YouGov Denmark

Otte ud af ti er medlemmer af et loyalitetsprogram i Norden

Del

YouGovs seneste whitepaper – De nordiske landes syn på loyalitetsprogrammer – undersøger forbrugernes motivation og holdninger samt adfærd, når det drejer sig om loyalitetsprogrammer.

Getty images
Getty images

I øjeblikket er otte ud af ti (81 %) voksne i Norden medlemmer af et loyalitetsprogram. Det kan være tøj/skomærker, supermarkeder, caféer, osv. Loyalitetsprogrammer er også kendt som loyalitetskort, medlemskort og klubkort.

loyalitetsprogrammer i Norden

Dette tal stiger til 85 %, hvis man udelukker Danmark (fordi danskerne i langt mindre grad, kun 67 %, tilmelder sig loyalitetsprogrammer).

Vores data viser, at der er signifikante forskelle, hvad angår medlemskab af loyalitetsprogrammer i forhold til alder, køn, sektor og land. På alle markeder er yngre forbrugere dog den gruppe, der er mindst tilbøjelig til at melde sig ind i en loyalitetsordning.

Det, folk vil have fra loyalitetsprogrammer

Det, folk vil have fra loyalitetsprogrammer

Som man kunne forvente, er fordele med rabatter og tilbud på varemærker den væsentligste årsag til, at folk i Norden ønsker at melde sig ind i et loyalitetsprogram (gennemsnitligt 84 % af loyalitetsmedlemmerne).

Top 5 loyalitetsordninger i Norden

Generelt set tilhører de mest populære loyalitetsprogrammer i Norden nationale eller nordiske varemærker. Kun et internationalt varemærke, IKEA Family (grundlagt i Sverige) ligger i top-5 i alle de nordiske lande.

Vores whitepaper kaster også lys over de positive virkninger ved at have en loyalitetsordning fra et virksomhedsperspektiv: Eksempelvis hvor stor en andel af forbrugerne i de nordiske lande, der er mere tilbøjelige til at bruge penge på varemærker, når de er medlemmer af et loyalitetsprogram og/eller føler sig mere følelsesmæssigt tilknyttet, og om der er større sandsynlighed for, at de vil anbefale varemærket.

Download vores whitepaper om loyalitetsprogrammer gratis

Om dette whitepaper

Data er baseret på tal fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles

YouGov BrandIndex tracker tusindvis af brands inden for flere end 40 sektorer i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vi interviewer op til 6 000 forbrugere pr. varemærke hvert år.

https://yougov.dk/find-solutions/brandindex/

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.

https://yougov.dk/find-solutions/profiles

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Getty images
Getty images
Download
Data er baseret på tal fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles
Data er baseret på tal fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles
Download
Data er baseret på tal fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles
Data er baseret på tal fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles
Download
Data er baseret på tal fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles
Data er baseret på tal fra YouGov BrandIndex og YouGov Profiles
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 7 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum