Nyt formandskab for GF Fondens bestyrelse

NYT FORMANDSKAB: Der er nye formandskaber og nye ansigter i GF Fondens bestyrelse. Jens Jørgen Vinther fra GF Nord afløser en af GF Forsikrings medstiftere, Ejler Jansen, på formandsposten, mens Jørgen Kristoffersen fra GF Vestsjælland bliver ny næstformand.

Jens Jørgen Vinther, ny formand for GF Fondens bestyrelse

GF Fondens bestyrelse har fået nyt formandskab.

En af stifterne bag GF Forsikring, Ejler Jansen, er stoppet som formand efter mere end 50 års loyalt arbejde for GF Forsikring og GF Fonden. Hans afløser er en anden stor GF-ildsjæl, nemlig Jens Jørgen Vinther, der er klubformand for GF Nord i Frederikshavn.

Jens Jørgen Vinther er en af hovedarkitekterne bag den nuværende ejerstruktur i GF Forsikring og dermed også en af "fadderne" bag GF Fonden. Den nye formand har tidligere også siddet i bestyrelsen for GF Forsikring.

GF Fonden får også ny næstformand i skikkelse af Jørgen Kristoffersen, der er klubformand for GF Vestsjælland og medlem af GF Fondens bestyrelse siden 2017. Jørgen Kristoffersen har tidligere været formand for GF Forsikrings bestyrelse og derigennem også været medlem af GF Fondens trafikpriskomite.

Fortsætte det vigtige arbejde

Både formanden og næstformanden ønsker at videreføre det vigtige arbejde, der er blevet udført af den hidtidige formand og bestyrelse.

- Bestyrelsen i GF Fonden kommer først og fremmest til at fortsætte arbejdet i stifterens og den tidligere formands ånd. GF Fondens fornemste opgave er at fastholde GF's særlige klubstruktur og medlemseje, og der vil forsat være stort fokus på initiativer og tiltag, der bidrager til at øge trafiksikkerheden, lyder det samstemmende fra både Jens Jørgen Vinther og Jørgen Kristoffersen.

Ud over ny formand og næstformand er Lars Meier, klubformand GF Kronjylland, og Svend-Erik Danielsen, klubformand GF Grænsen, nye medlemmer af GF Fondens bestyrelse.

GF Fonden rimer på trafiksikkerhed

GF Fonden er en erhvervsdrivende fond, stiftet af de lokale GF-forsikringsklubber. Fondens formål er bl.a. at sikre det kundeejede GF Forsikrings fortsatte selvstændighed. GF Fonden har desuden et almennyttigt formål og foretager hvert år en række uddelinger og donationer, særligt inden for trafiksikkerhed.

Jens Jørgen Vinther, formand, GF Fondens bestyrelse, 4094 3417, jjvinther@hotmail.com

Jørgen Kristoffersen, næstformand, GF Fondens bestyrelse, 2557 2024, jork@gfforsikring.dk

Jens Jørgen Vinther, ny formand for GF Fondens bestyrelse
Jørgen Kristoffersen, ny næstformand for GF Fondens bestyrelse