Ny branchechef - Gulvbranchen henter erfaren profil

Dansk Byggeri har ansat den 49-årige cand.scient.pol. Claus Christian Jensen som ny branchechef for Gulvbranchen. Han kommer med mere end 14 års erfaring med ledelse, drift og udvikling af politiske medlemsorganisationer.

Cand.scient.pol. Claus Christian Jensen, 49, er tiltrådt 1. juni som ny branchechef for Gulvbranchen i Dansk Byggeri. Han er ansat til at omsætte Gulvbranchens vision og strategi til konkrete tiltag i tæt samarbejde med Gulvbranchens og Gulvsektionens bestyrelser og fagtekniske udvalg.

Claus Christian Jensen har senest været direktør for Glarmesterlauget og for landets sjette største arbejdsgiverorganisation Sammenslutningen af mindre arbejdsgiverorganisationer (Sama). Fra tidligere stillinger i ministerier, interesseorganisationer og foreninger har han opbygget en solid erfaring med udvikling og drift af medlemsorganisationer.

Privat bor Claus Christian Jensen sammen med en kæreste og to børn i København. Hans store lidenskab er musik, og han bruger desuden fritiden med bl.a. fodbold og bøger.

Branchechef for Gulvbranchen i Dansk Byggeri Claus Christian Jensen, telefon 72 16 01 53

Billeder

Claus Christian Jensen, 49, er ansat som ny branchechef for Gulvbranchen i Dansk Byggeri. Foto: Ricky John Molloy.

Corona har ikke fået udenlandske håndværkere til at blive hjemme26.8.2020 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ikke fået de udenlandske medarbejdere i bygge- og anlægsvirksomhederne til at rejse hjem i større antal. Efter en nedgang på godt 1.600 fra marts til april steg tallet hurtigt igen. Og i juni var antallet af udenlandske medarbejdere oppe på niveau med juni sidste år, viser en analyse fra Dansk Byggeri, der er lavet på baggrund af tal fra Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering.