Godt nyt til eesy kunder: Nu kommer eSIM til smartwatch

Som det første mobilselskab i lavprissegmentet lancerer eesy nu eSIM til smartwatch for nye og eksisterende kunder. Med eSIM vil telefonnummer og data virke fuldstændig ens på både telefon og smartwatch. Dermed kan man være online, modtage opkald og sende beskeder også når telefonen ikke er med på farten.

Smartwatches er blevet populært hos danskerne; således har ca. 25% af den danske befolkning over 18 år et smartwatch, ifølge tal fra YouGov. Det smarte ur er dog ikke meget værd uden en mobilforbindelse, og her er det digitale simkort eSIM løsningen.

De eftertragtede eSIM til smartwatches har dog indtil nu været forbeholdt kunder hos de store og dyrere mobilselskaber. Men det ændrer sig altså fra i dag, hvor eesy som det første lavprisselskab i Danmark vil tilbyde eSIM til både eksisterende og nye kunder:

“Vi har et mål om at være det nemmeste og mest foretrukne digitale mobilselskab i Danmark. Derfor skal eSIM til smartwatches selvfølgelig også være en mulighed for vores kunder, og ikke forbeholdt kunderne hos de store, dyre selskaber. Det vil være med til at give eesys kunder, som er den moderne, digitale forbruger, den bedste mobiloplevelse” udtaler eesys CEO Lars Blach.

Lancering af eSIM i efteråret gav stor opmærksomhed

Tilbage i efteråret lancerede eesy eSIM til mobiltelefonen med et løfte om, at man nu kunne komme i gang på under 2 min – og det gik ikke mediernes næse forbi. Fordelene ved eSIM er nemlig intet mindre end en “simkort revolution” som B.T. kaldte det.  Dengang forklarede Lars Blach de markante fordele ved eSIM:

“Hvor det før i tiden var standard i mobilbranchen, at skulle vente fem hverdage på et nyt simkort, for så at få lov til at sidde og fedte med den der lille pind, der åbner sim-indgangen, kan vores kunder nu komme online på blot 2 minutter med eSIM. Man downloader ens digitale simkort direkte i app’en efter bestilling, og så er man i gang.”

Fakta: Find ud af om du kan få eSIM til dit smartwatch

• Apple Watch: For at få eSIM til dit Apple Watch, kræver det, at du har et Apple Watch 3 eller nyere med integreret eSIM. Sørg for, at din iPhone og dit Apple Watch er opdateret med den nyeste IOS-software.

• Samsung: Du kan få eSIM til alle Samsung-ure, der har integreret SIM. Husk at Samsung-ure udelukkende kan parres med Samsung-mobil.”

Få at få et eSIM til dit smartwatch skal du være kunde hos eesy og sikre, at dit smartwatch har integreret SIM. Når dit nummer er aktiv hos eesy, kan du aktivere dit eSIM inde i ur-appen på din telefon. Du kan læse mere om, hvordan du aktiverer eSIM til dit smartwatch i eesy appen eller på den digitale selvbetjening.