Ny data viser: 264% større risiko for tyveri i København

I udkantsdanmark går det stille for sig

Vil man gerne leve i landsdelene med færrest tyverier, skal man søge mod udkantsdanmark ifølge Mikonomi.dk. Her er antallet af tyverier markant lavere end i byområderne, også selvom man udregner tilfælde pr. indbygger. Frygter man dog tricktyven, som udgiver sig for at være hjemmehjælp, håndværker eller sygeplejerske, skal man holde sig fra det midt- og sønderjyske. I de tre politikredse Midt- og Vestjylland, Sydøstjylland og Syd- og Sønderjylland, forekommer der samlet set flere tyverier end i hele resten af landet.

Ingen tricks på Bornholm

Med kun 50 sigtelser og anmeldelser, samlet set i hele 2018, har Bornholm landets laveste antal tilfælde af tyverier. Københavns politikreds har i kategorien tyveri fra lomme/taske/bagage, 19 gange flere tilfælde pr. indbygger, end Bornholms politikreds.
Bornholms politikreds er uden tvivl, den af landets politikredse, som er mindst ramt af tyveri. Samtidigt har politikredsen også, som eneste politikreds i analysen, kun tilfælde i fire af de fem undersøgte kategorier.

Undersøgelsen fra Mikonomi.dk fokuserer på tyveri fra privatpersoner og inkluderer kategorierne: tricktyveri ved beboelse, tricktyveri på gadeplan, tyveri fra personbil, tyveri fra lastbil/varebil og tyveri fra lomme/taske/bagage. Læs videre her: Her bliver der oftest begået tyveri for at se hvorvidt, du bør frygte listetyven.

Ønsker du at benytte kortet på din side, kan du blot kopiere denne kode: <iframe title="Se kortet: Her bliver der beg&aring;et flest tyverier" aria-label="Denmark police districts choropleth map" id="datawrapper-chart-86r9X" src="//datawrapper.dwcdn.net/86r9X/9/" scrolling="no" frameborder="0" style="width: 0; min-width: 100% !important;" height="400"></iframe><script type="text/javascript">!function(){"use strict";window.addEventListener("message",function(a){if(void 0!==a.data["datawrapper-height"])for(var t in a.data["datawrapper-height"]){var e=document.getElementById("datawrapper-chart-"+t);e&&(e.style.height=a.data["datawrapper-height"][t]+"px")}})}();</script>

Ny lov om ansvarsforsikring: Spar 1.600 kr. og undgå et dagsgebyr på 250 kr.22.12.2018 09:00:00 CETPressemeddelelse