ØreSound Festival indgår flerårigt samarbejde med Royal Unibrew med fokus på bæredygtighed

Del

ØreSound Festival er glade for at kunne offentliggøre at vi fra dags dato har indgået et flerårigt samarbejde med Royal Unibrew & Royal Økologisk.

Royal Unibrew er dybt engagerede i musikkens verden og har en udbredt og visionær forståelse for at musik, kultur og øl hører sammen med bæredygtighed og klima.
Der er derfor også stor glæde at spore i ØreSound-lejren over at Royal Unibrew er kommet med på rejsen og den fremtidige udvikling af festivalen. 

”Royal Unibrew er en visionær og bæredygtig partner, som agter at gå det ekstra skridt for at ændre status quo til det bedre, derfor var det naturligt at kigge i retning af en af de mest agile og bæredygtige øl-brands i Danmark. At tænke festival ind i år 2021 er en udfordrende, dog enormt spændende, opgave som kræver en innovativ partner. Som ny musikfestival der er skabt under en pandemi, får man en unik mulighed for at vende op og ned på de gængse normer, og ”plejer” eksisterer pludselig ikke længere. Med Royal Unibrew i ryggen vil ØreSound Festival kunne skinne endnu kraftigere igennem med værdier og visioner og skabe en kvalitetsminded musikfestival, som skal sætte en ny standard for klimamæssige impact, uden at gå på kompromis med livskvalitet og festivaloplevelse” Udtaler Frederik Kjærgaard, Partnerskabsansvarlig og medstifter af ØreSound Festival.

Vi har store ambitioner og vi vil inden 2030 være en af verdens mest bæredygtige leverandører af drikkevarer. Partnerskabet med ØreSound er et lille men vigtigt skridt på vejen til at nå vores mål. Vi ser frem til at være med til at søsætte en ny festival i København, som har nogle stærke visioner og værdier udtaler Freddy Larsen Sponsorchef i Royal Unibrew.

Royal Økologisk er hovedsponsor og bliver den primære øl på ØreSound festival til august. Velsmagende økologisk øl produceret af Royal Unibrew, hvor cirkulær økonomi og bæredygtighed gennemsyrer hele koncernens forretningsgrundlag, og der arbejdes konstant på at reducere miljøaftrykket specielt for produktion, transport og emballage. Sideløbende vil der bliver serveret kolde og økologiske cocktails fra Nohrlund, samt et bredt udvalg af danske craftbeers fra Anarkist – ligeledes et af Royal Unibrews brands.

ØreSound Festival bestræber sig på at være en innovativ og nyskabende festival, med en ambition om at skabe den første mainstream musikfestival i en Nordeuropæisk hovedstad med et bæredygtigt og klimabevidst DNA. Med Royal Unibrew aftalen har vi sikret os en stærk partner, som er villige til at støtte op og hjælpe os med at nå disse mål.

Billetsalg via Ticketmaster.dk

For mere kontakt:

  • Pressechef & Talsperson: Jonas Nybro tlf. 25323699 / Mail: jn@oresoundfestival.dk

Information om ØreSound Festival

ØreSound Festival
Ny Østergade 12, 5. sal
1101 København k

http://Oresoundfestival.dk

ØreSound Festival har et mål om at blive Nordens mest bæredygtige festival. Derfor arbejder vi udfra et koncept, som vi kalder ”de grønne ringe i vandet”, hvor vi sætter bæredygtige krav til os selv og vores samarbejdspartnere gennem hele forsyningskæden. Som festivalarrangør vil vi gå forrest ved at sætte vores grønne aftryk på klimaet og jordkloden. Som en dråbe der spreder ringe i vandet, vil vi forsøge at påvirke ikke blot vores gæster, men hele branchen i en positiv retning, og være med til at placere klima og bæredygtighed øverst på samfundets dagsorden.

Dette kommer til syne i ØreSounds beslutninger om indkøb, investeringer, indretning, ressourceforvaltning, velgørenhed og udbud af mad og drikke under hele festivalen.

Følg pressemeddelelser fra ØreSound Festival

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra ØreSound Festival

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum