Ny bæredygtighedschef i Dansk Byggeri

Cand. scient. pol. Andreas Weidinger er pr. 1. december udnævnt til klima- og bæredygtighedschef i Dansk Byggeri.

Andreas Weidinger får en nøglerolle i Dansk Byggeris arbejde med at øge bæredygtigheden og bringe udledningen af CO2 ned i bygge- og anlægsbranchen. Lige som sekretariatsbetjening af Klimapartnerskabet for byggeri og anlæg bliver en af hans arbejdsopgaver.

- Andreas Weidinger har en solid politisk forståelse og erfaring kombineret med et godt indblik i klimadagsordenen. Det er vigtige kompetencer i arbejdet med at fremme dagsordenerne om energi, cirkulær økonomi og bæredygtighed i Dansk Byggeri. En stor og vigtig opgave, siger erhvervspolitisk direktør Torben Liborius, Dansk Byggeri.

Andreas Weidinger, Dansk Byggeri. Foto: Ricky John Molloy

Dansk Byggeri og Skanderborg vil samarbejde om undervisningsforløb9.12.2019 05:00:00 CETPressemeddelelse

De lokale virksomheder og folkeskoler i Skanderborg kan få meget ud af at samarbejde om undervisningsforløb, så flere unge bliver inspireret til at tage en erhvervsuddannelse. Det var et af emnerne på dagsordenen, da Dansk Byggeri Østjylland, Skanderborg og Omegns Byggelaug og Skanderborg Kommune holdte sit årlige dialogmøde. På mødet blev der også talt om kommunens anlægsbudget og sagsbehandlingstiden på byggesager.