Lidl Danmark

Nye vaner kan ses i pantdonationer hos dagligvarekæde: Rekordstor pantdonation under corona skaber digital glæde på landets børneafdelinger

Del
Der er blevet trykket ekstra mange gange på donationsknappen i pantautomaterne hos Lidl i april. Kundernes ekstra gavmildhed betyder flere penge til Danske Hospitalsklovne, der nu kan sprede klovnemagi på landets børneafdelinger ad digitale veje.

 

Coronakrisen har betydet en pause for hospitalsklovnenes fysiske besøg hos de indlagte børn. De seneste måneder har Danske Hospitalsklovne derfor spredt klovnemagi på Facebook og YouTube med videoer, historier og live-udsendelser. Og det har der været ekstra penge til at gøre i april måned. Kunderne i Lidls 127 butikker har nemlig doneret knap 85.000 kroner til organisationen ved at trykke på den donationsknappen frem for at tage flaskebonen med sig. Det er 35 procent flere end i samme måned sidste år.

Jeg skal ikke kunne udelukke, at stigningen kan skyldes, at der er blevet købt flere flasker med pant under corona, fordi det ikke har været muligt at komme til grænsen. Men jeg tror nu, den primære årsag skal findes i den gavmildhed, vi så småt kan se som en tendens under coronakrisen med ekstra støtte til fx ZOO og UNICEF", siger Lærke Skaksen, CSR-chef i Lidl og fortsætter: ”Uanset, hvorfor donationerne er steget så meget, er jeg virkelig stolt over og glad for, at der nu kommer ekstra penge til det store arbejde, der bliver gjort hos Danske Hospitalsklovne.”

Ekstra donationer giver mere digital klovnemagi på sociale medier

Hos Danske Hospitalsklovne kommer de ekstra donationer fra Lidls kunder til at betyde mere digital klovnemagi på landets børneafdelinger.

5-årige Kalle er et af de børn, som har glæde af de digitale klovnerier. Han kender hospitalsklovnene fra sin tid på sygehuset som kræftpatient og særligt klovnen Dr. Dulle var en succes, da han sendte live på Facebook:

Kalle blev næsten helt genert, men også rigtig glad, da vi tændte for Dr. Dulle. Det, at vi blev budt indenfor i Dr. Dulles hjem, gjorde det ekstra trygt. Det var dejligt at gense en elsket ven, som ikke virkede bekymret. Kalle var ikke til at skyde igennem, og vi måtte lige se det et par gange igen bagefter”, fortæller mor til Kalle, Ditte Magnusson, til Danske Hospitalsklovne.

Danske Hospitalsklovne har 52 professionelt uddannede hospitalsklovne, som normalt har 184 ugentlige klovnevagter fordelt på alle landets børneafdelinger og i børne- og ungepsykiatrien. Der er i øjeblikket flere klovne under uddannelse, som står klar, når børnene igen kan få besøg. For en tid endnu, kommer klovnerierne dog til at fortsætte digitalt, og de kommer til at få et ekstra skub takket være de ekstra donationer fra Lidls kunder.

Vi er utrolig glade for støtten, og at Lidls kunder har været gavmilde og trykket lidt ekstra på donationsknappen i flaskeautomaten. Vi ved, at coronakrisen er en svær tid for mange syge børn, der er isoleret fra omverdenen på hospitalsstuer eller derhjemme. Derfor gør hospitalsklovnene alt for at være der digitalt, så de ikke føler sig alene. Vi håber selvfølgelig snart, at vi kan vende tilbage på alle landets børneafdelinger, men indtil da tænker vi kreativt for at nå dem på nye måder”, siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne.

Lidl og Danske Hospitalsklovne har samarbejdet siden 2012 og Lidl været hovedsponsor for foreningen siden 2015.

Nøgleord

Billeder

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 127 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
  • Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.

Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse

Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye