OnRobot afslører en intelligent robot-skruetrækker

På få minutter kan en ny opfindelse, OnRobot-skruetrækkeren, indstilles til at automatisere manuelle skrue-processer i industrien. Værktøjets indbyggede intelligente funktioner – herunder præcis momentstyring og indlejret aksekontrol – gør programmering enklere og styrker produktiviteten, kvaliteten og tilbagebetalingstiden.

Odense-firmaet OnRobot, der udvikler cobot-værktøjer, lancerer nu en intelligent skruetrækker, der kan indsættes direkte i en produktion. Nyskabelsen gør producenter i stand til at automatisere en lang række forskellige montageopgaver. Robot-skruetrækkeren kan aflaste ansatte ved at gøre det let og fleksibelt at automatisere gentagne skrueopgaver. Dermed løser OnRobot den udfordring, at skruesystemer på markedet har været så komplekse at integrere og programmere, at det generelt ikke har været rentabelt at automatisere skrueopgaver i mindre stykserier.

Programmering af OnRobot-skruetrækkeren er nemt, da operatørerne blot skal indtaste den korrekte skruelængde og momentværdi i den brugergrænseflade. Det sker direkte i robottens programmeringskonsol. Med præcis momentstyring og indlejret akse beregner OnRobot-skruetrækkeren automatisk den hastighed og kraft, der kræves for ensartet og præcis skruning. Skruetrækkeren har evnen til at opdage forkerte skruelængder, hvilket kan være en hjælp til at forbedre den overordnede kvalitet og mindske mængden af materialespild.

Via skruetrækkerens unikke “z-akse” trækkes skruer ind i værktøjet og skrues automatisk, når robotarmen er i den korrekte position, hvilket reducerer robotarmens bevægelser samt behovet for yderligere programmering. Skruer på op til 35 mm trækkes helt ind i skruetrækkeren under bevægelse, indtil skrueprocessen er sikkert påbegyndt, hvilket styrker dens kollaborative egenskaber.

Skruetrækkeren kan håndtere skruer i en lang række forskellige størrelse og længder – lige fra M1.6 til M6 og op til 50 mm lange. Med sin enkle programmering og systemet til nem udskiftning af bits kan skruetrækkeren hurtigt omstilles til forskellige skruestørrelser og -længder eller produktionslinjer på blot få minutter, hvilket minimerer nedetiden og øger produktiviteten.

Dette er et af vores mest avancerede produkter til dato. Vi har udviklet et automatiseret skrueværktøj, der gør en meget kompleks proces mere enkel for vores brugere, mens det samtidig er meget omkostningseffektivt for producenter, som vil opnå hurtige resultater i form at forøget oppetid, output, konsistens og kvalitet, siger CEO i OnRobot, Enrico Krog Iversen.

Skruetrækkeren har følgende specifikationer og funktioner:

• Indlejret akse for præcision og nem programmering
  • Præcis momentstyring fra 0,15 Nm til 5 Nm
  • Skruestørrelser fra M1.6 til M6 og længder på op til 50 mm
  • Tilgængelige skruetransportører
  • ESD-sikker til samling af elektronik
  • Montering via OnRobot Quick Changer

Skruetrækkeren er kompatibel med OnRobots prisbelønnede One System Solution, der er en platform, som tilbyder en samlet mekanisk og elektrisk grænseflade mellem førende robotarme og ethvert OnRobot-produkt. One System Solution er for nylig blevet udvidet til også at inkludere integration af robotter fra ABB Robotics og Hanwha Precision Machinery. Brugere af disse robotter kan nu også drage fordel af ethvert OnRobot-produkts forenede mekaniske og elektriske grænseflade for nemmere integrering og hurtigere ROI.

Om OnRobot

OnRobot-sortimentet indeholder en lang række forskellige værktøjer til kollaborative applikationer, herunder elektriske grippere, kraft-/momentsensorer, en vakuum-gripper, den prisbelønnede gripper-teknologi Gecko samt værktøjsskiftere. Denne nye kombination af tilbud fra OnRobot gør det hurtigere og mere enkelt at automatisere opgaver såsom emballering, kvalitetskontrol, materialehåndtering, maskinpasning, pakning, samling og overfladebehandling. OnRobot har hovedkvarter i Odense i Danmark og har desuden kontorer i Dallas, Soest (Tyskland), Barcelona, Warszawa, Shanghai, Tokyo, Seoul, Singapore og Budapest. Ønsker du mere information, så besøg www.onrobot.com

"OnRobot-skruetrækkeren er et af vores mest avancerede produkter til dato. Vi har udviklet et automatiseret skrueværktøj, der gør en meget kompleks proces mere enkel for vores brugere, mens det samtidig er meget omkostningseffektivt for producenter, som vil opnå hurtige resultater i form at forøget oppetid, output, konsistens og kvalitet," siger CEO i OnRobot, Enrico Krog Iversen.

