Ny visuel identitet skal hjælpe brugerne i en digital virkelighed og styrke et fælles TV 2-brand

TV 2s nye udseende består af 34 nye farver, en ny skrifttype og et nyt logo, som samler TV 2s brands i et mere ensartet udtryk på tværs af platforme. Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme.
Som én af de mest markante ændringer vil TV 2 Plays logo fremover have samme røde farve som TV 2s hovedkanal. Ændringen er et naturligt skridt i bevægelsen fra traditionelt tv til streaming.
- Vores nye udseende skal gøre det tydeligere for brugerne, at de er i kontakt med TV 2s indhold, uanset hvor de møder os. I dag møder danskerne TV 2 på tværs af vores streamingtjeneste, kanaler, apps, nyhedssite og podcasts. Derfor har vi brug for en stærk og samlende identitet, som er skabt til både nuværende og kommende generationer af digitale mediebrugere, siger administrerende direktør hos TV 2 Anne Engdal Stig Christensen.
Et naturligt skridt i bevægelsen fra traditionelt tv til streaming
Da TV 2 gik i luften i 1988, havde danskerne kun to kanaler at vælge imellem. Sådan ser verden ikke ud længere. Derfor er det afgørende mål med TV 2s 2025-strategi at fremtidssikre virksomhedens gennemslagskraft med digital transformation og udviklingen af TV 2 Play som omdrejningspunkt.
- TV 2 leverer troværdig nyhedsjournalistik og dansk kvalitetsindhold, og vi er her for at oplyse og engagere danskerne i fællesskabet. Det er fortsat vores vigtigste opgave, også når vi i disse år bevæger os fra traditionelt tv til streaming. Derfor er det også rent visuelt vigtigt at understrege, at du kan forvente det samme af TV 2, uanset hvor du møder os. Den røde farve har fulgt os gennem flere år, og med den bærer vi vores historie og DNA videre, siger Anne Engdal Stig Christensen.
Fra tv-kanal til digital medievirksomhed
Virksomheden TV 2 Danmark, som indtil nu har delt logo med hovedkanalen, får med den nye identitet sit eget visuelle udtryk. Det bruges blandt andet i TV 2s rapporter, herunder TV 2s ansvarlighedsrapport, som sætter retning og mål på virksomhedens arbejde med bæredygtig udvikling.
- Som medievirksomhed, arbejdsgiver og producent har vi et ansvar for at sætte og følge dagsordener, der rækker ud over vores programflade. For eksempel er den grønne omstilling i mediebranchen et vigtigt fokusområde for os, ligesom vi har høje ambitioner i forhold til TV 2 som arbejdsplads. Den nye visuelle identitet skal være med til at give TV 2 Danmark et tydeligere ståsted, blandt andet når det handler om at forvalte og kommunikere vores samfundsansvar, siger Anne Engdal Stig Christensen.
Løbende udrulning
Den nye identitet lanceres på TV 2s platforme mandag 27. marts 2023. Der er dog tale om en løbende udrulning, og som bruger vil man derfor opleve, at dele af det nye visuelle udtryk opdateres løbende, og at der vil være en overgangsfase, hvor man fortsat vil støde på det nuværende logo.
Nøgleord
Kontakter
Ursula HoltonKommunikationsrådgiver
Intern kommunikation og ledelseskommunikation
Billeder



Links
Information om TV 2 Danmark
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store, digitale ambitioner og en mangeårig, stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 PLAY, TV2.DK og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Rolf Sørensen forventer en sen afgørelse i Tour de France på TV 22.6.2025 09:42:26 CEST | Pressemeddelelse
Der venter en sommer med højdramatisk cykelsport på TV 2, hvor Jonas Vingegaard skal have is i maven, hvis han skal slå Tadej Pogacar i Tour de France. Det siger Rolf Sørensen forud for det kommende Critérium du Dauphiné, hvor de to Tour-favoritter også mødes.
Nye afsnit af 'Den sorte svane' kommer på TV 2: Politiets arbejdsmetoder i fokus27.5.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Fortsættelsen til dokumentarserien 'Den sorte svane' er i produktion. De nye afsløringer vil blandt andet omfatte, hvordan politiet har samarbejdet med Amira Smajic og ført hende som meddeler.
TV 2 klar med maratondækning af rekordstor kongelig løbefest26.5.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
TV 2 er igen med hele vejen, når rekordmange danskere 2. pinsedag deltager i Royal Run, hvor der er kongelig deltagelse i alle fem værtsbyer. Morten Ankerdal har skridtet alle ruterne af inden den mere end ti timer lange tv-transmission.
Ny dokumentar udstiller hul i retssikkerheden ved skilsmissesager14.5.2025 12:40:39 CEST | Pressemeddelelse
Krisecentererklæringer, der ikke er undersøgt nærmere, kan være eneste bevis i sager om samvær med børn i skilsmisser, viser ny TV 2-dokumentar.
Tilfredsstillende resultat i 1. kvartal 2025 - TV 2 Play er fortsat den mest sete streamingtjeneste i et kvartal, der er præget af et højt nyhedsforbrug30.4.2025 14:45:11 CEST | Pressemeddelelse
TV 2 har i 1. kvartal 2025 et resultat før finansielle poster (EBIT) på 132 mio. kr., hvilket er 58 mio. kr. højere end 1. kvartal 2024. Omsætningsvæksten er knap otte procent, og TV 2 Play er fortsat den mest sete streamingtjeneste i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum