Ny musik-enhed skal udvikle YouSee Musik og Telmore Musik fra egen platform

Platformen, som YouSee Musik og Telmore Musik er bygget på, hentes hjem til Danmark. Samtidig etableres en musikenhed, Music Lab, der skal drifte og udvikle platformen og de to musiktjenester.

TDC var de første i Danmark og nogle af de første i verden med en digital musiktjeneste, og de to musiktjenester, YouSee Musik og Telmore Musik, bruges af flere og flere danskere. Fra 2. maj etableres der derfor et Music Lab, der med et klart fokus på musik skal drifte og videreudvikle en god digital musikoplevelse. Samtidig hentes platformen, der tidligere blev driftet i England, hjem.

”Timingen er helt rigtig nu for at etablere et selvstændigt Music Lab. Ejerne af den platform, som Telmore Musik og YouSee Musik i dag er bygget på, har ændret strategi og ser ikke længere driften af platformen som en kerneydelse. Vi har derfor valgt at købe platformen fri, da det giver os mulighed for at udvikle Telmore Musik og YouSee Musik endnu hurtigere og tilpasse platformen til vores kunders ønsker,” siger Christian Morgan, strategi- og mediedirektør i Nuuday.

YouSee Musik og Telmore Musik vil fortsat tilbyde gode brugeroplevelser med udgangspunkt i tjenesternes danske fokus via unikke samarbejder og styrke musikoplevelsen med fokus på personlige anbefalinger, playlist-funktionalitet samt lave helt nye designs til iOS og Android apps.