NY LEDER AF KOMMUNIKATION OG POLITIK I DANSK SOCIALRÅDGIVERFORENING

Tidligere folketingsmedlem Stine Brix er ny afdelingsleder i socialrådgivernes fagforening. Hun skal stå i spidsen for foreningens samlede kommunikationsindsats og politiske interessevaretagelse.

Stine Brix skal fremover lede Dansk Socialrådgiverforenings afdeling for kommunikation og politik. Hun sad i Folketinget for Enhedslisten fra 2011 – 2019, hvor hun var ordfører for blandt andet sundhed og psykiatri. Desuden har hun været medlem af Folketingets Præsidium, og hun har ledelseserfaring fra sine tre år som formand for Enhedslistens folketingsgruppe samt to perioder som konstitueret chef for partiets sekretariat i Folketinget.

Stine Brix har en bachelor i medicin fra Københavns Universitet, og hun færdiggør masteruddannelsen i konfliktmægling til juni. Hun er 37 år.

Bjarke Hartmeyer Christiansen, journalist, Dansk Socialrådgiverforening