OnRobotin tuoteuutuus VGC10 on kompakti ja erittäin mukautuva sähkökäyttöinen tyhjiötarrain

Uusi, tehokas ja joustava tarrain sopii käytettäväksi ahtaissa tiloissa ja melkein missä tahansa muuallakin

Maailman johtava robottivarren päässä käytettävien työkalujen toimittaja OnRobot tuo markkinoille VGC10-tarraimen. Sähkökäyttöinen tyhjiötarrain vastaa asiakkaiden toiveisiin kompaktista mutta tehokkaasta, erittäin mukautumiskykyisestä ja monikäyttöisestä tarraimesta. Palkittua edeltäjäänsä, OnRobot VG10 -tyhjiötarrainta, pienikokoisempi ja kevyempi VGC10 on omimmillaan ahtaissa käyttökohteissa sekä pienen kokoluokan robottivarsien yhteydessä. Se selviytyy kuitenkin samasta 15 kg:n (35 lb) hyötykuormasta kuin edeltäjänsäkin. VGC10:n käyttöönotto sujuu nopeasti, ja sen mukautusmahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Tarraimeen on tarjolla valikoima helposti vaihdettavia imukuppipäitä, ja siihen voi lisätä ja vaihtaa varsia käyttökohteen erityisvaatimusten mukaan. Erittäin monipuolinen VGC10 voi tarttua kaikenlaisiin pieniin, moniulotteisiin ja painaviinkin kappaleisiin ja siirtää niitä jopa pienemälle kuormalle mitoitettuun robottivarteen liitettynä.

VGC10:ssä on kaksi toisistaan riippumatonta ilmakanavaa, joten se voi toimia myös kaksoistarraimena, joka poimii ja vapauttaa kappaleita samassa työvaiheessa. Tämä lisää tehokkuutta ja lyhentää syklin kestoa. Tarrainta voidaan käyttää yhdelläkin ilmakanavalla tarraintehon parantamiseksi. Kompakti sähkökäyttöinen tarrain ei vaadi kompressoria tai erillistä ilmansyöttöä. Tämä vähentää ilman kompressointiin liittyviä kustannuksia, melua, tilan tarvetta ja kunnossapitokustannuksia sekä helpottaa tarraimen käyttöönottoa ja siirtämistä. Täysin sulautettu ohjelmisto on saatavilla OnRobotin uuden One System Solution -alustan kautta, ja se nopeuttaa tarraimen käyttöönottoa ja käyttötarkoituksen muuttamista minkä tahansa yleisen yhteistyörobotin tai kevyen teollisuusrobotin varsien yhteydessä.

”Asiakkaamme sanoivat, että VC10-tarraimen ominaisuudet tekivät heihin vaikutuksen, mutta he kaipasivat sen rinnalle pienempää ja mukautuvampaa työkalua. Siksi kehitimme sellaisen”, OnRobotin toimitusjohtaja Enrico Krog Iversen kertoo. ”VGC10 on jälleen uusi osoitus siitä, että OnRobot haluaa olla yhteistyörobottivarsissa käytettävien työkalujen innovatiivinen kokonaistoimittaja, joka antaa asiakkaidensa keskittyä omaan ydintekemiseensä robotiikan monimutkaisuuksien sijaan.”

VGC10:n ominaisuudet

• Kompakti, kevyt ja tehokas

• Vaihdettavat, mukautettavat varret

• Säädettävät imukupit

• Hyötykuorma 15 kg, paino 0,814 kg (1.79 lb)

• Jalanjälki 100 mm x 100 mm (alle 4’’)

