Nuudays produkter på hele Norlys’ fibernet

320.000 private husstande og virksomheder i både Syddanmark og Nordjylland kan næste år vælge internet og tv fra Nuuday selskaberne Hiper, Yousee og TDC Erhverv på Norlys’ fibernet. Med en ny aftale mellem Nuuday og Norlys bliver produkterne fra Nuudays selskaber nu tilgængelige på hele Norlys´ fibernet.
Torben Poulsen, direktør i Norlys Tele tv. og Christian Morgan, Strategidirektør Nuuday, i midten har skrevet under på aftalen, der sikrer Nuuday adgang til den resterende del af Norlys´s fibernet. Th.Henrik Møller Nielsen, direktør OpenNet

I forvejen har Nuuday indgået aftale om at kunne tilbyde produkter på den øvrige del af Norlys´ fibernet, og med den nye aftale bliver produkterne fra Nuuday nu tilgængelige for samtlige 670.000 husstande og virksomheder på Norlys´ netværk.

For Nuuday er det helt afgørende at kunne tilbyde så mange kunder som muligt de bedste produkter og den bedste forbindelse. Derfor er aftalen med Norlys strategisk vigtig, forklarer Christian Morgan, strategidirektør i Nuuday:

"Aftalen slår vores position som den største udbyder af højhastighedsforbindelser fast. Med mere end 40% af forbindelserne ind i de danske husstande er vi er glade for at være danskernes absolut foretrukne udbyder af bredbånd. Vores overordnede strategi er, at vi skal levere den bedste hastighed til flest mulige danskere, og for husstande og virksomheder med adgang til Norlys fibernet er der noget at glæde sig til, når vi om lidt er klar med lynhurtigt bredbånd fra Hiper og TDC Erhverv og tv- og bredbåndprodukter fra Yousee".

Mere valgfrihed på vej

Norlys ejer Danmarks største fibernet og blev en realitet i 2019 i en fusion mellem Eniig og SE, og Nuuday har allerede adgang til en stor del af Norlys’ fibernet. Med den nye aftale udvider Norlys og Nuuday det eksisterende samarbejde om adgang til fibernettet i det tidligere Eniig-område til også at omfatte fibernettet i det tidligere SE-område, der primært dækker Syddanmark og et mindre område i Nordjylland.

"I Norlys ejer vi Danmarks største fibernet. Vi har etableret fibernet i et område, som arealmæssigt dækker knap 40 procent af Danmark, og det har hele tiden været vores mål at åbne fibernettet for alle interesserede. Vores fibernet udvider sig hastigt med 50.000 nye adresser alene i 2020, og med planer om endnu større vækst i årene fremover.Det er godt for forbrugerne og konkurrencen, og er med til at sikre, at vi fortsat kan udbygge den stærke infrastruktur", siger Torben Poulsen, direktør i Norlys Tele.

Norlys og Nuuday lægger nu sidste hånd på de praktiske detaljer i forbindelse med aftalen, og forventningen er, at Hiper som det første Nuuday selskab kan tilbyde sine produkter på hele Norlys’ net i begyndelsen af 2021. Senere på året ventes det også at produkterne fra Yousee og TDC Erhverv bliver tilgængelige.

Aftalerne mellem Nuuday og Norlys er kommet i stand gennem den uafhængige platform OpenNet, der i forvejen leverer til en lang række service providere og ejere af fibernet.

Fakta om Nuuday og Norlys

Om Nuuday:

Nuuday består af en række selskaber, som opfylder forskellige behov hos privat- og erhvervskunder. YouSee, Telmore, Eesy, Hiper og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign, Relatel og Secu.

Om Norlys:

Norlys Tele er en infrastruktur division i koncernen som udvikler og driver Danmarks største fibernet.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 709.000 andelshavere, ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern. Vi er et forbrugerejet selskab, der tænker langsigtet og tager ansvar for mere end os selv. Vi ønsker at bidrage til et grønt og digitaliseret Danmark.

Kontaktoplysninger for pressen

Nuuday: Kommunikationsrådgiver Anders Brandtoft, mobil 29 39 65 41

Norlys: Pressechef Josefine Kofoed, mobil 41 32 95 35

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.