Ny CEO i Bolind ser potentiale i både nemmere og grønnere indkøb for boligselskaberne

Peter Andersen er tiltrådt som administrerende direktør i Danmarks eneste indkøbsforening med speciale i det sortiment, der står på indkøbslisten hos både almene og private boligorganisationer.

Vores eksistensberettigelse som grossistvirksomhed er, at vi tilfører nogle fordele og en service for kunderne, som gør det attraktivt for dem at handle hos os. Alle skal jo få noget godt ud af det, for at det giver mening, siger Peter Andersen, ny CEO i indkøbsforeningen Bolind.

Den første dag på i jobbet tog Bolinds nye topchef en simpel beslutning, der er sigende for den virksomhedsånd og servicekultur, Peter Andersen vil stimulere i organisationen. Han fik sløjfet direktørens egen p-plads. Parkeringsbåsen lige uden for hovedindgangen er nu reserveret til kunderne, når de kommer på besøg hos Bolind i Søborg. Direktøren går gerne lidt længere.

Lige nu går han fra medarbejder til medarbejder og lytter til hver eneste af de 50 ansatte i Bolind for at få et klart indtryk af, trivsel, tilfredshed, ideer og forbedringspotentialer. Som et led i denne proces har han også besøgt Bolinds lokale distriktschefer rundt omkring i hele landet, som kan fortælle om deres oplevelse af den 73 år gamle organisation:

Jeg kan allerede se konturerne af nogle gode tiltag, vi kan enes om. Jeg kan mærke, at alle ser et kæmpe potentiale i butikken og er også villige til at ændre på eksisterende rutiner for at kunne tilføre endnu mere værdi til produkterne. Vores eksistensberettigelse som grossistvirksomhed er, at vi tilfører nogle fordele og en service for kunderne, som gør det attraktivt for dem at handle hos os. Alle skal jo få noget godt ud af det, for at det giver mening, siger Peter Andersen.

Bag sig har den 59-årige en lederkarriere inden for industri, handel og detailbranchen. Han kommer fra en stilling som CEO hos Renz A/S, hvor han har været de sidste 13 år. Tidligere var han direktør i malingvirksomheden Brifa i Vordingborg og før da var han ansat hos Peter Justesen Company, hvor han arbejde med indkøb, lagerstyring og markedsføring. Karrieren startede i Silvan, hvor han gennem 11 år arbejdede sig op i hierarkiet.

Alting skal ikke laves om i Bolind, blot fordi der er kommet en ny mand i hjørnekontoret. Det, der virker, skal føres videre og udbredes til flere. For eksempel Bolinds indkøbsportal; En webshop der kan integreres i kundernes administrative systemer, således at bestilling af varerne forenkles for kunderne og Bolind. Samtidig skal de grønne markedstendenser tænkes ind i Bolinds strategi:

Vi vil i højere grad tænke miljøet ind i vores fremtidige profil. Jeg ved, at Bolind allerede har gjort en del, men fremtidens forbrugere og kunder vil kræve endnu mere af os som leverandør. Det skal naturligvis ikke være green washing men reelle tiltag. I vores sortiment har vi allerede mange relevante produkter, som gør, at vi kan levere nogle koncepter, der er nemme at implementere i det strategiarbejde, som boligselskaber er i gang med for at opfylde nogle af verdensmålene, konstaterer Peter Andersen.

Peter Andersen, CEO i Bolind. Tlf. +45 26746021, pea@bolind.dk

Topplacering til dansk robotvirksomhed med effektivt våben mod corona-smittespredning15.6.2020 13:00:00 CESTPressemeddelelse

Der er international hæder til Blue Ocean Robotics for UVD Robots med den revolutionerende opfindelse af en robot med ultraviolet lys til uskadeliggørelse af coronavirus samt andre virusser og bakterier. Robotics Business Review kårer nyskabelsen som en af de allervigtigste i verden på sin årlige prestigefyldte liste, RBR50, der inkluderer de 50 mest indflydelsesrige robotvirksomheder i verden. Teknologiens sundhedsmæssige gevinst og dermed vækstpotentialet på verdensmarkedet for den ubemandede desinfektionsrobot er kolossalt stort: UVD Robots kan eliminere smitterisiko fra overflader og luften på hospitaler, hoteller, kontormiljøer, fødevare- og farmaceutisk industri samt lufthavne, skoler, butiks-, pleje- og fitnesscentre m.m.