Strengthen your bottom line – it is now very worthwhile for SMBs to automate manual picking of parts or components in boxes and bins22.9.2020 07:00:00 CESTPress release

Scape Technologies’ solutions are no longer mainly suited for large industrial enterprises. A new user friendly bin-picker is now introduced by Scape, making it both simple and affordable for everyone to increase productivity. Additionally the physical work environment is greatly improved for the manual workforce. All at a very affordable and economically viable price for small enterprises without prior automation experience. The new SCAPE Easy-Picker releases valuable man-hours from picking parts out of boxes – time much better utilized in complex and value creating tasks.

Styrk bundlinjen - nu kan det betale sig for SMV’er at automatisere manuelle pluk af emner i kasser22.9.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Scape Technologies’ løsninger er ikke forbeholdt store industrivirksomheder. Scape lancerer nu en ny brugervenlig bin-picker, der gør det nemt at øge produktiviteten og samtidig forbedre medarbejdernes fysiske arbejdsmiljø til en pris, der også gør det rentabelt for små virksomheder og virksomheder uden automatiseringserfaring. Nyskabelsen SCAPE Easy-Picker frigør mandetimer brugt på manuelle pluk af emner i kasser; tid som i stedet kan bruges på mere komplekse og værdiskabende opgaver.

Danmarks største automationshus køber Blaaholms serviceafdeling11.9.2020 08:57:25 CESTPressemeddelelse

Automationshuset BILA A/S i Nykøbing Mors overtager serviceafdelingen hos automationsvirksomheden Blaaholm med hovedkontor i Esbjerg. Med opkøbet styrker BILA sin position inden for service & support på automatiseret produktionsudstyr, og planen er at etablere et lokalt kontor i Varde til servicering af Blaaholms nuværende kunder og BILAs kunder i Syddanmark. Opkøbet er et godt match til BILAs ekspansion inden for global service, ligesom der er god synergi med BILAs eksisterende Wind Solutions division.

Ekspansion: BILA køber REO-PACK8.9.2020 07:00:00 CESTNyhed

Danmarks største automationshus bliver endnu større og endnu stærkere inden for automationsprodukter. Med opkøbet af Danmarks største specialfabrik af strækfoliemaskiner i Mariager kan BILA nu tilbyde industrikunder i ind- og udland en komplet automationsløsning pakning, palletering og til slutfoliering og labeling af pallen. REO-PACKs strækfilmviklere og etiketteringsløsninger fuldender hermed paletten i BILA Group. Opkøbet er et led i den internationale ekspansion, BILA er i fuld gang med i Europa og USA.

Odense rykker topevent helt tæt på Europas robotinvestorer3.9.2020 12:02:00 CESTNyhed

Startups i Danmarks robothovedstad Odense har på blot 5 år tiltrukket sammenlagt 6 milliarder risikovillige kroner. Det vækker international opsigt, og derfor rykker det stærke danske matchmaking-event Odense Investor Summit i 2020 til Europas største robotmesse, Automatica i München. Her vil Odense Investor Summit bygge bro mellem cremen af kapitalsøgende danske iværksættere og internationale topinvestorer på udkig efter det næste robot-guldæg. Nu kan de danske iværksættere ansøge om at pitche på Automatica.

Robotindustriens næste milliardfirma hyrer investor som CEO27.8.2020 08:36:45 CESTPressemeddelelse

Når ordreforespørgsler pibler ind fra industrien i Indien, USA, Kina og Europa, så vokser kravene til skalering af virksomheden på tilsvarende stejlt. Derfor tiltræder en kommercielt stærk international profil nu i robotfirmaet Cobot Lift. Slagelsefirmaets investor, Henrik Elm Gulløv bliver ny CEO i virksomheden og bidrager dermed med erfaring fra en karriere på alle kontinenter som tidligere leder i Shell-koncernen. Samtidig fordobles firmaets stab, mens stifter og medejer Flemming Truelsen Bischoff kan fokusere fuldt ud på Cobot Lifts teknologi.