Ny visuel identitet skal hjælpe brugerne i en digital virkelighed og styrke et fælles TV 2-brand
TV 2s nye udseende består af 34 nye farver, en ny skrifttype og et nyt logo, som samler TV 2s brands i et mere ensartet udtryk på tværs af platforme. Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme.
Som én af de mest markante ændringer vil TV 2 Plays logo fremover have samme røde farve som TV 2s hovedkanal. Ændringen er et naturligt skridt i bevægelsen fra traditionelt tv til streaming.
- Vores nye udseende skal gøre det tydeligere for brugerne, at de er i kontakt med TV 2s indhold, uanset hvor de møder os. I dag møder danskerne TV 2 på tværs af vores streamingtjeneste, kanaler, apps, nyhedssite og podcasts. Derfor har vi brug for en stærk og samlende identitet, som er skabt til både nuværende og kommende generationer af digitale mediebrugere, siger administrerende direktør hos TV 2 Anne Engdal Stig Christensen.
Et naturligt skridt i bevægelsen fra traditionelt tv til streaming
Da TV 2 gik i luften i 1988, havde danskerne kun to kanaler at vælge imellem. Sådan ser verden ikke ud længere. Derfor er det afgørende mål med TV 2s 2025-strategi at fremtidssikre virksomhedens gennemslagskraft med digital transformation og udviklingen af TV 2 Play som omdrejningspunkt.
- TV 2 leverer troværdig nyhedsjournalistik og dansk kvalitetsindhold, og vi er her for at oplyse og engagere danskerne i fællesskabet. Det er fortsat vores vigtigste opgave, også når vi i disse år bevæger os fra traditionelt tv til streaming. Derfor er det også rent visuelt vigtigt at understrege, at du kan forvente det samme af TV 2, uanset hvor du møder os. Den røde farve har fulgt os gennem flere år, og med den bærer vi vores historie og DNA videre, siger Anne Engdal Stig Christensen.
Fra tv-kanal til digital medievirksomhed
Virksomheden TV 2 Danmark, som indtil nu har delt logo med hovedkanalen, får med den nye identitet sit eget visuelle udtryk. Det bruges blandt andet i TV 2s rapporter, herunder TV 2s ansvarlighedsrapport, som sætter retning og mål på virksomhedens arbejde med bæredygtig udvikling.
- Som medievirksomhed, arbejdsgiver og producent har vi et ansvar for at sætte og følge dagsordener, der rækker ud over vores programflade. For eksempel er den grønne omstilling i mediebranchen et vigtigt fokusområde for os, ligesom vi har høje ambitioner i forhold til TV 2 som arbejdsplads. Den nye visuelle identitet skal være med til at give TV 2 Danmark et tydeligere ståsted, blandt andet når det handler om at forvalte og kommunikere vores samfundsansvar, siger Anne Engdal Stig Christensen.
Løbende udrulning
Den nye identitet lanceres på TV 2s platforme mandag 27. marts 2023. Der er dog tale om en løbende udrulning, og som bruger vil man derfor opleve, at dele af det nye visuelle udtryk opdateres løbende, og at der vil være en overgangsfase, hvor man fortsat vil støde på det nuværende logo.
Nøgleord
Kontakter
Ursula HoltonKommunikationsrådgiver
Intern kommunikation og ledelseskommunikation
Billeder
Links
Information om TV 2 Danmark
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store, digitale ambitioner og en mangeårig, stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 PLAY, TV2.DK og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 samler danskerne til det hidtil største EM i kvindehåndbold13.11.2024 08:58:51 CET | Pressemeddelelse
Der ventes over en million seere i snit til samtlige Danmarks kampe på TV 2, når der i den travle juletid transmitteres fra et rekordstort EM i kvindehåndbold.
Danskerne er vilde med fiktion på TV 27.11.2024 10:00:03 CET | Pressemeddelelse
Thomas Vinterberg-serien 'Familier som vores', komedieserien 'De bedste år' og sjette sæson af den populære, historiske føljeton 'Sygeplejeskolen' optager danskerne allermest i øjeblikket.
Erik Clausen medvirker i 'Det sidste ord'1.11.2024 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den folkekære filminstruktør, skuespiller og samfundsrevser Erik Clausen medvirkede inden sin død i et interview med Mikael Bertelsen i 'Det sidste ord', der sendes på TV 2 og TV 2 Play søndag 10. november.
TV 2 ansætter ny marketingdirektør30.10.2024 15:30:15 CET | Pressemeddelelse
Frederik Scholten, der kommer med erfaring fra både tele-, tech- og mediebranchen, er ny marketingdirektør på TV 2.
Knæk Cancer: 132.722.620 kroner til forskning i kræft26.10.2024 22:55:10 CEST | Pressemeddelelse
Danmark bakker op om Knæk Cancer og samler mere end 130.000.000 kroner ind til kræftsagen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum