Nye fødevarer vinder Produktprisen 2017

26.6.2017 09:53 | Coop Danmark A/S

Rødkål, kombucha og økologisk sommer-is vinder årets Produktpriser 2017. SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’Brugsen og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem har i flere måneder været på jagt efter de bedste lokale produkter i Danmark inden for mad, drikke og konfekture. Jagten er nu kulmineret med kåringen af vinderne: Rødkål, kombucha og økologisk sommer-is.

Produktprisen gives til produkter, der med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser. Kombucha fra producenten Klint & Bro, rødkål fra Nord & Sylt og økologisk sommeris fra Jacob & Jakob Icecream vandt hver sin kategori inden for mad, drikke og konfekture. 71 produkter er blevet smagt og testet, og 9 producenter blev udvalgt til at dyste om Produktprisen 2017, der er et samarbejde mellem kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem og SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen.

Formålet med Produktprisen 2017 er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et vigtigt pejlemærke Producent Eddie Klint er glad og stolt over at have modtaget årets Produktpris 2017 for sin Kombucha:

”Vi er rigtig glade og stolte over prisen. Vi er helt nystartede, så at vinde Produktprisen er stort for os. Særligt når den bliver bedømt af så kompetent et dommerpanel. Det er et vigtigt pejlemærke for os i forhold til vores videre produktudvikling”

Alle tre vindere af Produktprisen 2017 modtager en præmie på 5.000 kroner, og bliver tilbudt at mødes med Coop om fremadrettet samarbejde og mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker (SuperBrugsen, Dagli’Brugsen eller Kvickly).

Danmark boomer af iværksætteri

Danske varer er i høj kurs og SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsenvil gerne kunne tilbyde forbrugerne et endnu bredere udvalg af danske kvalitetsvarer. Kåringen af de tre vinderprodukter glæder Karina Mia Kvindal Johansen, der er projektleder for SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen:

”Det skyder op med mindre producenter og lokale ildsjæle i disse år. Produktprisen er for os en mulighed for at opdage og støtte nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset. De mange produkter, vi har smagt og testet, vidner om, at kreativitet, iværksætteri og lyst til at udvikle nye produkter, blomster i Danmark i disse år”.

Finalerunden foregik som led i den officielle afholdelse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017.

Download billeder af de tre vinder-produkter i linket:

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen Karina Mia Kvindal Johansen

Projektleder, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen

T: +45 61703217

M: Karina.johansen@coop.dk

Et andet Roskilde: Kæmpe interesse for at lære om økologi og sundhed30.6.2017 08:28pressemeddelelse

Forældre til flere tusinde unge, der har deltaget i Foodjam på Roskilde Festivalen har ingen grund til bekymring. For deltagerne har lært nyt om økologiske råvarer, fået færdigheder i madlavning, spist sund og velsmagende mad og haft mulighed for motion. Det er Änglamark, SuperBrugsen, Kvickly og Madkulturen, der er gået Sammen Om Bedre Mad i Foodjam teltet på Roskilde Festival. Foodjam er et kulinarisk initiativ under Madkulturen, hvis formål netop er at udbrede ’Bedre mad til alle’. I Foodjam folkekøkkenet er alle velkomne, unge som gamle, til vejledning og læring i at lave mad fra bunden og ikke mindst at lave mad med gode økologiske råvarer og håndteringen af dem. Änglamark har sponsoreret de friske økologiske råvarer, som festivaldeltagerne går i krig med til den økologiske brunch, som de, under kyndig instruktion fra Foodjams kulinariske vejledere, selv laver fra bunden. Udover en god og dejligt mættende øko brunch, har man, som noget helt nyt i år, også mulighed for at få lidt m

Irma går i partnerskab med Lê Lê13.6.2017 10:16pressemeddelelse

Mens flere og flere sultne kunder har fået smag for de nemme måltidsløsninger fra supermarkedernes kølediske, sætter Irma nu for alvor tryk på udviklingen af måltidsretter til kræsne kunder, der ikke vil spises af med hvad som helst. Med en håndfuld velsmagende, asiatiske gryderetter, sprøde salater og nyt partnerskab med LêLê løfter Irma overlæggeren for konceptet omkring conviniencemad og inviterer på nye måltidsløsninger, der både i smag og kvalitet matcher mange af favoritterne på menukortet hos LêLês populære street kitchens, der de senere år har taget blandt andre københavnerne med storm. ”Danskerne har de senere år taget de nemme måltidsløsninger til sig. Og nu er turen kommet til version 2.0, hvor vi med de nye retter fra LêLê skruer endnu mere op for både madglæde og kvalitet og sublime madoplevelser, der næsten svarer til at gå på restaurant,” siger Max Schellenbauer, kategorichef for friskvarer i Irma, om det nye sortiment. En opskrift der virker De seneste måneder har Irma