Nye fødevarer vinder Produktprisen 2017

Rødkål, kombucha og økologisk sommer-is vinder årets Produktpriser 2017. SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’Brugsen og landets største kokkekonkurrence Sol over Gudhjem har i flere måneder været på jagt efter de bedste lokale produkter i Danmark inden for mad, drikke og konfekture. Jagten er nu kulmineret med kåringen af vinderne: Rødkål, kombucha og økologisk sommer-is.

Produktprisen gives til produkter, der med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser. Kombucha fra producenten Klint & Bro, rødkål fra Nord & Sylt og økologisk sommeris fra Jacob & Jakob Icecream vandt hver sin kategori inden for mad, drikke og konfekture. 71 produkter er blevet smagt og testet, og 9 producenter blev udvalgt til at dyste om Produktprisen 2017, der er et samarbejde mellem kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem og SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen.

Formålet med Produktprisen 2017 er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med til at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt.

Et vigtigt pejlemærke Producent Eddie Klint er glad og stolt over at have modtaget årets Produktpris 2017 for sin Kombucha:

”Vi er rigtig glade og stolte over prisen. Vi er helt nystartede, så at vinde Produktprisen er stort for os. Særligt når den bliver bedømt af så kompetent et dommerpanel. Det er et vigtigt pejlemærke for os i forhold til vores videre produktudvikling”

Alle tre vindere af Produktprisen 2017 modtager en præmie på 5.000 kroner, og bliver tilbudt at mødes med Coop om fremadrettet samarbejde og mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker (SuperBrugsen, Dagli’Brugsen eller Kvickly).

Danmark boomer af iværksætteri

Danske varer er i høj kurs og SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsenvil gerne kunne tilbyde forbrugerne et endnu bredere udvalg af danske kvalitetsvarer. Kåringen af de tre vinderprodukter glæder Karina Mia Kvindal Johansen, der er projektleder for SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen:

”Det skyder op med mindre producenter og lokale ildsjæle i disse år. Produktprisen er for os en mulighed for at opdage og støtte nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset. De mange produkter, vi har smagt og testet, vidner om, at kreativitet, iværksætteri og lyst til at udvikle nye produkter, blomster i Danmark i disse år”.

Finalerunden foregik som led i den officielle afholdelse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017.

Download billeder af de tre vinder-produkter i linket:

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen Karina Mia Kvindal Johansen

Projektleder, Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen

T: +45 61703217

M: Karina.johansen@coop.dk

Irma vil gøre en dansk klassiker til årets Valentin-hit12.2.2018 08:10pressemeddelelse

Onsdag den 14. februar er det Valentinsdag. I den anledning har Irma lagt hovederne i blød for at komme med det bedste bud til den moderne, urbane forbruger. Svaret har man nu fundet: Hjerter i flødesauce. Men selvfølgelig ikke en ordinær version af denne danske klassiker. Sammen med de to kokke Steve Momsen og Rasmus Kampmann har Irma udviklet en særlig udgave, som kombinerer kvalitetsråvarer med solidt håndværk og den særlige henkogningsteknik, hvor der med simpelt undertryk skabes en forlænget holdbarhed. Tilberedt af kød fra dyr, der har haft et ordentligt liv, økologiske mælkeprodukter og masser af friske, sunde grøntsager. ”Det er faktisk moderne at spise klassiske danske retter igen, men de skal have nye kvaliteter og vores version er rigtig slowfood med masser af smag og kærlighed, og derfor skabt til at glæde en, man holder af på denne særlige dag,” siger Max Schellenbauer, innovationschef i Irma. Sælges i glas med mad til to personer for 134 kr., som man kan give et personlig