Nuuday skyder 2023 i gang med vækst i underliggende EBITDA og kundetilgang inden for strategiske kerneområder, alt imens virksomhedstransformationen bevæger sig hastigt fremad

Nuuday leverede på sin strategi om at stabilisere forretningen og vokse inden for mobiltjenester og højhastighedsbredbånd i Q1. Q4's positive EBITDA-trend fortsatte med en underliggende EBITDA-vækst på 3,7% YoY, alt imens Nuuday fortsætter rejsen mod at blive en strømlinet digital tjenesteudbyder, der nu for 8. år i træk opererer på Danmarks bedste mobilnet.

I årets første kvartal voksede området for mobiltjenester samlet set med 9.000 abonnenter drevet af stærk vækst i erhvervssegmentet, men med et mindre tab i forbrugersegmentet. Bredbåndsbasen blev samlet set reduceret med 3.000 abonnenter, men abonnentbasen for fiberbredbånd voksede med 23.000 QoQ, og Hiper, Nuudays udfordrer på markedet for højhastighedsbredbånd, passerede en milepæl i starten af året, hvor de rundede 100.000 kunder.

Serviceomsætningen steg en smule i første kvartal - med 0,1% YoY- til DKK 3.336 mio., og underliggende EBITDA voksede 3,7% YoY til DKK 450 mio., mens underliggende OPEX faldt med 2,3%i takt med, at Nuuday bliver en fortsat mere effektiv og digital tjenesteudbyder. Samtidig faldt underliggende CAPEX med 13,5% sammenlignet med sidste år, primært på grund af lavere investeringer i legacy IT-systemer. 2023 er året hvor Nuuday’s transformationsinvesteringer topper, og samlet set voksede CAPEX således med 6,3% sammenlignet med sidste år.

Teknologisk Institut målte for 8. år i træk TDC NETs mobilnet, som Nuudays brands anvender, til at være 'Danmarks bedste mobilnet', og Nuuday fortsatte med at udvikle nye markedsledende produkttilbud i takt med ændret forbrugeradfærd. Telmore lancerede således en opdateret version af Telmore Play i marts, så kunderne nu kan få fire streamingtjenester efter eget valg. Nuuday fortsatte desuden med at tilpasse sin brandportefølje og solgte i marts den danske markedsleder inden for TVOD – Blockbuster – til SF Anytime.

I februar tog Nuuday et stort skridt fremad i transformationen ved at indgå aftale med Capgemini om at vedligeholde og udvikle de eksisterende IT-systemer som en ”managed service”. Dermed sikrer Nuuday stabil drift og fortsat tilpasning af de forretningskritiske systemer, mens vi bygger den fremtidige IT-platform sammen med Netcracker. Nuuday’s virksomhedstransformation bevæger sig hastigt fremad, og YouSee vil efter planen gå i luften med de første mobilkunder på den nye IT-platform i årets tredje kvartal.

"Jeg er meget tilfreds med vores Q1-resultater og er især stolt af det dedikerede arbejde, vores medarbejdere udfører for at gennemføre vores transformation. Det nye år er startet godt med vækst inden for vores strategiske nøgleområder, store fremskridt med vores IT-transformation og forbedringer i vores underliggende finansielle resultater. Vi ser frem til at kunne præsentere det nye Nuuday, der vil åbne en helt ny verden af muligheder, hvad enten det drejer sig om fremragende produkter eller fantastiske kundeoplevelser", siger Nuuday CEO, Jon James.

Pressekontakt: Mikkel Riis-Jørgensen, mikri@nuuday.dk // 3044 2244.

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.