Nyt medlem af Dansk Byggeris bestyrelse

Adm. direktør Trine Brinch Sørensen fra Lasse Larsen Huse A/S i Aabyhøj er blevet valgt til Dansk Byggeris bestyrelse.

Hun erstatter seniorrådgiver Jette Rohde fra Sten & Grus Prøvestenen A/S, og er dermed ny kvinde i bestyrelsen.

50-årige Trine Brinch Sørensen indledte sin karriere i Alfa Laval-koncernen og har blandt andet være adm. direktør i ThermiSol A/S og Virkelund Sport. Hun blev adm. direktør i Lasse Larsen Huse A/S i 2019.

De kandidater, der var indstillet til genvalg, blev valgt.

Pressechef Helen Jensen, Dansk Byggeri, hje@danskbyggeri.dk, telefon 21 24 47 02

Dansk Byggeris nye bestyrelsesmedlem Trine Brinch Sørensen

Corona har ikke fået udenlandske håndværkere til at blive hjemme26.8.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ikke fået de udenlandske medarbejdere i bygge- og anlægsvirksomhederne til at rejse hjem i større antal. Efter en nedgang på godt 1.600 fra marts til april steg tallet hurtigt igen. Og i juni var antallet af udenlandske medarbejdere oppe på niveau med juni sidste år, viser en analyse fra Dansk Byggeri, der er lavet på baggrund af tal fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.