• Kaksi erillistä ilmakanavaa kaksoistarraustoimintoja varten

• Sähkötoiminen integroitu tyhjiö

• Ei ulkoisen ilmansyötön tarvetta

• Sulautettu ohjelmisto

• IP54-suojausluokka vaativiinkin käyttöolosuhteisiin

OnRobot yrityksenä

OnRobot perustettiin vuonna 2015. Se sulautui Perception Roboticsiin ja OptoForceen vuonna 2018 ja hankki muutamaa kuukautta myöhemmin Purple Roboticsin omistukseensa. Huhtikuussa 2019 OnRobot hankki itselleen tarraimia ja konenäköratkaisuja kehittäneen tanskalaisen Blue Workforcen teollis- ja tekijänoikeudet. OnRobotin tuotetarjontaan kuuluu monipuolinen valikoima robottivarsissa käytettäviä työkaluja, kuten sähkökäyttöisiä tarraimia, voima- ja momenttiantureita, tyhjiötarraimia, palkittu Gecko Gripper ja työkalunvaihtimia. OnRobotin uudenlaiset tuoteyhdistelmät nopeuttavat ja helpottavat pakkauksen, laadunvalvonnan, materiaalinkäsittelyn, kokoonpanon ja pintakäsittelyn kaltaisten tehtävien automatisointia. Yritys hakee kasvua yritysostojen kautta myös lähivuosina. Tanskan Odensessa pääkonttoriaan pitävällä OnRobotilla on toimistot myös Dallasissa, Soestissa (Saksa), Barcelonassa, Varsovassa, Shanghaissa, Tokiossa, Seoulissa, Singaporessa ja Budapestissa. Lisätietoja on osoitteessa www.onrobot.com.

Thomas Knudsen
Pohjois-Euroopan pääjohtaja
OnRobot
Puh. +45 20 14 30 77
thomas.knudsen@onrobot.com

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Grouleff Communications

Ny svensk CEO i spetsen för dansk laboratorierobot med hög marknadspotential21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

Annika Isaksson skall som ny CEO i köpenhamnske Flow Robotics leda verksamhetens internationella expansion. Ambitionerna är höga, då verksamhetens unika pipetteringsrobot kan automatisera all manuell pipettering på laboratorier runt om i världen. Samtidigt tillträder verksamhetens grundare, en av upphovsmännen bakom Danmarks största robotverksamhet Universal Robots, Kasper Støy, som ordförande för Flow Robotics Scientific Advisory Board.

Ny CEO i spidsen for dansk laboratorierobot med et kæmpe markedspotentiale21.1.2020 07:00:00 CETNyhed

Annika Isaksson skal som ny CEO i københavnske Flow Robotics lede virksomhedens internationale ekspansion. Ambitionerne er høje, for virksomhedens unikke pipetteringsrobot kan automatisere al manuel pipettering på laboratorier rundt omkring i verden. Samtidig tiltræder virksomhedens stifter, en af idemændene bag Danmarks største robotvirksomhed Universal Robots, Kasper Støy, som formand for Flow Robotics Scientific Advisory Board.

Disruption: Industrien kan nu automatisere sine gaffeltrucks uden lang ventetid15.1.2020 06:00:00 CETNyhed

BILA vil automatisere gaffeltrucks i hele verden. Skandinaviens største automationshus, BILA, fjerner nu de tre største barrierer for, at industrien let kan komme i gang med at automatisere manuel palletransport med gammeldags gaffeltrucks. Løsningen hedder Global AGV. Det sker samtidig med, at BILA lancerer en helt ny division i sin forretning med fokus udelukkende på logistikautomation. I BILA Logistics samles både kompetencer og logistikprodukter ét sted. Der er tale om en global satsning fra BILAs side, og til at eksekvere den ambitiøse plan har BILA Logistics håndplukket en stor kapacitet fra den internationale logistikbranche, Ole Madsen, tidligere CEO i Schäfer, Nord- og Østeuropa gennem 12 år.

Stærk frontfigur til succesfuld global robot-frontløber13.1.2020 06:00:00 CETNyhed

Intelligent Marking henter ny CEO hjem til Danmark: Olav Bjørn Jørgensen tiltræder som ny stærk frontfigur for Hjørring-virksomheden Intelligent Marking, der er verdens første og største producent af robotter til opstregning af sportsanlæg. Som nøglefigur i International Bike Group i Holland har han på få år vist, at han kan mangedoble en forretning og udbrede innovativ teknologi på det internationale marked. Før da gjorde robotvirksomhedens nye CEO lynkarriere hos det globale managementkonsulentfirma McKinsey & Company.