OnRobot lanserer VGC10 Compact, en svært konfigurerbar elektrisk vakuumgriper

Den nye griperen er ideell for trange steder, men er kraftig og fleksibel nok til nesten ethvert bruksområde

OnRobot lanserer VGC10 Compact, en svært konfigurerbar elektrisk vakuumgriper

OnRobot, en global leder innen armverktøy for roboter annonserer VGC10, en kompakt elektrisk vakuumgriper som dekker kundenes behov for en liten men kraftig og svært konfigurerbar griper for nesten alle bruksområder. Den kompakte VGC10 er basert på det prisvinnende designet til OnRobot VG10, men er mindre og lettere enn sin større slektning, slik at den er det ideelle valget der det er trangt og brukes mindre robotarmer, men den har den samme imponerende nyttelasten på 15 kg (35 lb). VGC10 gir en rask igangsetting rett ut av esken, men har også ubegrensede konfigureringsmuligheter med flere alternative utskiftbare sugekopper, og muligheten til å legge til eller erstatte armer for å tilpasse til spesielle behov. Med denne konfigureringsevne kan VGC10 gripe og flytte et stort utvalg av små, multidimensjonale og tunge objekter, selv med en robotarm som har en lavere nyttelast.

VGC10 har to uavhengig styrte luftkanaler som gjør at den kan oppføre seg som en dobbel griper med løfting og slipp i samme handling, noe som ytterligere øker effektiviteten og reduserer syklustiden. Griperen kan også benyttes med en enkelt luftkanal for høyere gripeytelse. Uten behov for kompressor eller luftforsyning . eliminerer kostnaden, støyen, plassbehovet og vedlikeholdet som er nødvendig for å produsere komprimert luft - denne kompakte elektriske griperen er enkelt å implementere og flytte. Helintegrert programvare gjennom OnRobots nye One System Solution-plattform gjør at det er raskt å implementere og reimplementere på enhver primær samarbeidende eller lett industriell robotarm for større produksjonsfleksibilitet.

"Vi har fått høre fra kundene våre at de elsker egenskapene til griperen VC10, men at de enkelte ganger trenger en mer konfigurerbar og kompakt versjon, noe vi nå kan levere" sa Enrico Krog Iversen, CEO hos OnRobot. "VGC10 er nok et eksempel på OnRobots målsetning om å være totalleverandør av innovativ og samarbeidende armverktøy som gjør at produsentene kan fokusere på bruksområdet og ikke kompleksiteten til roboten."

VGC10s egenskaper

• Kompakt, lett og kraftig

• Utbyttbare konfigurerbare armer

• Konfigurerbare sugekopper

• Nyttelast 15 kg, vekt 0,814 kg (1,79 lb)

• 100mm x 100mm (under 4") fotavtrykk

• 2 uavhengige luftkanaler for dobbel griping

• Innebygget elektrisk vakuum

• Ikke behov for ekstern lufttilførsel

• Integrert programvare

• IP54-klassifisert for hardføre omgivelser

Om OnRobot

Selskapet ble etablert i 2015 og fusjonerte med Perception Robotics og OptoForce i 2018, noe som ble fulgt opp av kjøpet av Purple Robotics et par måneder senere. I april 2019 kjøpte OnRobot de intellektuelle rettighetene fra Blue Workforce, et dansk selskap som lager gripere og synssystemer. Nå inneholder produktutvalget til OnRobot et bredt utvalg av armverktøy, inkludert: Elektriske gripere, kraft-/momentfølere, en vakuumgriper, den prisvinnende Gecko-griperen og verktøyskiftere. Denne nye kombinasjonen av varer fra OnRobot gjør det enklere og raskere å automatisere oppgaver som pakking, kvalitetskontroll, materiellhåndtering, maskinoperasjoner, montering og behandling av overflater. Selskapet planlegger videre vekst gjennom flere oppkjøp i løpet av de neste årene. Hovedkontoret til OnRobot ligger i danske Odense, og de har også kontorer i Dallas, Soest (Tyskland), Barcelona, Warszawa, Shanghai, Tokyo, Seoul, Singapore og Budapest. For mer informasjon, gå til www.onrobot.com.

Om Grouleff Communications

Ny Banegårdsgade 55, 4 sal.

+45 70 27 08 72http://www.grouleff.it/

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

Ny svensk CEO i spetsen för dansk laboratorierobot med hög marknadspotential21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

Annika Isaksson skall som ny CEO i köpenhamnske Flow Robotics leda verksamhetens internationella expansion. Ambitionerna är höga, då verksamhetens unika pipetteringsrobot kan automatisera all manuell pipettering på laboratorier runt om i världen. Samtidigt tillträder verksamhetens grundare, en av upphovsmännen bakom Danmarks största robotverksamhet Universal Robots, Kasper Støy, som ordförande för Flow Robotics Scientific Advisory Board.

Ny CEO i spidsen for dansk laboratorierobot med et kæmpe markedspotentiale21.1.2020 07:00:00 CETNyhed

Annika Isaksson skal som ny CEO i københavnske Flow Robotics lede virksomhedens internationale ekspansion. Ambitionerne er høje, for virksomhedens unikke pipetteringsrobot kan automatisere al manuel pipettering på laboratorier rundt omkring i verden. Samtidig tiltræder virksomhedens stifter, en af idemændene bag Danmarks største robotvirksomhed Universal Robots, Kasper Støy, som formand for Flow Robotics Scientific Advisory Board.

Disruption: Industrien kan nu automatisere sine gaffeltrucks uden lang ventetid15.1.2020 06:00:00 CETNyhed

BILA vil automatisere gaffeltrucks i hele verden. Skandinaviens største automationshus, BILA, fjerner nu de tre største barrierer for, at industrien let kan komme i gang med at automatisere manuel palletransport med gammeldags gaffeltrucks. Løsningen hedder Global AGV. Det sker samtidig med, at BILA lancerer en helt ny division i sin forretning med fokus udelukkende på logistikautomation. I BILA Logistics samles både kompetencer og logistikprodukter ét sted. Der er tale om en global satsning fra BILAs side, og til at eksekvere den ambitiøse plan har BILA Logistics håndplukket en stor kapacitet fra den internationale logistikbranche, Ole Madsen, tidligere CEO i Schäfer, Nord- og Østeuropa gennem 12 år.

Stærk frontfigur til succesfuld global robot-frontløber13.1.2020 06:00:00 CETNyhed

Intelligent Marking henter ny CEO hjem til Danmark: Olav Bjørn Jørgensen tiltræder som ny stærk frontfigur for Hjørring-virksomheden Intelligent Marking, der er verdens første og største producent af robotter til opstregning af sportsanlæg. Som nøglefigur i International Bike Group i Holland har han på få år vist, at han kan mangedoble en forretning og udbrede innovativ teknologi på det internationale marked. Før da gjorde robotvirksomhedens nye CEO lynkarriere hos det globale managementkonsulentfirma McKinsey & Company.