Ny Topdanmark-chef med stærke samarbejdsevner skal bygge videre på investorrelationer

32-årige Robin Hjelgaard Løfgren er tiltrådt den 1. marts 2021 som ny Head of Investor Relations i Topdanmark.

Robin Hjelgaard Løfgren er ny Head of Investor Relations i Topdanmark. Foto: Karina Tengberg.

Som ny Head of Investor Relations (IR) i Topdanmark bliver Robin Hjelgaard Løfgren ansvarlig for forsikrings- og pensionsselskabets kommunikation til analytikere, investorer og andre finansielle interessenter.

“Det er med stor glæde, at vi byder Robin Hjelgaard Løfgren velkommen. Robin har stor erfaring indenfor Investor Relations, herunder stærke relationer til analytikerkorpset og gode kommunikationsevner. Han forstår at gøre det komplekse mere simpelt, og er dygtig til at samarbejde med både interne og eksterne interessenter, hvilket vi vægter højt i Topdanmark,” siger Peter Hermann.

Robin Hjelgaard Løfgren kommer fra en stilling som Chief IR Officer i Danske Bank og afløser Steffen Heegaard, som efter flere årtier på posten takker af.

“Vi ser derfor frem til det nye samarbejde med Robin, som får en vigtig opgave i at bygge videre på et solidt fundament skabt af Steffen Heegaard, der igennem årene har sat store aftryk og skal have tak for sine mange bidrag. Samtidig kan Robin bibringe et friskt syn på vores nye organisation med henblik på at videreudvikle samarbejdet med analytikere og investorer,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark.

Robin ser meget frem til at komme i gang med arbejdet.

“Topdanmark er en særdeles spændende virksomhed med et stærkt brand, en solid markedsposition og en velrenommeret kundeservice. Samtidig har Topdanmark store ambitioner, som jeg ser frem til at bidrage til at realisere med min erfaring fra bankverdenen. Jeg ser frem til at lære organisationen og medarbejderne at kende,” siger Robin Løfgren.

Robin Hjelgaard Løfgren er uddannet cand.merc. i finansiering og regnskab fra Copenhagen Business School. Han har været i næsten 10 år i den finansielle sektor i Danske Bank, som er Danmarks største bank og finansielle koncern.

Robin er 32 år og bor i Smørum med sin hustru og to børn.

Robin Hjelgaard Løfgren tager over efter Steffen Heegaard, der i august 2020 valgte at opsige sin stilling efter 31 år i Topdanmark, heraf mere end 25 år som chef for investorområdet.

Kommunikations- og pressepolitik:

Målet for Topdanmarks kommunikationspolitik er at udbrede kendskabet til - og vinde forståelse for - koncernens overordnede mål. Vi ønsker at være lettilgængelige, hurtige og effektive med information på forsikringsområdet.

For at kunne give det bedste svar og af hensyn til vores medarbejdere, ser vi gerne at der, så vidt det er muligt, er en svarfrist på minimum to dage. Vores åbenhed begrænses alene af konkurrencehensyn, hensyn til kunder og medarbejdere samt fondsbørsens oplysningspligter.