Ny miljøchef i Dansk Byggeri

Chefkonsulent Simon Stig-Gylling bliver 1. januar 2020 udnævnt til miljøchef i Dansk Byggeri.

Simon Stig-Gylling har gennem flere år varetaget de miljømæssige interesser i Dansk Byggeri, herunder cirkulær økonomi, affald, farlige stoffer og materialer samt genanvendelse.

- Simon Stig-Gylling har en stor viden om cirkulær økonomi og miljølovgivning samt en solid forståelse for de miljøudfordringer, vi står over for lige nu. Det er vigtige kompetencer i arbejdet med at fremme Dansk Byggeris dagsordener inden for miljø og bæredygtighed, siger Michael H. Nielsen, direktør i Dansk Byggeri.

Simon Stig-Gylling har også ansvaret for at betjene Dansk Byggeris Miljøudvalg, Miljøsektionen m.fl., og varetager rådgivningsfunktionen i forhold til Dansk Byggeris medlemmer og eksterne samarbejdspartnere som styrelser og ministerier inden for miljøområdet.

Direktør Michael H. Nielsen, mhn@danskbyggeri.dk, telefon 20 28 52 64
Pressemedarbejder Sarah Stendorf Meier, sam@danskbyggeri.dk, telefon 28 93 43 94

Lige stor mangel på opgaver og medarbejdere i byggeriet30.7.2020 10:47:49 CESTPressemeddelelse

Virksomhedernes forventninger til fremtiden bliver ganske langsomt mere positive ovenpå corona og det historiske dyk i april. Det fremgår af Danmarks Statistiks konjunkturbarometer for juli. Lidt overraskende er især industrivirksomhederne blevet mere optimistiske henover sommeren. I byggeriet er virksomhederne nu tilbage ved den samme situation som umiddelbart før coronakrisen, hvor der er lige stor mangel på efterspørgsel og arbejdskraft.

Brug penge fra EU’s genopretningsfond til energieffektiviseringer23.7.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Størstedelen af de 14 milliarder kroner, som Danmark står til at modtage fra EU’s nye fond til genopretning af økonomien oven på coronakrisen, bør bruges på isolering, nye vinduer, intelligent styring af energiforbruget og andre energieffektive tiltag. Det vil både skabe arbejdspladser, hjælpe den grønne omstilling i gang og skabe eksportmuligheder for danske virksomheder i EU, vurderer Dansk Byggeri.