OnRobot præsenterer lillebror til prisbelønnet gekkogriber

​OnRobot, en globalt førende virksomhed indenfor værktøj til robotarme, har lanceret en kompakt enkeltpude-version af sin innovative gripper Gecko, der i modsætning til alle andre typer grippere med sine klæbende egenskaber kan opsamle emner den at efterlade mærker. Det eliminerer den behovet for et ekstra rengøringstrin i fremstillingsprocessen, hvilket sparer tid og giver forbedret kapacitet. Og ligesom dens større søskende kan Gecko Single Pad uden problemer håndtere selv perforerede arbejdsemner såsom printplader, aluminiumsnet eller toppakninger. Her kommer almindelige trykluftsløsninger til kort.

Gecko Single Pad kan uden problemer håndtere selv perforerede arbejdsemner såsom printplader, aluminiumsnet eller toppakninger. Her kommer almindelige trykluftsløsninger til kort.

Den nye Gecko Single Pad gripper åbner dermed for nye automationsmuligheder, så også opgaver trods trange pladsforhold og en lavere nyttelast kan automatiseres rentabelt. Den nye Gecko SP fås i tre størrelser: SP1, SP3 og SP5, som alle er opkaldt efter grippernes nyttelast i kilo og muliggør, at cobots og letvægtsrobotter monteret med denne gripper kan løfte af en bred vifte af emner, også eksempelvis glas og skærme.

Den prisbelønnede Gecko-gripperteknologi bruger millioner af mikroskopisk så fintrådede stilke til at holde fast i en overflade ved hjælp af stærke van der Waals-kræfter – fuldstændig ligesom gekkoer klatrer i naturen. Teknologien kræver hverken trykluft eller ekstern strøm, hvilket sparer omkostninger og vedligeholdelse. Den kan implementeres hurtigt og nemt gennem OnRobots One-System-Solution-platform på større kollaborative eller lettere industri-robotarme med kun lidt eller ingen programmering, hvilket giver større fleksibilitet i produktionen.

”Vores unikke Gecko-teknologi automatiserer processer, som ingen anden gripper kan udføre, og nu fås den i et kompakt, fleksibelt format, der giver vores kunder endnu flere muligheder,” fortæller Enrico Krog Iversen, administrerende direktør for OnRobot. ”Dette er en ægte plug-and-play-gripper, der opfylder vores løfte om en bred vifte af lette, omkostningseffektive, fleksible robotværktøjer, der lader kunderne fokusere på deres applikation i stedet for robotten.”

Gecko SP’s funktioner

• Kompakt, let og fleksibel
  • Fås til nyttelast på 1, 3 eller 5 kg
  • Absolut intet behov for ledninger eller luftforsyning
  • Lidt eller ingen programmering kræves
  • Håndterer blanke arbejdsemner uden at efterlade mærker, hvorfor der ikke er behov for efterfølgende rengøring af emnerne
  • Kraftfuldt greb på perforerede arbejdsemner

OnRobot blev etableret i 2015 og fusionerede med Perception Robotics og OptoForce i 2018, hvilket blev efterfulgt af opkøbet af Purple Robotics nogle måneder senere. I april 2019 købte OnRobot de immaterielle rettigheder til Blue Workforce, som er en dansk virksomhed, der fremstiller gribere og et visionsystem. OnRobots produktsortiment omfatter i dag et bredt udvalg af end-of-arm-værktøjer, herunder elektriske gribere, kraft/momentsensorer, en vakuumgriber, den prisvindende Gecko Gripper og værktøjsskiftere. Dette nye udvalg fra OnRobot gør det hurtigere og nemmere at automatisere opgaver som emballering, kvalitetskontrol, materialehåndtering, maskinbearbejdning, montering og overfladebehandling. Virksomheden planlægger at vækste gennem yderligere opkøb i de kommende år. OnRobot har hovedsæde i Danmark og afdelinger i USA, Tyskland, Spanien, Polen, Kina, Japan, Sydkorea, Singapore og Ungarn. Få mere information på www.onrobot.com.

Gecko-teknologi automatiserer processer, som ingen anden gripper kan udføre, og nu fås den i et kompakt, fleksibelt format, der giver endnu flere muligheder.
Den prisbelønnede Gecko-gripperteknologi bruger millioner af mikroskopisk så fintrådede stilke til at holde fast i en overflade – fuldstændig ligesom gekkoer klatrer i naturen.

