OKNygaard gør klar til fremtiden - nyt hovedkontor med direkte adgang til kunderne

De første medarbejdere har taget plads i OKNygaards nye kontor på Rosbjergvej i Årslev vest for Aarhus.

”Det er vigtigt for os, at vi hurtigt og nemt kan komme til vores kunder i hele Jylland og at de kan komme til os. Placeringen på Rosbjergvej i Årslev vest for Aarhus, med direkte adgang til E45 og Herningmotorvejen, er derfor helt ideel. Der er direkte adgang til det østjyske marked med Aarhus i centrum og til det midtjyske marked med Herning, Ikast og Silkeborg som de største byer”, udtaler adm. direktør i OKNygaard Ole Kjærgaard.

Danmarks førende anlægsgartner OKNygaard er i fuld gang med at flytte ind i sit nye hovedkontor. Virksomheden valgte for et år siden at bygge nyt for at skabe de rigtige rammer for at kunne fremtidssikre en forsat lønsom vækst i OKNygaard.

”Nærhed til kunderne er vigtigt for os. Derfor fastholder vi naturligvis vores lokale placeringer rundt omkring i landet. For eksempel flytter vi kun vores stabsfunktioner fra Vejle til Rosbjergvej. De medarbejdere, som står for anlæg, pleje og vedligehold af kundernes arealer, bliver i Vejle”, fastslår økonomidirektør i OKNygaard Holger Hansen, som er blandt de medarbejdere, der flytter til Rosbjergvej.

Flytningen er i gang og alle forventes at være på plads i løbet af denne måned, men den officielle indvielse kan først komme på tale, når sundhedsmyndighederne igen afgør at det er sikkert at samles.

Adressen erstatter Hasselager og Grejs og alt forventes at være på plads i løbet af september.

Fakta:

Domicil omfatter 1.200 kvm kontorplads
Hal med lagerplads udgør 2.000 kvm.
Antal arbejdspladser: 45

OKNygaard omsatte i 2019 for 596 mio. kr.
OKNygaard beskæftiger i alt 485 medarbejdere og i højsæsonen op til 600 medarbejdere

OKNygaards øvrige afdelinger ligger i Aalborg, Randers, Horsens, Vejle, Kolding, Rødekro, Odense, Borup, Farum og København.

Download
2.000 m2 hal venter på, at maskinparken rykker ind. Ikke mindst forberedelserne til den kommende vinter vil skabe travlhed og aktivitet i den ene af store haller. Mens græsmaskiner, gravemaskiner og andet tungt materiel triller ind i den anden i de kommende måneder.
Download

OKNygaard del af eventyrligt projekt i Odense28.9.2020 11:01:58 CESTPressemeddelelse

Anlægsgartner OKNygaard står for entreprisen med anlæggelse af det store haveanlæg, der er en integreret del af Det ny H. C. Andersens Hus i Odense. Projektet skal opbygges, så to-tredjedele af bygningen etableres under jorden og haven dækker taget. Det stiller helt særlige faglige og udførelsestekniske krav i forhold til opbygning af haven ”Som besøgende i haven kommer du til at bevæge dig hen over taget uden at bemærke, at du går på taget. Hele taget kommer til at blive dækket af haven. Det betyder at haverummet teknisk skal opbygges som en taghave. Udfordringen ved taghaver er at sørge for, at vægten bliver holdt nede samtidig med at beplantningen har et tilstrækkeligt vækstgrundlag,” fortæller projektleder hos OKNygaard, Henrik Vittrup og fortsætter, ”og så skal vi sikre afvanding samtidig med at taget forbliver tæt.” Sådan skaber du en eventyrhave på et tagdæk På dækket skal OKNygaard etablere en drænbakke, hvor der skal udlægges letfyld (leca). Der hvor der skal være bede, skal d