Ny Nets-app giver forretninger mere viden om kunderne
Nu kan du lynhurtigt få et databaseret indblik i, hvor ofte og hvor meget dine kunder handler i din forretning. Nets lancerer nemlig en ny app, MyPayments, som giver forretninger et overblik over deres løbende omsætning samt ny viden om deres kunder lige ved hånden:
”Vi arbejder målrettet på at udvikle services, der giver en større værdi omkring betalingssituationen – på begge sider af kasseapparatet. Med denne app bliver det nemmere for vores kunder at optimere deres forretning ved, at vi gør dem klogere på deres kunder, og hvor de kommer fra,” fortæller Anne Marie Kindberg, Senior Vice President for Commercial Management og ansvarlig for MyPayments.
Med MyPayments får forretningerne en komplet og enkel oversigt over alle kortbetalinger. Det kan være indblik i antallet af kunder og gennemsnitskøb. Forretningerne kan også hente information om, hvornår der er mest travlt, hvilket kan gøre det nemmere at planlægge vagtplanerne. Derudover kan man også se, hvilke lande de turister, der handler hos en, kommer fra. Det gør det langt nemmere at drive forretning, når man har disse vigtige indsigter lige ved hånden. Al data er naturligvis anonymiseret, så det ikke kan spores tilbage til den enkelte forbruger.
Små forretninger savner indsigt
Mange mindre forretninger har ikke nogen finans- eller analyseafdeling, der kan give denne type indsigter, og de har måske heller ikke en computer i butikken – i hvert fald ikke der, hvor man møder kunderne. Fremover bliver disse data tilgængelige lige ved hånden via en app, der giver de forretningsdrivende mulighed for at følge med i omsætningen og driften.
Appen er for nylig gjort tilgængelig for kunder hos Nets, og caféen Bowl Market Copenhagen på Vesterbro i København har som en af de første virksomheder taget MyPayments i brug.
”Fra start har appen været en kæmpe hjælp. Jeg kan nemt følge med i min omsætning og sammenligne uge for uge, hvilket hjælper mig med at planlægge mere effektivt. Jeg havde i forvejen en ide om, at der var mange gengangere her i butikken, og det har jeg fået bekræftet. Og så har jeg fundet ud af, at jeg har en del amerikanske turister. Denne viden er guld værd, særligt nu hvor jeg står over for at åbne en ny forretning, og hvor antallet af turister stiger i sommerperioden,” siger Trey Greenwood, ejer af Bowl Market Copenhagen.
Fakta: MyPayments er en gratis app for de kunder, der har en betalingskortaftale om internationalekort med Nets. Den kan hentes i App Store og Google Play, hvilket rigtig mange allerede har gjort i de få måneder, app’en har været tilgængelig. Appen er den allerførste af sin slags – og det er kun Nets, der udbyder tjenesten..
Med MyPayments får man som forretning bl.a. overblik over:
- Udviklingen i sin kortomsætning
- Hvornår man har mest travlt (så man kan planlægge vagtplaner mere effektivt)
- Hvor mange turister, der handler hos en, og hvilke lande de kommer fra
- Hvor loyale kunderne er (gengangere vs. førstegangs besøgende)
Kontaktoplysninger
Søren Winge, pressechef hos Nets
T: +45 29 48 26 46
Billeder
Information om Nets
Følg pressemeddelelser fra Nets
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nets
BOKIS indgår ny langsigtet aftale med Nets19.12.2022 08:45:10 CET | Pressemeddelelse
BOKIS, der står for indkøb og udvikling på betalingsområdet for medlemmer af Lokale Pengeinstitutter og Landsdækkende Banker, har indgået en ny langsigtet aftale sammen med Nets, en del af Nexi Group. I aftaleperioden, der løber frem til 31. december 2029, vil de i alt 50 danske pengeinstitutter i samarbejdet fortsætte med at udstede og håndtere betalinger med Dankort og internationale beta-lingskort via Nets.
DSB introducerer ny mobilbetalingsløsning9.11.2022 09:52:06 CET | Pressemeddelelse
DSB har påbegyndt udrulningen af en ny mobilbetalingsløsning, Softpay, som afløser en række forskellige hardwareløsninger, der tidligere har været anvendt i togene. Den mobile terminalløsning, der blot kræver at togføreren har en android telefon ved hånden, vil gøre det enklere at fortage salg af billetter, kioskvarer og udstede kontrolafgifter ombord.
Ny rapport fra Nets: Dansk e-handel fortsætter positiv udvikling i 202111.4.2022 12:35:56 CEST | Pressemeddelelse
2021 blev et godt år for dansk e-handel. Rejsebranchen fik vendt nedturen og de øvrige kategorier fortsatte væksten fra det foregående år. Ny e-handelsrapport fra Nets viser, at dansk e-handel samlet set gik frem med 11 procent. Corona-pandemien har dog ændret vores online købsmønstre på flere måder.
Nets lancerer Softpay sammen med Salling Group og Softpay.io2.3.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nets lancerer nu Softpay, en europæisk SoftPOS-løsning, som forvandler en mobiltelefon med Android-styresystem eller andre Android-enheder til en kontaktløs (NFC) betalingsterminal med pinkode. I Danmark lanceres løsningen i Aarhus hos landets største detail-virksomhed, Salling Group, sammen med det danske betalingsselskab, Softpay.io.
Danmark i top med kontaktløse kortbetalinger3.2.2022 09:55:02 CET | Pressemeddelelse
I 2021 bidrog Corona-pandemien til yderligere at øge brugen af kontaktløse kortbetalinger i Nor-den. Danmark fastholder sin position allerforrest i feltet.