Online byggeportal formidler opgaver for over 1 milliard i år

Byggelysten buldrer derudaf, og det er lige før, at byggeportalen 3byggetilbud.dk melder om alt udsolgt – hvis de altså kunne. Det danske firma oplever nemlig en massive efterspørgsel på håndværkere i hele landet.

3byggetilbud.dk lever af at matche håndværkere op med opgaver indsendt fra byggelystne danskere. Alene i august måned i år modtog portalen knap 5.000 indsendte bygge- og renoveringsopgaver. Til dags dato i år har portalen fået over 30.000 indsendte opgaver fra danskerne. Sidste år i samme periode var det knap 25.000 bygge- og renoveringsopgaver.

Og håndværkerne melder også om bugnede ordrebøger.

”Det har været den bedste sommer nogensinde. De varme måneder plejer at være mere sløve, når det gælder om at få gang i bygge- eller renoveringsprojektet derhjemme, men ikke i år. Vi slog ugerekord i uge 33 med 1.199 indsendte byggeopgaver på blot én uge,” siger administrerende direktør i 3byggetilbud.dk Martin Borgstrøm.

Rekord i antal byggeopgaver per dag, uge og måned

Normalt er de suverænt bedste måneder for 3byggetilbud.dk når foråret melder sin ankomst, men de varme måneder i 2019 har netop fejet den rekord af banen. Og intet tyder på, at byggelysten er aftagende hos de private boligejere.

”I august 2019 har vi slået alle rekorder på flest indsendte opgaver fra bygherrerne både per dag, uge og måned. Vi ser ikke tegn på, at den udvikling stopper, og derfor har vi travlt i biksen,” siger Martin Borgstrøm, og understreger, at det går så stærkt, at byggeportalen netop nu leder efter flere medarbejdere til deres afdelinger i København og Aarhus.

Paradoks: Danskerne venter med at energirenovere

Det eneste knæk på kurven er i antallet af indsendte ”grønne” renoveringsopgaver. Det mener Martin Borgstrøm skyldes, at danskerne afventer en potentiel håndsrækning fra den nye grønne regering.

”Lige i øjeblikket ser vi lidt en stop-go-effekt, når det gælder de grønne renoveringer. Bygherrerne er påpasselige med at energirenovere, da mange venter på et udspil fra regeringen. De har jo lovet at regne grønt på alle områder,” afslutter han.

Om 3byggetilbud.dk

• 3byggetibud.dk håndterer årligt over 45.000 byggeopgaver og er dermed Danmarks største formidler af byggeopgaver.
  • 3byggetilbud.dk slog rekord på indsendte byggeopgaver i august 2019 med knap 5000 indsendte opgaver.
  •
3byggetilbud.dks mål er at gøre det nemmere for alle danskere at finde dygtige lokale håndværkere.
  • Læs mere om 3byggetilbud.dk her.