Ny bæredygtighedschef i Dansk Byggeri

Cand. scient. pol. Andreas Weidinger er pr. 1. december udnævnt til klima- og bæredygtighedschef i Dansk Byggeri.

Andreas Weidinger får en nøglerolle i Dansk Byggeris arbejde med at øge bæredygtigheden og bringe udledningen af CO2 ned i bygge- og anlægsbranchen. Lige som sekretariatsbetjening af Klimapartnerskabet for byggeri og anlæg bliver en af hans arbejdsopgaver.

- Andreas Weidinger har en solid politisk forståelse og erfaring kombineret med et godt indblik i klimadagsordenen. Det er vigtige kompetencer i arbejdet med at fremme dagsordenerne om energi, cirkulær økonomi og bæredygtighed i Dansk Byggeri. En stor og vigtig opgave, siger erhvervspolitisk direktør Torben Liborius, Dansk Byggeri.

Andreas Weidinger, Dansk Byggeri. Foto: Ricky John Molloy

Lige stor mangel på opgaver og medarbejdere i byggeriet30.7.2020 10:47:49 CESTPressemeddelelse

Virksomhedernes forventninger til fremtiden bliver ganske langsomt mere positive ovenpå corona og det historiske dyk i april. Det fremgår af Danmarks Statistiks konjunkturbarometer for juli. Lidt overraskende er især industrivirksomhederne blevet mere optimistiske henover sommeren. I byggeriet er virksomhederne nu tilbage ved den samme situation som umiddelbart før coronakrisen, hvor der er lige stor mangel på efterspørgsel og arbejdskraft.

Brug penge fra EU’s genopretningsfond til energieffektiviseringer23.7.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Størstedelen af de 14 milliarder kroner, som Danmark står til at modtage fra EU’s nye fond til genopretning af økonomien oven på coronakrisen, bør bruges på isolering, nye vinduer, intelligent styring af energiforbruget og andre energieffektive tiltag. Det vil både skabe arbejdspladser, hjælpe den grønne omstilling i gang og skabe eksportmuligheder for danske virksomheder i EU, vurderer Dansk Byggeri.