Ny finanslov er en hård men nødvendig tilbagevenden til hverdagen

TEKNIQ Arbejdsgiverne bakker op om, at regeringen med dagens finanslovsforslag vil anlægge en økonomisk ansvarlig linje for dansk politik med fokus på digitalisering.

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

Der er ikke mange politiske nyskabelser i det finanslovsforslag, som regeringen i dag har fremlagt under overskriften ”Hverdagen tilbage – nu ser vi fremad”. Men ifølge arbejdsgiver- og erhvervsorganisationen TEKNIQ Arbejdsgiverne er det også ganske fornuftigt først og fremmest at få sikret dansk økonomi i coronakrisens kølvand.

”Det giver god mening at holde en økonomisk ansvarlig linje – om end det kan blive en brat tilbagevenden til hverdagen for nogle brancher, når al coronahjælp eksempelvis falder bort. Her er det vigtigt, at også de sidste coronarestriktioner ved grænsen fjernes, så vi får en fuld normalisering,” konstaterer Troels Blicher Danielsen, adm. direktør hos TEKNIQ Arbejdsgiverne, der er Danmarks tredjestørste arbejdsgiverorganisation, som repræsenterer cirka 4.100 virksomheder indenfor el, vvs og metal.

Derudover peger han på det fornuftige i, at regeringen vil følge op på anbefalingerne fra Digitaliseringspartnerskabet, så virksomhederne og den offentlige sektor kan realisere potentialerne i den digitale omstilling.

”Det er positivt, at regeringen har øje for digitalisering, men det er vigtigt, man tør tænke nyt og ikke bare forlænger de eksisterende IT-spor i den offentlige sektor. Vi skal turde bygge op fra bunden og eksempelvis frisætte offentlige data og samkøre data i den offentlige sektor. Populært sagt: Work smarter, not harder,” siger Troels Blicher Danielsen.

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne – mobil: 72 14 20 17

Troels Blicher Danielsen, adm. direktør i TEKNIQ Arbejdsgiverne.

TEKNIQ Arbejdsgiverne – Industri & Installation repræsenterer cirka 4.100 virksomheder inden for el, vvs og metal med i alt 55.000 medarbejdere og en samlet omsætning på omkring 60 mia. kr.