Ny Bitdefender 2020-produktserie beskytter forbrugeren mod brud på privatlivet og stopper cybertrusler

En ny serie af sikkerhedsprodukter beskytter forbrugere mod lidt for nysgerrige virksomheder og invasive hjemmesider. Samtidigt optrapper Bitdefender krigen mod cyberkriminalitet og cybertrusler mod børn.

Bukarest, 17. juli, 2019 – IT-sikkerhedsvirksomheden Bitdefender lancerer Bitdefender 2020, en ny produktserie af software, der skal sikre forbrugeren et komplet privatliv på internettet - i en tid med en stigende cyberkriminalitet og uønsket indtrængen på private digitale enheder.

Bitdefender 2020 produktserien er designet til at besejre de mest sofistikerede angreb. Således beskytter softwaren mod brud på privatlivet fra kriminelle hackere, nysgerrige virksomheder og invasive hjemmesider samt mod historiens mest sofistikerede malware, der stjæler eller krypterer borgeres data - endda deres identiteter.

Bitdefenders nye forbrugerprodukter introducerer anti-sporing til browsere på både Windows og Mac OSx - en funktion der oplister alle sporingsenheder fra hjemmesider, som brugeren besøger, og lader brugeren slukke for dem og tage kontrol over hvilken information, der videregives til virksomheder og andre tredjeparter. I forlængelse af Bitdefenders eksisterende webcam-beskyttelse, inkluderer den nye software også overvågning af enhedens indbyggede mikrofon og meddeler, når uautoriserede apps eller programmer tilgår brugerens mikrofon.

I flere år har Bitdefender været en ledende spiller, når det kommer til kampen mod ransomware, ulovlig malware til krypto-mining og andre cybertrusler. Nu øger Bitdefender sin indsats mod cyberkriminalitet med opgraderet detektion af malware for at sætte en stopper for de nyeste varianter af cybertrusler.

Virksomheden lancerer også den første beskyttelse mod phishing-svindel til iOS. Ligegyldigt browser vil den nye funktion blokere hvilken som helst uærlig hjemmeside, der går efter personlig data, f.eks. kreditkortoplysninger og CPR-numre.

Bitdefender 2020 introducerer også muligheden for at opgradere til den nye Parental Control Premium. Det nye produkt styrker den eksisterende løsning til forældrekontrol, der lader forældre blokere adgang til visse kategorier af hjemmesider, styre den tid barnet bruger på internettet og begrænse adgangen til visse programmer, apps eller spil.

En ny funktion, der er tilgængelig i engelsktalende lande, kan dertil opdage tegn på digital mobning og pædofili. Gennem kunstig intelligens og algoritmer scanner softwaren samtaler online for potentiel mobning, upassende forespørgsler af billeder eller billedudvekslinger, mødeinvitationer fra fremmede og videregivelse af personlig information såsom hjemmeadresse eller kreditkortoplysninger. Barnets beskeder eller billeder bliver ikke delt med forældrene - de får blot en advarsel, der forklarer det potentielle problem og opfordrer til en snak med barnet.

“Vi har udforsket og udviklet på området intenst i flere år og har fulgt med i de seneste tendenser inden for cyberkriminalitet og brud på privatlivets fred. Vi er kommet rigtig langt med vores produktserie, der beskytter brugeren mod ransomware, beskytter brugerens data og tilbyder topmoderne løsninger inden for bekæmpelse af digital mobning,” fortæller Ciprian Istrate, Vice President Consumer Solutions hos Bitdefender. “Bitdefender 2020 takler tre store områder for bekymring i nutidens trusselsbillede: malware, privatliv og børns sikkerhed.”

Daniel Mølgaard
Konsulent
Frontpage PR & Kommunikation
Daniel.molgaard@frontpage.dk

Anti-sporing til Windows og Mac OSx
Mikrofonovervågning
Oversigt over apps med tilgang til mikrofon
Anti-sporting til iOS

Bitdefender er en global, førende IT-sikkerhedsvirksomhed, der beskytter over 500 millioner systemer i mere end 150 lande. Siden 2001 har Bitdefenders Innovation konsekvent leveret prisbelønnede sikkerhedsprodukter samt indsigter i trusler til det smarte, forbundne hjem, mobilbrugere, moderne virksomheder og deres netværk, enheder, datacentre og Cloud-infrastruktur. I dag er Bitdefender og Bitdefender Labs også den foretrukne leverandør, eftersom Bitdefenders teknologi er indbygget i over 38% af verdens sikkerhedsløsninger. Bitdefender er anerkendt af industrien, respekteret af leverandører og rost af kunder. Bitdefender er IT-sikkerhedsfirmaet, du kan stole på.