Ny bydel blomstrer op: Lidl åbner første butik i Ribe

Torsdag d. 25. juni kl. 08.00 slår Lidl dørene op til deres første butik i Nordens ældste by, Ribe. Butikken er bygget med røde teglsten, og der er gjort meget for, at butikken passer sammen med de andre bygninger i bydelen. Butikschef bliver Jacob Forum Mandau, som kommer med over seks års erfaring fra Lidl-butikkerne i Esbjerg og Grindsted.

Vi glæder os rigtig meget til at åbne i Ribe, som jo har meget stolte handelstraditioner”. Sådan lyder ordene fra butikschef, Jacob Forum Mandau, i den nye Lidl-butik på Saltgade 21 i Ribe. Jacob Forum Mandau vil sammen med Esbjergs Borgermester, Jesper Frost (V), klippe den røde snor og byde kunderne velkommen i den nye butik.

Det er første gang, at Jacob skal være med til at åbne en ny butik, og det er noget, han ser meget frem til.

”Det bliver vildt spændende at åbne butik her i Ribe. Ribe har en fantastisk historie, og vi er blevet taget rigtig godt imod i nabolaget. Nu glæder vi os til at vise butikken frem til alle kunderne”.

Som butikschef har Jacob både ansvar for, at butikkens medarbejdere trives, og at kunderne får en god indkøbsoplevelse. Det nye Lidl-team i butikken er alle klar, og Jacob lover, at butikken er helt parat til åbningsdagen. Men hvad kan kunderne så forvente af den nye Lidl-butik?

”Vi har som alle andre Lidl-butikker fokus på at tilbyde kunderne produkter af høj kvalitet til de bedste priser. Vi har fyldt butikken med masser af danske varer, økologi og spændende produkter fra lokale leverandører, og vi får dagligt leveret frisk frugt og grønt. Jeg er enormt stolt af vores nye butik. Den rummer alt det, en moderne dagligvarebutik skal indeholde. Vi vil gøre vores bedste, så kunderne både føler sig velkomne og nemt kan handle alle deres dagligvarer hos os ”, lyder det fra butikschef, Jacob Forum Mandau.

Moderne butik med gode parkeringsforhold

Butikken er Lidl-butik nummer 129 i Danmark og byder på et salgsareal på ca. 1000 m2. Der er gode parkeringsforhold, så kunder i bil nemt kan komme til og fra butikken. Chief Property Management Officer i Lidl, Mads T. Nielsen, har været glad for byggeprocessen og glæder sig til at åbne i Ribe:

”Jeg vil gerne sige tak til vores entreprenør, der har bygget den flotte butik, og til Esbjerg Kommune for at give os lov til at åbne en Lidl-butik her i byen samt sælger af grunden, Michael Boel Olesen. Og en særlig tak til butikschef, Jacob Forum Mandau, og alle de andre dygtige Lidl-medarbejdere, som har arbejdet hårdt i forbindelse med åbningen af den nye butik”.

Om selve butikken fortæller Mads T. Nielsen:

”Vi glæder os utroligt meget til at åbne vores butik i Ribe på torsdag d. 25. juni kl. 08.00. Vi har tilpasset selve butikkens udsende til bybilledet med fx et tag i teglsten, og indvendigt har vi installeret alle de nyeste løsninger, som giver en moderne, lys, åben samt miljøvenlig butik”.

Vil du gerne selv gå på opdagelse i den nye Lidl-butik? Så finder du den på Saltgade 21, 6760 Ribe, hvor der er åbent mandag-søndag kl. 8-22.

For yderligere information, kontakt:

Morten Vestberg, kommunikationschef i Lidl, morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68

Om Lidl:

• 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 127 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
  • Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.