Mobilselskabet eesy lancerer eSim: Kom online på bare 2 minutter

Med lancering af det digitale e-simkort til mobiltelefonen kan nye kunder slippe for alt bøvlet, der er forbundet med et fysisk simkort, lyder det fra eesy, der betegner eSim som et vigtigt element for at være digital frontrunner på det danske mobilmarked.

For mobiludbyderen eesy, der på få år har bidt sig fast i det danske mobilmarked, er nemhed og brugervenlighed de absolutte nøgleord. Tidligere på året lancerede man derfor eesy-appen, hvor kunder nemt og hurtigt kan tilgå deres abonnementsoplysninger og lave ændringer. Og med det nye eSim bliver det endnu nemmere og hurtigere at komme i gang hos eesy, da man ikke længere skal vente flere dage på at ens fysiske simkort kommer med posten - en praksis, som har været normalen hos alle mobilselskaber i Danmark.

“Hos eesy har vi et mål om at være det mest digitale og brugervenlige mobilselskab i Danmark, og der er ingen tvivl om, at eSim-teknologi er fremtiden. Hvor det før i tiden var standard i mobilbranchen, at skulle vente fem hverdage på et nyt simkort, for så at få lov til at sidde og fedte med den der lille pind, der åbner telefonens sim-indgang, kan vores nye kunder nu komme online på blot 2 minutter med eSim. Man downloader ens digitale simkort direkte i app’en efter bestilling, og så er man i gang. – det bliver altså endnu nemmere at være kunde hos eesy”

Det er dog ikke kun den hurtige oprettelse, der er fordelen ved e-sim. Teknologien giver også mulighed for at køre med to forskellige numre på samme telefon - til eksempelvis privat og arbejdsbrug.

Samtidig er det med eSim - i tilfælde af tab eller tyveri af telefonen, nemt at komme op at køre igen, da man ikke skal vente på at få tilsendt et nyt med posten.

Tilbud i forbindelse med lanceringen af eSim

For at fejre lanceringen tilbyder eesy dobbelt data de første 6 mdr., når man bestiller et mobilabonnement via eesy appen, så alle nye kunder får en chance for at opleve den bekvemmelighed og effektivitet, som eSim-teknologien bringer til mobilabonnementer.

Fakta: Sådan finder du ud af om din telefon kan få eSim

Langt de fleste smartphones understøtter i dag eSim. Man skal eksempelvis helt tilbage før 2018 for at finde en iPhone, der ikke kan. Men vil du være helt sikker er her et hurtigt og smart trick:

Gå ind i den såkaldte numeriske blok på din telefon. Det er der, hvor du taster et telefonnummer ind normalt. Tast så *#06# ind på telefonen, og hvis der popper et EID-nummer op på skærmen, betyder det at, at din telefon kan bruge eSim.