Ny CEO i Bolind ser potentiale i både nemmere og grønnere indkøb for boligselskaberne

Peter Andersen er tiltrådt som administrerende direktør i Danmarks eneste indkøbsforening med speciale i det sortiment, der står på indkøbslisten hos både almene og private boligorganisationer.

Vores eksistensberettigelse som grossistvirksomhed er, at vi tilfører nogle fordele og en service for kunderne, som gør det attraktivt for dem at handle hos os. Alle skal jo få noget godt ud af det, for at det giver mening, siger Peter Andersen, ny CEO i indkøbsforeningen Bolind.

Den første dag på i jobbet tog Bolinds nye topchef en simpel beslutning, der er sigende for den virksomhedsånd og servicekultur, Peter Andersen vil stimulere i organisationen. Han fik sløjfet direktørens egen p-plads. Parkeringsbåsen lige uden for hovedindgangen er nu reserveret til kunderne, når de kommer på besøg hos Bolind i Søborg. Direktøren går gerne lidt længere.

Lige nu går han fra medarbejder til medarbejder og lytter til hver eneste af de 50 ansatte i Bolind for at få et klart indtryk af, trivsel, tilfredshed, ideer og forbedringspotentialer. Som et led i denne proces har han også besøgt Bolinds lokale distriktschefer rundt omkring i hele landet, som kan fortælle om deres oplevelse af den 73 år gamle organisation:

Jeg kan allerede se konturerne af nogle gode tiltag, vi kan enes om. Jeg kan mærke, at alle ser et kæmpe potentiale i butikken og er også villige til at ændre på eksisterende rutiner for at kunne tilføre endnu mere værdi til produkterne. Vores eksistensberettigelse som grossistvirksomhed er, at vi tilfører nogle fordele og en service for kunderne, som gør det attraktivt for dem at handle hos os. Alle skal jo få noget godt ud af det, for at det giver mening, siger Peter Andersen.

Bag sig har den 59-årige en lederkarriere inden for industri, handel og detailbranchen. Han kommer fra en stilling som CEO hos Renz A/S, hvor han har været de sidste 13 år. Tidligere var han direktør i malingvirksomheden Brifa i Vordingborg og før da var han ansat hos Peter Justesen Company, hvor han arbejde med indkøb, lagerstyring og markedsføring. Karrieren startede i Silvan, hvor han gennem 11 år arbejdede sig op i hierarkiet.

Alting skal ikke laves om i Bolind, blot fordi der er kommet en ny mand i hjørnekontoret. Det, der virker, skal føres videre og udbredes til flere. For eksempel Bolinds indkøbsportal; En webshop der kan integreres i kundernes administrative systemer, således at bestilling af varerne forenkles for kunderne og Bolind. Samtidig skal de grønne markedstendenser tænkes ind i Bolinds strategi:

Vi vil i højere grad tænke miljøet ind i vores fremtidige profil. Jeg ved, at Bolind allerede har gjort en del, men fremtidens forbrugere og kunder vil kræve endnu mere af os som leverandør. Det skal naturligvis ikke være green washing men reelle tiltag. I vores sortiment har vi allerede mange relevante produkter, som gør, at vi kan levere nogle koncepter, der er nemme at implementere i det strategiarbejde, som boligselskaber er i gang med for at opfylde nogle af verdensmålene, konstaterer Peter Andersen.

Peter Andersen, CEO i Bolind. Tlf. +45 26746021, pea@bolind.dk

Danmarks største automationshus køber Blaaholms serviceafdeling11.9.2020 08:57:25 CESTPressemeddelelse

Automationshuset BILA A/S i Nykøbing Mors overtager serviceafdelingen hos automationsvirksomheden Blaaholm med hovedkontor i Esbjerg. Med opkøbet styrker BILA sin position inden for service & support på automatiseret produktionsudstyr, og planen er at etablere et lokalt kontor i Varde til servicering af Blaaholms nuværende kunder og BILAs kunder i Syddanmark. Opkøbet er et godt match til BILAs ekspansion inden for global service, ligesom der er god synergi med BILAs eksisterende Wind Solutions division.

Ekspansion: BILA køber REO-PACK8.9.2020 07:00:00 CESTNyhed

Danmarks største automationshus bliver endnu større og endnu stærkere inden for automationsprodukter. Med opkøbet af Danmarks største specialfabrik af strækfoliemaskiner i Mariager kan BILA nu tilbyde industrikunder i ind- og udland en komplet automationsløsning pakning, palletering og til slutfoliering og labeling af pallen. REO-PACKs strækfilmviklere og etiketteringsløsninger fuldender hermed paletten i BILA Group. Opkøbet er et led i den internationale ekspansion, BILA er i fuld gang med i Europa og USA.

Odense rykker topevent helt tæt på Europas robotinvestorer3.9.2020 12:02:00 CESTNyhed

Startups i Danmarks robothovedstad Odense har på blot 5 år tiltrukket sammenlagt 6 milliarder risikovillige kroner. Det vækker international opsigt, og derfor rykker det stærke danske matchmaking-event Odense Investor Summit i 2020 til Europas største robotmesse, Automatica i München. Her vil Odense Investor Summit bygge bro mellem cremen af kapitalsøgende danske iværksættere og internationale topinvestorer på udkig efter det næste robot-guldæg. Nu kan de danske iværksættere ansøge om at pitche på Automatica.

Robotindustriens næste milliardfirma hyrer investor som CEO27.8.2020 08:36:45 CESTPressemeddelelse

Når ordreforespørgsler pibler ind fra industrien i Indien, USA, Kina og Europa, så vokser kravene til skalering af virksomheden på tilsvarende stejlt. Derfor tiltræder en kommercielt stærk international profil nu i robotfirmaet Cobot Lift. Slagelsefirmaets investor, Henrik Elm Gulløv bliver ny CEO i virksomheden og bidrager dermed med erfaring fra en karriere på alle kontinenter som tidligere leder i Shell-koncernen. Samtidig fordobles firmaets stab, mens stifter og medejer Flemming Truelsen Bischoff kan fokusere fuldt ud på Cobot Lifts teknologi.

Robotics investor Thomas Visti brings together Denmark’s most enterprising entrepreneurs12.8.2020 07:00:00 CESTPress release

With backing from the tech giant TERADYNE, the successful robotics icon Thomas Visti is realizing a new dream in the middle of Denmark, where well over 100 entrepreneurs will facilitate development and international growth. The first entrepreneurs have already moved in at VISTI UNLIMITED in Odense, where they have easy access to strategic advice from Visti on building global high-growth enterprises from scratch and exiting them for billions.