Nuudays mobilkunder har adgang til Danmarks bedste mobilnet for sjette år i træk

Mobilkunder hos YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Eesy og Relatel kan for sjette år i træk glæde sig over at have adgang til Danmarks bedste mobilnet – uanset hvor i landet de bor. Det viser ny undersøgelse fra Teknologisk Institut, der har testet kvaliteten af de fire mobilnet herhjemme.

TDC NETs mobilnet, som alle mobilkunder hos Nuuday har adgang til, er netop blevet målt til Danmarks bedste for sjette gang af Teknologisk Institut. Det skyldes blandt andet højere hastighed og en mere stabil kvalitet – også udenfor de store byer. F.eks. er TDC NET’s mobilnetværk 36 pct. hurtigere på download og 43 pct. hurtigere på upload (10 MB data) end øvrige mobilnet. Hos Nuuday, der med mere end 3 mio. kunder på mobil og mobilt bredbånd, er landets største mobilserviceudbyder, ser man hvert år en stigning i kundernes dataforbrug og er derfor glade for, at man kan imødekomme det stigende forbrug ved at kunne tilbyde alle mobilkunder Danmarks bedste og mest stabile mobilnetværk.

”Et godt mobilnetværk er centralt for vores kunder, og gode forbindelser på tværs af landet er kun blevet endnu vigtigere i takt med, at vi alle har skulle arbejde mere hjemme under COVID-19. Der investeres løbende i at opgradere og fremtidssikre mobilnettet, og vi er Nuuday meget glade for, at vi fortsat kan tilbyde vores kunder Danmarks bedste mobilnet,” siger Michael Moyell Juul, koncerndirektør i Nuuday.

Stor efterspørgsel efter 5G

Som de første i Danmark kunne Nuuday sidste år tilbyde kunder 5G-adgang i hele Danmark. I den nye rapport blivermobilnetværksoplevelsen på det nye 5G-netværk målt for første gang. Undersøgelsen viser f.eks., at TDC NETs mobilnet via 5G har den hurtigste og mest fejlfrie download og upload, når der er tale om en stor datamængde (50 megabyte). Et resultat, TDC NET forventer, vil blive styrket yderligere i takt med, at kapaciteten i 5G-netværket fortsat øges.

”5G-teknologien giver os mulighed for at levere en unik oplevelse til vores kunder på Danmarks bedste mobilnet, og i Nuuday har vi inkluderet 5G i alle abonnementer rettet mod vores mest dataforbrugende kunder. Samtidig ser vi en stigende efterspørgsel efter mobiltelefoner, der understøtter 5G, og vi forventer, at denne tendens fortsætter, og at salget af 5G-telefoner vil overstige salget af 4G-telefoner i løbet af 2021,” siger Michael Moyell Juul.

I slutningen af 2020 kunne Nuuday som de første i Danmark tilbyde lynhurtigt mobilt bredbånd via 5G-nettet. Dermed fik både privat- og erhvervskunder et endnu hurtigere alternativ til en bredbåndsforbindelse leveret gennem et kabel i jorden.

”Med en mobil bredbåndsforbindelse via 5G-netværket får vores kunder en hurtigere og mere fleksibel forbindelse, men samtidig kan den også være et godt supplement til den bredbåndsforbindelse, som leveres gennem kabler i jorden. Samtidig giver mobilt bredbånd via 5G de virksomheder, der ligger i områder uden tilgængelige fiber- eller kabelforbindelser en markant forbedring af deres internetforbindelse, hvilket bliver stadig mere vigtig for et stigende antal virksomheder,” siger Michael Moyell Juul.

Den fulde rapport fra Teknologisk Institut kan ses på www.tdcnet.dk/mobilnet.

Nuuday leverer innovative digitale services inden for telefoni, bredbånd og tv til private og virksomheder samt bl.a. cloud-baserede samarbejds- og kommunikationsløsninger til erhvervsmarkedet. Nuuday består af en række brands, som udfylder forskellige behov hos privat- og erhvervskunder. YouSee, Telmore, Hiper og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign, Relatel og Secu. Nuuday beskæftiger omkring 4.500 medarbejdere på tværs af Danmark og har mere end 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.