Ny podcastserie fra Samvirke ’Med mad i munden’

Den 6. februar går Samvirke for første gang i luften med en podcast, der sætter mad og dens mange funktioner under lup. For hvorfor er det egentlig så vigtigt, hvad vi spiser, og hvem vi gør det sammen med?

’Med mad i munden’ er en podcast, hvor Samvirke går på opdagelse i madens betydning for vores vaner og traditioner, for individet og fællesskabet og ikke mindst for klimaet og vores samfund. Andreas Kirkelund besøger i hvert afsnit en gæst med stærke meninger om, hvad mad kan, skal og må, og gør os klogere på, hvorfor maden kan sætte både sindene og sanserne i kog.

”Mad både skiller og samler os, og mad er med til at vise, hvem vi er. Mad handler i dag ikke blot om at stille sulten – det er også en slagmark for kostråd, sundhed, klima, præstation og smag,” siger Maiken Riis Friberg, chefredaktør for Samvirke, som glæder sig til, den nye podcast er gået i luften.

"På Samvirke har vi altid kredset om maden, og vores læsere er umættelige når det kommer til maden. For aldrig før har, hvad vi spiser, optaget så mange, som det gør i dag. Mad er en måde at skille sig ud eller passe ind på, og vi følger levende med i hvad andre spiser, og hvorfor de gør det. Vi vil gerne gøre nogle af læserne til lyttere og tage dem med på opdagelse i, hvad mad kan, gør og skal i det moderne samfund,” fortæller hun.

Vært for podcasten er Samvirke-journalist Andreas Kirkelund, som er på jagt efter mennesker med stærke meninger om det, vi spiser. I podcasten kan du blandt andet møde en bioetiker, der har droppet alt kød, en tyrkisk kok, der kæmper for at få dansk mad tilbage på menuen, og en museumsdirektør, der ser maden som den bedste indgang til at samle os, når meningerne eller ensomheden skiller os.

Første sæson af ’Med mad i munden’ udkommer den 6. februar med de tre første afsnit. Der vil efterfølgende udkomme et nyt afsnit hver onsdag i 12 uger.

Podcasten kan høres på www.samvirke.dk/podcast eller der, hvor du hører dine podcasts. Coop.dk/MAD er sponsor for podcasten.

For yderligere info, kontakt:

Maiken Riis Friberg, chefredaktør for Samvirke, mob. 26175933, maiken.friberg@coop.dk

Andreas Grubbe Kirkelund, journalist på Samvirke, mob. 25212165, Andreas.kirkelund@coop.dk

Coop.dk udfordrer discount på økologi-priser23.4.2019 00:00:00 CESTPressemeddelelse

Det bliver nu muligt at få leveret økologiske varer direkte til døren til samme pris som i discountbutikkerne. Det er Coop.dk MAD, der lancerer knapt 300 nye varer til samme priser som i fakta, hvoraf over 200 af dem er økologiske. ”Vores kunder går mere op i økologi end landsgennemsnittet. Derfor har det altid været afgørende for os at have et stort udvalg af økologiske varer. Men vi vil også gerne tilbyde økologi til lavere priser. Vi gør derfor op med, at det skal være dyrere at købe økologi på nettet,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD. Derfor lancerer Coop.dk MAD serien af økologiske/miljømærkede kvalitetsvarer fra Fakta, 365, til samme pris som i discountkæden. Varerne, som vil være alt lige fra økologisk mælk og avocado til pasta og personlig pleje, kan bestilles her i dag: https://mad.coop.dk/ https://mad.coop.dk/ Coop.dk MAD åbnede i 2016 med ”alt det bedste fra Coop” i form af ca. 8.000 forskellige dagligvarer, herunder også de bedste og mest populære Irma-