PensionDanmark investerer i udvidelse af MOE-domic

PensionDanmark har netop underskrevet totalentreprisekontrakt med JFP vedrørende udvidelse af MOEs domicil i Søborg ved København.

Udvidelsen omfatter en tilbygning på i alt ca. 3.560 m2. Tilbygningen bliver indrettet med i alt 264 arbejdspladser. Den nye tilbygning og den eksisterende hovedbygning bliver forbundet med trappe og elevatorskakt. Herudover bliver parkeringsdækket omkring kontorhuset udvidet med cirka 1.100 m2.

Byggeriet ligger tæt på en dagligvarebutik i drift, en togbane og en busholdeplads samtidig med, at der er mange beboere i området, og hverdagen i MOEs kontorer fortsat skal kunne fungere. Arbejdet vil derfor kræve tæt dialog og megen koordinering.

”Vi er meget glade for udvidelsen af PensionDanmarks ejendom og samarbejdet med MOE. Den nuværende bygning er DGNB-certificeret i kategorien Guld, og det er også målet for den nye tilbygning til gavn for lejeren, klimaet og bæredygtighed i bred forstand. Samtidig er certificeringen værdifuld i forbindelse med eventuel efterfølgende genudlejning.  Vi ser frem til at overtage tilbygningen i 2018, så den kan bidrage til at sikre medlemmerne gode, stabile afkast i en årrække,” siger adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark.

”Vi ser meget frem til at tage det næste skridt i udvidelsen af vores domicil. Vi er en virksomhed i vækst, og den nye tilbygning skal ruste os til den fortsatte udvikling, hvor vi får brug for endnu flere arbejdspladser,” udtaler adm. direktør i MOE Christian Listov-Saabye.

PensionDanmark og MOE pegede på JFP som totalentreprenør på opgaven blandt andet med begrundelse i relevant projekterfaring – og ikke mindst en tro på, at JFP er i stand til at overholde tidsplanen.

”Der er mange interessenter omkring byggepladsen, hvorfor arbejdet vil kræve tæt dialog og megen koordinering. Byggeriet ligger tæt på en dagligvarebutik i drift, en togbane og en busholdeplads, som skal omlægges under byggefasen. Desuden er der mange beboere i området, ligesom hverdagen fortsat skal kunne fungere i MOEs eksisterende kontor, mens byggeriet pågår. En kompliceret opgave, som vi ser meget frem til at komme i gang med,” siger Niels Henrik Andersen, direktør for JFP på Sjælland, og peger på, at man samtidig glæder sig over det fremtidige samarbejde med PensionDanmark og MOE.

Entreprisen bliver sat i gang i slutningen af april, og byggeriet skal afleveres 1. juli 2018.

Fakta:

Adresse: Buddingevej 272, Søborg
Areal: Tilbygning på 3.560 m2 kontor i tilknytning til 11.500 m2 kontor og butik. Samt en udvidelse af parkeringsarealet på 3.000 m2 med 1.100 m2
Opførelsesår: 2013
Tilbygningsår: 2017-2018
Lejere: MOE A/S og COOP Danmark A/S
Arkitekt: Schmidt Hammer Lassen
Ingeniør og bygherrerådgiver: MOE
Bæredygtighedscertificering: DGNB i kategorien Guld

Yderligere information:

Kommunikations- og pressechef Ulrikke Ekelund, PensionDanmark, tlf.: 2019 9238
Bygherrerådgiver & projektleder Nina Wellendorff Marquardsen, MOE, tlf.: 2540 0099