TV 2 Danmark

Ny visuel identitet skal hjælpe brugerne i en digital virkelighed og styrke et fælles TV 2-brand  

Del
TV 2 Danmark får nyt udseende og nyt logo, ny font og nye farver. Det nye visuelle udtryk skal samle mediehusets kanaler og brands og favne den digitale transformation, som både brugerne og TV 2 er i gang med.
Ny visuel identitet skal hjælpe brugerne i en digital virkelighed og styrke et fælles TV 2-brand   (Foto: TV Danmark)
Ny visuel identitet skal hjælpe brugerne i en digital virkelighed og styrke et fælles TV 2-brand   (Foto: TV Danmark)

TV 2s nye udseende består af 34 nye farver, en ny skrifttype og et nyt logo, som samler TV 2s brands i et mere ensartet udtryk på tværs af platforme. Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme. 
  
Som én af de mest markante ændringer vil TV 2 Plays logo fremover have samme røde farve som TV 2s hovedkanal. Ændringen er et naturligt skridt i bevægelsen fra traditionelt tv til streaming. 

- Vores nye udseende skal gøre det tydeligere for brugerne, at de er i kontakt med TV 2s indhold, uanset hvor de møder os. I dag møder danskerne TV 2 på tværs af vores streamingtjeneste, kanaler, apps, nyhedssite og podcasts. Derfor har vi brug for en stærk og samlende identitet, som er skabt til både nuværende og kommende generationer af digitale mediebrugere, siger administrerende direktør hos TV 2 Anne Engdal Stig Christensen.   

Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme (Foto: TV 2 Danmark)

Et naturligt skridt i bevægelsen fra traditionelt tv til streaming 

 Da TV 2 gik i luften i 1988, havde danskerne kun to kanaler at vælge imellem. Sådan ser verden ikke ud længere. Derfor er det afgørende mål med TV 2s 2025-strategi at fremtidssikre virksomhedens gennemslagskraft med digital transformation og udviklingen af TV 2 Play som omdrejningspunkt.

- TV 2 leverer troværdig nyhedsjournalistik og dansk kvalitetsindhold, og vi er her for at oplyse og engagere danskerne i fællesskabet. Det er fortsat vores vigtigste opgave, også når vi i disse år bevæger os fra traditionelt tv til streaming. Derfor er det også rent visuelt vigtigt at understrege, at du kan forvente det samme af TV 2, uanset hvor du møder os. Den røde farve har fulgt os gennem flere år, og med den bærer vi vores historie og DNA videre, siger Anne Engdal Stig Christensen.  

Fra tv-kanal til digital medievirksomhed 

Virksomheden TV 2 Danmark, som indtil nu har delt logo med hovedkanalen, får med den nye identitet sit eget visuelle udtryk. Det bruges blandt andet i TV 2s rapporter, herunder TV 2s ansvarlighedsrapport, som sætter retning og mål på virksomhedens arbejde med bæredygtig udvikling. 

- Som medievirksomhed, arbejdsgiver og producent har vi et ansvar for at sætte og følge dagsordener, der rækker ud over vores programflade. For eksempel er den grønne omstilling i mediebranchen et vigtigt fokusområde for os, ligesom vi har høje ambitioner i forhold til TV 2 som arbejdsplads. Den nye visuelle identitet skal være med til at give TV 2 Danmark et tydeligere ståsted, blandt andet når det handler om at forvalte og kommunikere vores samfundsansvar, siger Anne Engdal Stig Christensen.

Virksomheden TV 2 Danmark, som indtil nu har delt logo med hovedkanalen, får med den nye identitet sit logo og sit eget visuelle udtryk. Det bruges blandt andet i TV 2s ansvarlighedsrapport, som sætter retning og mål på virksomhedens arbejde med bæredygtig udvikling (Foto: TV 2 Danmark)

Løbende udrulning 

Den nye identitet lanceres på TV 2s platforme mandag 27. marts 2023. Der er dog tale om en løbende udrulning, og som bruger vil man derfor opleve, at dele af det nye visuelle udtryk opdateres løbende, og at der vil være en overgangsfase, hvor man fortsat vil støde på det nuværende logo.

  

Nøgleord

Kontakter

Ursula HoltonKommunikationsrådgiver

Intern kommunikation og ledelseskommunikation

urho@tv2.dk

Billeder

Ny visuel identitet skal hjælpe brugerne i en digital virkelighed og styrke et fælles TV 2-brand   (Foto: TV Danmark)
Ny visuel identitet skal hjælpe brugerne i en digital virkelighed og styrke et fælles TV 2-brand   (Foto: TV Danmark)
Download
Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme. (Foto: TV 2 Danmark)
Det velkendte TV 2 logo har fået ny form og er placeret i en cirkel, der skal styrke slægtskabet mellem kanaler og platforme. (Foto: TV 2 Danmark)
Download
Virksomheden TV 2 Danmark, som indtil nu har delt logo med hovedkanalen, får med den nye identitet sit logo og sit eget visuelle udtryk. Det bruges blandt andet i TV 2s ansvarlighedsrapport, som sætter retning og mål på virksomhedens arbejde med bæredygtig udvikling (Foto: TV 2 Danmark)
Virksomheden TV 2 Danmark, som indtil nu har delt logo med hovedkanalen, får med den nye identitet sit logo og sit eget visuelle udtryk. Det bruges blandt andet i TV 2s ansvarlighedsrapport, som sætter retning og mål på virksomhedens arbejde med bæredygtig udvikling (Foto: TV 2 Danmark)
Download

Links

Information om TV 2 Danmark

TV 2 Danmark
TV 2 Danmark
Rugaardsvej 25
5000 Odense

65 91 91 91http://omtv2.tv2.dk/

TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store, digitale ambitioner og en mangeårig, stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 PLAY, TV2.DK og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.

Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye