Ny CEO i Bolind ser potentiale i både nemmere og grønnere indkøb for boligselskaberne

Peter Andersen er tiltrådt som administrerende direktør i Danmarks eneste indkøbsforening med speciale i det sortiment, der står på indkøbslisten hos både almene og private boligorganisationer.

Vores eksistensberettigelse som grossistvirksomhed er, at vi tilfører nogle fordele og en service for kunderne, som gør det attraktivt for dem at handle hos os. Alle skal jo få noget godt ud af det, for at det giver mening, siger Peter Andersen, ny CEO i indkøbsforeningen Bolind.

Den første dag på i jobbet tog Bolinds nye topchef en simpel beslutning, der er sigende for den virksomhedsånd og servicekultur, Peter Andersen vil stimulere i organisationen. Han fik sløjfet direktørens egen p-plads. Parkeringsbåsen lige uden for hovedindgangen er nu reserveret til kunderne, når de kommer på besøg hos Bolind i Søborg. Direktøren går gerne lidt længere.

Lige nu går han fra medarbejder til medarbejder og lytter til hver eneste af de 50 ansatte i Bolind for at få et klart indtryk af, trivsel, tilfredshed, ideer og forbedringspotentialer. Som et led i denne proces har han også besøgt Bolinds lokale distriktschefer rundt omkring i hele landet, som kan fortælle om deres oplevelse af den 73 år gamle organisation:

Jeg kan allerede se konturerne af nogle gode tiltag, vi kan enes om. Jeg kan mærke, at alle ser et kæmpe potentiale i butikken og er også villige til at ændre på eksisterende rutiner for at kunne tilføre endnu mere værdi til produkterne. Vores eksistensberettigelse som grossistvirksomhed er, at vi tilfører nogle fordele og en service for kunderne, som gør det attraktivt for dem at handle hos os. Alle skal jo få noget godt ud af det, for at det giver mening, siger Peter Andersen.

Bag sig har den 59-årige en lederkarriere inden for industri, handel og detailbranchen. Han kommer fra en stilling som CEO hos Renz A/S, hvor han har været de sidste 13 år. Tidligere var han direktør i malingvirksomheden Brifa i Vordingborg og før da var han ansat hos Peter Justesen Company, hvor han arbejde med indkøb, lagerstyring og markedsføring. Karrieren startede i Silvan, hvor han gennem 11 år arbejdede sig op i hierarkiet.

Alting skal ikke laves om i Bolind, blot fordi der er kommet en ny mand i hjørnekontoret. Det, der virker, skal føres videre og udbredes til flere. For eksempel Bolinds indkøbsportal; En webshop der kan integreres i kundernes administrative systemer, således at bestilling af varerne forenkles for kunderne og Bolind. Samtidig skal de grønne markedstendenser tænkes ind i Bolinds strategi:

Vi vil i højere grad tænke miljøet ind i vores fremtidige profil. Jeg ved, at Bolind allerede har gjort en del, men fremtidens forbrugere og kunder vil kræve endnu mere af os som leverandør. Det skal naturligvis ikke være green washing men reelle tiltag. I vores sortiment har vi allerede mange relevante produkter, som gør, at vi kan levere nogle koncepter, der er nemme at implementere i det strategiarbejde, som boligselskaber er i gang med for at opfylde nogle af verdensmålene, konstaterer Peter Andersen.

Peter Andersen, CEO i Bolind. Tlf. +45 26746021, pea@bolind.dk

DiaLabXpo byder på en perlerække af nyheder til laboratoriebranchen17.9.2021 09:05:32 CEST | Pressemeddelelse

Innovationen har sprudlet i medico-industrien under corona, alt imens mulighederne for at præsentere nyskabelserne live har været særdeles begrænsede. Derfor er der en ophobning af interessante produktnyheder at opleve på messen DiaLabXpo i Docken i København 22.-23. september. Et gennemgående træk ved produktegenskaberne er, at de er designet til at spare både tid og ressourcer i travle laboratorier.

3 timer til at gøre bæredygtighed konkret: Sådan bliver laboratorier grønnere30.6.2021 11:02:42 CEST | Pressemeddelelse

Mulighederne for en mere bæredygtig drift og produktion i laboratoriebranchen er endnu relativt uudforskede. Som en del af eventen DiaLabXpo inviterer DiaLabs kundeudvalg derfor både indkøbere og leverandører til Indkøbernes Dag med en grøn agenda. Her er målet, at indkøbere hver især skal tage hjem med idéer til, hvordan dagligdagen i laboratoriet kan blive mere klimavenlig og bæredygtig. Samtidig får leverandørerne mulighed for at forberede sig på at imødekomme en efterspørgsel på mere bæredygtige løsninger.

Laboratoriebranchen vil mødes: Kun få stande tilbage på DiaLabXpo9.6.2021 13:25:13 CEST | Pressemeddelelse

I år kan bioanalytikere, laboranter, diagnostikere og udstyrsleverandører endelig mødes og udveksle erfaringer og få nye idéer til smartere måder at løse deres arbejdsopgaver på. Det sker, når DiaLabXpo gennemføres 22.-23. september 2021 på Docken i København. Eventen, der er udviklet i et samarbejde mellem brancheforeningen DiaLab og MCH Messecenter Herning, rummer både konferencer og en udstilling af de nyeste produkter og teknologier til laboratorier og sundhedssektoren.

Digitale mikroskoper effektiviserer på nye måder i fremstillingsindustrien 5.2.2021 11:58:24 CET | Pressemeddelelse

Den danske mikroskop-producent TAGARNO optimerer i flere og flere industrier med sine fleksible digitale mikroskoper. Fødevareproducenter bruger dem til at fjerne reklamationer og højne kvalitet. En frøproducent løser arbejdsmiljøproblemer. En elektronikproducent imødegår store afstande mellem fabrikker. Laboratorier mindsker risiko for smittespredning. I år gør TAGARNO det let for flere at komme i gang med digitale mikroskoper ved at tilbyde et mikroskop på abonnement frem for køb.

Turf Tank får 80 mio. kr. som brændstof til robotfirmaets internationale vækstraket2.2.2021 08:30:00 CET | Nyhed

EKF Danmarks Eksportkredit, Danske Bank og Vækstfonden engagerer sig solidt i den nordjyske robotsucces Turf Tank. 80 friske millioner kroner fra de tre parter samt de eksisterende ejere skal sikre, at Turf Tanks produktion af opstregningsrobotter kan holde trit med efterspørgslen. Robotterne bliver nemlig i stigende grad lejet frem for købt af kunderne. På trods af en sportsverden ramt af global pandemi, realiserede Turf Tank i 2020 en fordobling i solgte robotter sammenlignet med året før. Nu skal der gøres klar til fremtiden.