Ny formand for Ritzaus Bureau

Formanden for Ritzaus Bureau siden 2007 Erik Bjerager afløses af Alex Nielsen, der er chefredaktør og adm. direktør for Herning Folkeblad/Mediehusene Midtjylland.

Erik Bjerager har valgt at stoppe efter 17 år som medlem af bestyrelsen for Ritzaus Bureau, heraf 11 år som formand.

Erik Bjerager forlader posten og et nyhedsbureau, der har været igennem store forandringer i de seneste 5-10 år, og som siden ændringen til et aktieselskab i 2012 har udviklet sig meget positivt.

Alex Nielsen, 60 år, har siden 2002 været chefredaktør og adm. direktør i Herning Folkeblad, der efter opkøbet af Midtjyllands Avis, nu hedder Mediehusene Midtjylland. Inden da var han underdirektør hos Dansk Tipstjeneste, hvor han blandt andet var med til at udbygge spilmarkedet med tiltag som Lotto, Oddset, MandagsChancen, Quick-skrab og meget andet.

Alex Nielsen har en række bestyrelsesposter og har siden 2016 været medlem af Ritzaus bestyrelse.

”Det bliver en spændende opgave at være med til at videreudvikle Ritzaus Bureau i en tid, hvor der sker store forandringer i mediebranchen. Ritzaus Bureau har gennemgået store og positive forandringer i de senere år, og denne udvikling tror jeg på, at vi kan fortsætte,” siger Alex Nielsen.

Erik Bjeragers plads i bestyrelsen blev overtaget af adm. direktør Stine Kendall fra Information. Bestyrelsen består herefter af Alex Nielsen, Mediehusene Midtjylland, Maria Rørbye Rønn, DR, Søren Svendsen, JP Politikens Hus, Per Westergaard, Jysk Fynske Medier, Lars Jespersen, Nordjyske Medier, Stine Kendall, Information, Charlotte Mackeprang, Ritzaus Bureau, Vijay Chaudjury, Ritzaus Bureau og Claus Mikkelsen, Ritzaus Bureau.

Kontakt: Formand Alex Nielsen, tlf. 4032 8333

Ritzau vægbillede

Nyhedsbureauet Ritzaus Bureau A/S kom ud af 2017 med et overskud før skat for koncernen på 5,3 mio. kr.6.4.2018 13:13Pressemeddelelse