Nyt bestyrelsesmedlem i Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland

Direktør Michael Nielsen, Hee Entreprise A/S i Ringkøbing er valgt ind i bestyrelsen i Dansk Byggeris regionale forening Dansk Byggeri Midt og Vestjylland.

Efter den årlige generalforsamling fredag den 2. november på Golf Hotel i Viborg blev Michael Nielsen desuden valgt til ny næstformand. Resten af bestyrelsen blev genvalgt, og foreningens formand tømrermester Niels Hansen fra Tømrerfirmaet Jan Hansen ApS i Skive fortsætter på formandsposten.

Bestyrelsen for Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland ser herefter sådan ud:
Niels Hansen, Tømrerfirmaet Jan Hansen ApS, Skive. Formand.
Direktør Michael Nielsen, Hee Entreprise A/S, Ringkøbing. Næstformand
Keld Sandahl, H. Juul Mikkelsen A/S, Skjern
Valdemar Vejbæk, J. P. Povlsen & Sønner A/S, Holstebro
Morten Knudsen, MP Construction A/S, Herning
Jes Gylling, murerfirmaet Jens Vinderslev A/S, Struer
Kim S. Jensen, tømrer & Snedkerfirmaet Arne Danielsen A/S, Brande
Jan Bodilsen, Jens Jensen Murer- og Entreprenør A/S, Holstebro
Knud Erik Stengaard, Knud Erik Stengaard ApS, Ø. Lyby, Skive
Jakob Friis Kriegbaum, Murermester Jakob Friis Kriegbaum, Viborg
Per Yding Sørensen, Yding A/S, Viborg

Formand for Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland, Niels Hansen, 40 17 20 67
Chefkonsulent Steen Høygaard, sth@danskbyggeri.dk, telefon 25 66 63 17

Videncenter for Cirkulær Økonomi i Byggeriet vil skabe mere bæredygtigt byggeri17.1.2019 11:36Pressemeddelelse

Dagsordenen om cirkulær økonomi bliver mere og mere udbredt i bygge- og anlægsbranchen, derfor glæder Dansk Byggeri sig over, at VHGB nu skiftet navn til ”Videncenter for Cirkulær Økonomi i Byggeriet”, forkortet VCØB. Det markerer, at centeret har taget bestik af udviklingen i samfundet, og nu retter fokus på at løse de udfordringer, der opstår i alle led i branchen, når genbrug og genanvendelse vinder indpas.

Byggeindustrien tilbyder studenter trainee-job med løn15.1.2019 06:00Pressemeddelelse

Hver tiende unge med en studentereksamen er ikke i gang med et job eller en uddannelse fem år efter studentereksamen. Samtidig siger hver tredje virksomhed i byggeriet nej til ordrer, fordi de mangler medarbejdere. Særlig grelt er det i Region Nordjylland, hvor manglen på medarbejdere er særlig udtalt. Derfor giver branchefællesskabet Dansk Byggeindustri i Dansk Byggeri nu de unge med en studentereksamen mulighed for at få et lønnet job som trainee i en byggevirksomhed. Folketingsmedlem Søren Gade er ambassadør for projektet.