Ny clearing-infrastruktur til slovenske banker går i luften

Nets og slovenske Bankart sætter i februar Nets’ betalingsinfrastruktur RealTime24/7 i drift. Dermed kan transaktioner mellem slovenske banker blive clearet og gennemført på under et sekund.

Den slovenske centralbank har givet sin endelige godkendelse af den betalingsløsning, som Nets sammen med den lokale partner Bankart skal levere til banksektoren i Slovenien.

Løsningen, RealTime24/7, er en betalingsinfrastruktur, der kan gennemføre straks-clearinger og dermed sikre, at overførsler fra bank til bank kan ske på under et sekund. Derudover vil Bankart blandt andet også benytte det nye system til løn- og pensionsudbetalinger.

Med godkendelsen fra den slovenske centralbank er vejen banet for, at Bankart planmæssigt sætter RealTime24/7 i drift i februar.

RealTime24/7 er allerede en kendt og gennemprøvet løsning i Danmark, hvor infrastrukturen har været i drift siden november 2014, ligesom løsningen også er etableret i Italien.

Efter idriftsættelsen i Slovenien følger Ungarn, hvor Nets i øjeblikket er i gang med at implementere RealTime24/7 i samarbejde med den lokale leverandør GIRO. Her forventer parterne, at løsningen er driftsklar i juli 2019.

Nets jatkaa laajentumistaan Puolassa muodostamalla strategisen allianssin Przelewy24:n kanssa11.2.2019 10:00:00Pressemeddelelse

Nets muodostaa strategisen allianssin Puolan johtavan online-maksupalvelutarjoajan Przelewy24:n kanssa. Uusi yhteistyö on jatkoa hiljattain loppuun saatetulle Dotpay/eCard-kaupalle ja se vahvistaa entisestään Netsin asemaa Puolassa, jossa digitaalinen maksaminen on voimakkaassa kasvussa. Przelewy24:n asiakkaat pääsevät yhteistyön myötä hyötymään laajemmasta, alan kehittyneintä tekniikkaa edustavasta sähköisen kaupan tuotevalikoimasta.