Nu kommer der gastromad på menuen i Aarhus Airport

Den 1. oktober kan gæsterne i Aarhus Airport igen spise gastronomiske delikatesser inden flyveturen. Det aarhusbaserede madcirkus MIB, med Martin Ib i spidsen, åbner spisestederne MIBaarhusairport.
Nu kan gæsterne i Aarhus Airport igen spise gastro-mad inden flyveturen. Aarhuskokken Martin Ib åbner spisestederne MIBaarhusairport i lufthavnen den 1. oktober.

Mad er en stor del af den gode rejseoplevelse, og nu kan smagsløgene varmes op til ferien med friske gastronomiske anretninger, økologisk kaffe og andet godt til ganen i Aarhus Airport. Kok og ejer af maduniverset MIB, Martin Ib, genåbner nu café og restaurant i Aarhus Airport under navnet MIBaarhusairport. Den lokale aarhuskok præsenterede allerede tilbage i 2019 et skræddersyet madkoncept til den østjyske lufthavn i forbindelse med åbningen af den nye førstesals-lounge i lufthavnen. Efter en pandemipause er Martin Ib og team igen klar til at forkæle de rejsende i Aarhus Airport, og det glæder lufthavnsdirektøren.

”Vi har et højt fokus på den samlede gæsteoplevelse i Aarhus Airport, og her er et velfungerende og attraktivt madkoncept et vigtigt element. Martin Ib har udviklet og tilpasset et delikat madkoncept til lufthavnen, og det blev taget rigtigt godt imod af de rejsende, inden corona trak håndbremsen på rejsebranchen. Nu er der luft under vingerne igen, og vi får løbende nye, spændende destinationer på afgangstavlen. Det betyder masser af gæster, og det er dejligt, at vi igen kan kickstarte deres rejse med gode madoplevelser, der ligger i tråd med Aarhus’ gastronomiske image,” siger Nicolai Krøyer, som er administrerende direktør i Aarhus Airport.

MIBaarhusairport er kendetegnet ved nordisk gastronomi af høj kvalitet, friske lokale råvarer fra sæson, moderne kogekunst samt klassiske retter i nye fortolkninger, hvilket gælder for hele maduniverset i MIB. Det er kreativ mad, man bliver glad af at se og smage på. I lufthavnen er der lagt vægt på lette måltider som frisksmurt smørrebrød, sprøde pizzaer, gode salater og lækre sandwich, der kan nydes med et glas økologisk vin eller et bredt udvalg af øl og vand. Samtidig kan man sætte tænderne i lækkert bagværk og kager fra MIB’s eget bageri og konditori til en god kop økologisk kaffe.

”Vi har endnu engang fået et super godt samarbejde med Aarhus Airport i luften, og vi er mere end klar til at give passagererne den bedste start på deres rejse. Gæsterne skal føle sig velkommen i vores café og restaurant og få pirret smagsløgene med afsæt i et enkelt og uhøjtideligt menukort baseret på lækre produkter. Vi glæder os rigtigt meget til at åbne op i Aarhus Airport og kræse om passagerne igen efter den turbulente tid, vi alle har været igennem”, siger Martin Ib, som er ejer og administrerende direktør i MIB.

MIBaarhusairport lægger ud med at tilbyde det kolde køkken i Aarhus Airport fra den 1. oktober og i takt med efterårets ruteåbninger, følger det varme køkken efter i starten af november. Restauranten ligger på førstesalen med udsigt ud over landingsbanen og får direkte adgang til den nye Skylounge, der snart tages i brug.

I september havde BRA alias Braathens Regional Airlines debut i Aarhus Airport med flyvninger til Gøteborg og Stockholm, og i slutningen af oktober og starten af november letter Ryanair mod de helt nye destinationer Riga, Milano, Warszawa og Malaga. I december åbner BRA endnu en ny rute, der går til de nordiske skisteder Sälen og Trysil, og til de varmere himmelstrøg sætter Atlantis af til Sharm el Sheikh og Hurghada i efteråret, mens Spies sender de første gæster af sted til Gran Canaria i december. Aarhus Charter gearer op til vintersol på Tenerife og Madeira i december og januar.

MIBaarhusairport byder blandt andet på frisksmurt smørrebrød.
Lækkert udvalg af kager til kaffen ti at nyde på stedet eller som grab n' go.