Odico nomineret til teknologipris

Odico er en af blot tre virksomheder, som er blevet nomineret til Dansk Robot Netværks (DIRA) Teknologipris med den banebrydende mobile fliseskærerobot, Cut’n Move. Teknologiprisen er indstiftet i 2019 og kun uddelt en gang før. Prisen uddeles til et produkt, som har formået at udnytte ny teknologi til at skabe et nyt og unikt produkt.

Cut’n Move er Odicos mobile fliseskærerobot til on-site skæring af tegl, fliser og andre materialer, og betjeningen af robotten fortages nemt via en helt almindelig iPad.

Odico har en ambition om, at fliseskæring i fremtiden bliver automatiseret med robotter til gavn for brolæggere, som dagligt er udsatte for støj- og støvgener samt nedslidende arbejdspositioner og tunge løft.

Om nomineringen udtaler juryen blandt andet:
- Den her teknologi kan gøre en forskel og være med til at automatisere byggebranchen, og det er imponerende og banebrydende, at give sig i kast med.

Anders Bundsgaard, CEO Odico A/S udtaler:
Det er med både glæde og stolthed, at vi i dag har modtaget nominering til DIRA Teknologiprisen 2021. Vi håber, at vi med denne nominering kan sprede budskabet om de fantastiske fordele der er ved at anvende robotteknologi på nye måder i byggebranchen, og ser frem til at præsentere Cut’n Move til ROBOTBRAG.

Teknologiprisen vil blive overrakt d. 26. august 2021 under dette års robotkonference ROBOTBRAG hos Teknologisk Institut i Odense.

Odico A/S modtager op til 750.000 kr. fra Realdania til robotdrevet reparation af støbeformspaneler12.1.2021 16:43:26 CET | Pressemeddelelse

Første robotfremstillede kommercielle træbyggeri9.11.2020 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Odico flytter til nyt domicil på havnen i Odense28.6.2019 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse