Ny bæredygtighedschef i Dansk Byggeri

Cand. scient. pol. Andreas Weidinger er pr. 1. december udnævnt til klima- og bæredygtighedschef i Dansk Byggeri.

Andreas Weidinger får en nøglerolle i Dansk Byggeris arbejde med at øge bæredygtigheden og bringe udledningen af CO2 ned i bygge- og anlægsbranchen. Lige som sekretariatsbetjening af Klimapartnerskabet for byggeri og anlæg bliver en af hans arbejdsopgaver.

- Andreas Weidinger har en solid politisk forståelse og erfaring kombineret med et godt indblik i klimadagsordenen. Det er vigtige kompetencer i arbejdet med at fremme dagsordenerne om energi, cirkulær økonomi og bæredygtighed i Dansk Byggeri. En stor og vigtig opgave, siger erhvervspolitisk direktør Torben Liborius, Dansk Byggeri.

Andreas Weidinger, Dansk Byggeri. Foto: Ricky John Molloy

Stigende trængsel gør det svært for østjyske virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange østjyske kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej- og baneprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 15 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange af landets kommuner kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og tunnelprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. I flere vækstcentre vil virksomhederne kunne se frem til at have 20 procent mindre arbejdskraft til rådighed.

Stigende trængsel gør det svært for virksomheder i Sydjylland at tiltrække medarbejdere21.1.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

I mange kommuner i Sydjylland kan trafikanterne se frem til mere trængsel på vejene, hvis der ikke bliver sat gang i nye vej-, bane- og broprojekter. Og det kan gøre det sværere for virksomhederne at tiltrække medarbejdere, viser en analyse, som rådgivningsvirksomheden MOE Tetraplan har udarbejdet for Dansk Infrastruktur i Dansk Byggeri. Virksomheder i nogle kommuner vil få op til 24 procent mindre arbejdskraft til rådighed i 2035.