Workspace, Haslegaardsvej 10
8210 Aarhus V

+45 28915809http://www.grouleff.it/

Om OnRobot
Virksomheden, der blev etableret i 2015, fusionerede med Perception Robotics og OptoForce i 2018, hvilket blev efterfulgt af opkøbet af Purple Robotics nogle måneder senere. I april 2019 købte OnRobot de immaterielle rettigheder til Blue Workforce, som er en dansk virksomhed, der fremstiller gribere og et visionsystem. OnRobots produktsortiment omfatter i dag et bredt udvalg af end-of-arm-værktøjer, herunder elektriske gribere, kraft/momentsensorer, en vakuumgriber, den prisvindende Gecko Gripper og værktøjsskiftere. Dette nye udvalg fra OnRobot gør det hurtigere og nemmere at automatisere opgaver som emballering, kvalitetskontrol, materialehåndtering, maskinbearbejdning, montering og overfladebehandling. Virksomheden planlægger at vækste gennem yderligere opkøb i de kommende år. Hovedsædet ligger i Odense, men OnRobot har også kontorer i Dallas, Soest, Barcelona, Warszawa, Shanghai, Tokyo, Seoul, Singapore og Budapest.

Besøg www.onrobot.com for at få mere at vide.

Danish business BILA to deliver enormous robot system for SalMar’s new InnovaNor facility in Norway19.3.2020 16:03:53 CETPress release

Denmark is closed due to corona but is open for business. At Denmark's largest automation firm, BILA, employees are working at full throttle; the company has just landed a huge order for the Norwegian salmon industry. BILA will automate sorting, packing and palletising for one of the world's largest salmon producers, with an annual production volume in excess of 150,000 tonnes of salmon.

Danske BILA skal levere kjempestort robotanlegg til SalMars nye InnovaNor-fabrikk i Norge19.3.2020 14:00:09 CETpressemelding

Danmark er stengt for korona, men åpent for forretninger. Hos Danmarks største automasjonshus BILA jobber medarbeiderne under høytrykk: Nå har selskapet nettopp landet en kjempeordre til den norske lakseindustrien. BILA skal automatisere sortering, pakking og palletering for en av verdens aller største lakseprodusenter med et årlig produksjonsvolum på mer enn 150 000 tonn laks.

Danske BILA skal levere kæmpe robot-anlæg til SalMars nye InnovaNor fabrik i Norge19.3.2020 11:40:21 CETPressemeddelelse

Danmark er lukket for corona, men åben for business. Hos Danmarks største automationshus BILA arbejder medarbejderne på højtryk; Nu har selskabets netop landet en kæmpeordre til den norske lakseindustri. BILA skal automatisere sortering, pakning og palletering for en af verdens allerstørste lakseproducenter med en årlig produktionsvolumen på mere end 150.000 tons laks.

Kåring: Blue Ocean Robotics er den næste unicorn10.3.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

Den prisbelønnede danske robotvirksomhed Blue Ocean Robotics med speciale i servicerobotter til de professionelle marked, er netop kåret som en af de 10 mest lovende teknologivirksomheder i Danmark af det internationale analysehus Tracxn. Titlen som ”Minicorn” er en videreudvikling af betegnelsen unicorn (enhjørning), som blev opfundet af investoren Aileen Le som en betegnelse for privatejede iværksætterselskaber med en milliardværdi i dollars. Med en stejl vækst og en værdiansættelse på nu 800 millioner kroner er Blue Ocean Robotics godt i gang med at realisere et kolossalt globalt potentiale på markedet for servicerobotter.

ROEQ klar med tre løsninger til ny mobil robot fra MiR9.3.2020 16:51:14 CETPressemeddelelse

Den fynske robotvirksomhed ROEQ lancerer hele tre nye produkter. Det sker synkront med, at Mobile Industrial Robots afslører sit nyeste trumfkort på en af verdens største logistikmesser, Modex, der åbner i USA i dag. ROEQs tre nye produkter, en vogn, en adapter og et topmodul, er udviklet til MiR250, hvilket sikrer at ROEQ allerede er klar med produkter, der sammen med MiR250 løser de vigtigste behov hos kunderne.

Trumf fra MiR: Mere agil og hurtig MiR250 vinder på alle parametre9.3.2020 16:50:45 CETPressemeddelelse

Hvert år siden 2017 har MiR, den internationale markedsleder inden for mobile robotter, lanceret en ny robot, der har åbnet helt nye muligheder for at automatisere intern logistik. Nu sætter den danske robotproducent endnu engang nye standarder inden for intern logistik med en robot, der samlet set er hurtigere, sikrere og mere agil end alle andre løsninger i samme kategori på verdensmarkedet. Nyskabelsen MiR250 er spækket med de allernyeste teknologier og kan navigere smidigt og effektivt i miljøer med stor trafik af mennesker.