OnRobot lanserer VGC10 Compact, en svært konfigurerbar elektrisk vakuumgriper

Den nye griperen er ideell for trange steder, men er kraftig og fleksibel nok til nesten ethvert bruksområde

OnRobot lanserer VGC10 Compact, en svært konfigurerbar elektrisk vakuumgriper

OnRobot, en global leder innen armverktøy for roboter annonserer VGC10, en kompakt elektrisk vakuumgriper som dekker kundenes behov for en liten men kraftig og svært konfigurerbar griper for nesten alle bruksområder. Den kompakte VGC10 er basert på det prisvinnende designet til OnRobot VG10, men er mindre og lettere enn sin større slektning, slik at den er det ideelle valget der det er trangt og brukes mindre robotarmer, men den har den samme imponerende nyttelasten på 15 kg (35 lb). VGC10 gir en rask igangsetting rett ut av esken, men har også ubegrensede konfigureringsmuligheter med flere alternative utskiftbare sugekopper, og muligheten til å legge til eller erstatte armer for å tilpasse til spesielle behov. Med denne konfigureringsevne kan VGC10 gripe og flytte et stort utvalg av små, multidimensjonale og tunge objekter, selv med en robotarm som har en lavere nyttelast.

VGC10 har to uavhengig styrte luftkanaler som gjør at den kan oppføre seg som en dobbel griper med løfting og slipp i samme handling, noe som ytterligere øker effektiviteten og reduserer syklustiden. Griperen kan også benyttes med en enkelt luftkanal for høyere gripeytelse. Uten behov for kompressor eller luftforsyning . eliminerer kostnaden, støyen, plassbehovet og vedlikeholdet som er nødvendig for å produsere komprimert luft - denne kompakte elektriske griperen er enkelt å implementere og flytte. Helintegrert programvare gjennom OnRobots nye One System Solution-plattform gjør at det er raskt å implementere og reimplementere på enhver primær samarbeidende eller lett industriell robotarm for større produksjonsfleksibilitet.

"Vi har fått høre fra kundene våre at de elsker egenskapene til griperen VC10, men at de enkelte ganger trenger en mer konfigurerbar og kompakt versjon, noe vi nå kan levere" sa Enrico Krog Iversen, CEO hos OnRobot. "VGC10 er nok et eksempel på OnRobots målsetning om å være totalleverandør av innovativ og samarbeidende armverktøy som gjør at produsentene kan fokusere på bruksområdet og ikke kompleksiteten til roboten."

VGC10s egenskaper

• Kompakt, lett og kraftig

• Utbyttbare konfigurerbare armer

• Konfigurerbare sugekopper

• Nyttelast 15 kg, vekt 0,814 kg (1,79 lb)

• 100mm x 100mm (under 4") fotavtrykk

• 2 uavhengige luftkanaler for dobbel griping

• Innebygget elektrisk vakuum

• Ikke behov for ekstern lufttilførsel

• Integrert programvare

• IP54-klassifisert for hardføre omgivelser

Om OnRobot

Selskapet ble etablert i 2015 og fusjonerte med Perception Robotics og OptoForce i 2018, noe som ble fulgt opp av kjøpet av Purple Robotics et par måneder senere. I april 2019 kjøpte OnRobot de intellektuelle rettighetene fra Blue Workforce, et dansk selskap som lager gripere og synssystemer. Nå inneholder produktutvalget til OnRobot et bredt utvalg av armverktøy, inkludert: Elektriske gripere, kraft-/momentfølere, en vakuumgriper, den prisvinnende Gecko-griperen og verktøyskiftere. Denne nye kombinasjonen av varer fra OnRobot gjør det enklere og raskere å automatisere oppgaver som pakking, kvalitetskontroll, materiellhåndtering, maskinoperasjoner, montering og behandling av overflater. Selskapet planlegger videre vekst gjennom flere oppkjøp i løpet av de neste årene. Hovedkontoret til OnRobot ligger i danske Odense, og de har også kontorer i Dallas, Soest (Tyskland), Barcelona, Warszawa, Shanghai, Tokyo, Seoul, Singapore og Budapest. For mer informasjon, gå til www.onrobot.com.

Om Grouleff Communications

Følg saker fra Grouleff Communications

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Grouleff Communications på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Grouleff Communications

Robotics investor Thomas Visti brings together Denmark’s most enterprising entrepreneurs12.8.2020 07:00:00 CESTPress release

With backing from the tech giant TERADYNE, the successful robotics icon Thomas Visti is realizing a new dream in the middle of Denmark, where well over 100 entrepreneurs will facilitate development and international growth. The first entrepreneurs have already moved in at VISTI UNLIMITED in Odense, where they have easy access to strategic advice from Visti on building global high-growth enterprises from scratch and exiting them for billions.

Robotinvestoren Thomas Visti samler Danmarks mest modige iværksættere i nyt fællesskab12.8.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Med opbakning fra tech-giganten Teradyne realiserer det succesrige robot-ikon Thomas Visti nu en ny drøm midt i Danmark, hvor godt 100 entreprenante mennesker vil skabe udvikling og international vækst. De første iværksættere er allerede flyttet ind hos VISTI UNLIMITED i Odense. Her får de let adgang til strategisk rådgivning fra en profil, der på egen krop har erfaret, hvordan man bygger globale vækstkometer op helt fra bunden og exitter dem for milliardbeløb.

Topplacering til dansk robotvirksomhed med effektivt våben mod corona-smittespredning15.6.2020 13:00:00 CESTPressemeddelelse

Der er international hæder til Blue Ocean Robotics for UVD Robots med den revolutionerende opfindelse af en robot med ultraviolet lys til uskadeliggørelse af coronavirus samt andre virusser og bakterier. Robotics Business Review kårer nyskabelsen som en af de allervigtigste i verden på sin årlige prestigefyldte liste, RBR50, der inkluderer de 50 mest indflydelsesrige robotvirksomheder i verden. Teknologiens sundhedsmæssige gevinst og dermed vækstpotentialet på verdensmarkedet for den ubemandede desinfektionsrobot er kolossalt stort: UVD Robots kan eliminere smitterisiko fra overflader og luften på hospitaler, hoteller, kontormiljøer, fødevare- og farmaceutisk industri samt lufthavne, skoler, butiks-, pleje- og fitnesscentre m.m.