Bøff burgerbar

Ny leveringsservice fordobler burgerbars omsætning

Manglen på udbringningstjenester i Helsingør fik i sidste måned Rumbles Burgerbar til at lancere sin egen leveringsservice. Med en fordobling af omsætningen i den første måned, er tiltaget allerede en succes.
Rumbles Burgerbar lancerede udbringningsservice for deres Helsingørrestaurant i november. Foto: PR.

Mens cykelbudene med de velkendte varmekasser spændt på ryggen fylder mere og mere på cykelstierne i landets største byer, er billedet noget anderledes i Helsingør, hvor man skal spejde langt efter budtjenester, der leverer gode burgers til døren.

Den åbning i markedet så burgerkæden Rumbles, som i november startede deres egen udbringning med tilbud om levering af burgere til døren til sultne helsingoranere.

– Der er blevet taget rigtig godt imod vores nye tiltag, der alene i november betød, at vi fordoblede omsætningen i forhold til oktober, siger Mike Jørdorf, der er restaurantchef hos Rumbles Burgerbar i Helsingør og fortsætter.

– Vi har ikke lavet statistik over det endnu, men de gange, hvor jeg har været ude på levering, er det alt fra familier til grupper af drenge – naturligvis ikke større end ti – der bestiller hos os.

Rift om at være bud

Det nye tiltag er ikke kun godt nyt for sultne borgere i Helsingør. Den ekstra opgave og den øgede omsætning giver også mulighed for at forlænge Rumbles Burgerbars åbningstider og dermed give medarbejderne flere arbejdstimer.

For at få leveringsservicen til at løbe rundt, koster det fast 49 kroner at få maden leveret. Til gengæld strækker leveringsservicen sig i en radius af fem kilometer fra Helsingør, så burgertrængende borgere i byer som Snekkersten også kan få glæde af Rumbles Burgerbars budtjeneste. Og der er rift blandt kollegerne om at køre ud med burgerne.

– Vi skiftes til at tage turen ud til kunderne, men det er aldrig et problem at få en af mine medarbejdere til at tage turen. Det er et sjovt afbræk at komme ud og glæde kunder, der ikke kan komme ind til vores burgerbar, med god mad. Når man er burgerbud, er det lidt som at være pakkepost, hvor folk bare ved, at her kommer noget, som de har glædet sig til, siger Mike Jørdorf.

Overvejer at udvide budservice

Rumbles Burgerbar har også restauranter i Sydhavn, Valby og Hillerød. Mens burgerentusiaster i hovedstadsområdet har gode muligheder for at få maden leveret, kan borgere i Hillerød muligvis også se frem til at få tilbuddet om at få burgere leveret til døren.

– Vi er ved at undersøge muligheden for at starte udbringning i Hillerød. I første omgang skal vi lige se, om det overhovedet kan betale sig, og så er det vist også ved at være på tide at få sat et logo på den lille, hvide Toyota Aygo, der fungerer som budbil i Helsingør, så det ligner en rigtig udbringningsbil, siger Søren Larsen, der er direktør hos Rumbles Burgerbar.

Søren Larsen
Direktør, Rumbles Burgerbar
soren@rumblesburger.com

Billeder

Download
Den nye udbringningsservice har betydet en fordobling af omsætningen fra oktober til november. Foto: PR.
Download
Blandt tilløbsstykkerne hos Rumbles Burgerbar er burgeren Rumble in the Jungle, der i år blev nomineret til Danmarks Bedste Burger. Foto: PR.

Information om Bøff burgerbar

Bøff burgerbar

Rumbles er en dansk kæde bestående af i alt fire burgerrestauranter placeret i hovedstadsområdet samt i Hillerød og Helsingør. Med en vision om at blive ’folkets burger’ fokuserer restauranterne på enkle gourmetburgere med friske råvarer til hverdagspris. www.rumblesburger.com

Følg pressemeddelelser fra Bøff burgerbar