Ny miljøchef i Dansk Byggeri

Chefkonsulent Simon Stig-Gylling bliver 1. januar 2020 udnævnt til miljøchef i Dansk Byggeri.

Simon Stig-Gylling har gennem flere år varetaget de miljømæssige interesser i Dansk Byggeri, herunder cirkulær økonomi, affald, farlige stoffer og materialer samt genanvendelse.

- Simon Stig-Gylling har en stor viden om cirkulær økonomi og miljølovgivning samt en solid forståelse for de miljøudfordringer, vi står over for lige nu. Det er vigtige kompetencer i arbejdet med at fremme Dansk Byggeris dagsordener inden for miljø og bæredygtighed, siger Michael H. Nielsen, direktør i Dansk Byggeri.

Simon Stig-Gylling har også ansvaret for at betjene Dansk Byggeris Miljøudvalg, Miljøsektionen m.fl., og varetager rådgivningsfunktionen i forhold til Dansk Byggeris medlemmer og eksterne samarbejdspartnere som styrelser og ministerier inden for miljøområdet.

Direktør Michael H. Nielsen, mhn@danskbyggeri.dk, telefon 20 28 52 64
Pressemedarbejder Sarah Stendorf Meier, sam@danskbyggeri.dk, telefon 28 93 43 94

Stigende trængsel gør det svært for østjyske virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange østjyske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 15 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange af landets kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og tunnelprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. I flere vækstcentre vil virksomhederne kunne se frem til at have 20 procent mindre arbejdskraft til rådighed.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder i Sydjylland at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange kommuner i Sydjylland kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og broprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 24 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.