Nu bliver LIVA Stormarked til MENY: Giver fordele for både kunder og medarbejdere
Samme personale, samme gode service. LIVA Stormarkeds mere end 100 medarbejdere skifter nu LIVA-uniformen ud med en lyseblå MENY-skjorte, men selvom skjorten skifter farve, vil værdierne og serviceniveauet være det samme, siger tidligere ejer af LIVA Stormarked og nu købmand i MENY Liva, Michael Bro Christensen:
”LIVA er noget særligt for mange af Koldings borgere, og det skyldes vores dygtige medarbejdere, som kender deres kunder og altid har leveret et højt serviceniveau samt haft de rigtige værdier i bagagen. MENY deler mange af de værdier, og derfor har det været naturligt, at vores medarbejdere kan fortsætte, ligesom Vivi og jeg kan fortsætte som købmænd. Derudover har det en masse fordele at blive en del af en MENY-kæden,” fortsætter Michael Bro Christensen.
Mere uddannelse og et større fællesskab
MENYs læringsforløb og uddannelser spænder fra elev- og talentuddannelse til ledelsesuddannelser og købmandsuddannelser.
Medarbejderne får løbende uddannelse gennem kurser både fysisk og digitalt, og derfor mulighed for at gøre karriere inden for detail og give kunderne endnu bedre faglig vejledning.
Det glæder f.eks. Mads Jensen som er én af de medarbejdere, der fortsætter i MENY Liva:
”Det er superfedt, at vi får mulighed for at specialisere os og uddanne os løbende. Nogle gange kan man godt være blind for karrieremulighederne i detailbranchen, så det er fedt at komme ind et sted, hvor der er mulighed for at udvikle sig fagligt og personligt,” siger salgsassistent Mads Jensen.
Udover uddannelse er MENY i gang med en ambitiøs digitaliseringsplan, hvor MENY blandt andet har implementeret flere digitale løsninger som e-handelsplatformen MENY Vin og fordelsprogrammet MENY kortet.
Medarbejderne kan derfor se frem til at blive en del af en kæde i digital udvikling, og kunderne kan se frem til flere digitale fordele.
Samme grossist og gode hverdagspriser
LIVA har igennem mange år været kunde hos grossisten Dagrofa, og selvom meget af sortimentet derfor vil være det samme, kan kunderne også glæde sig til nye spændende varer på hylderne. Efter ombygningen til efteråret vil de velkendte MENY-koncepter som fersk fisk, delikatesser og ost være at finde og udforske i butikkerne.
Et andet koncept, der bliver integreret, er prisprogrammet ’Hverdagspris’ der sikrer, at butikskædens kunder altid kan finde mere end 400 basisvarer til en pris på niveau med discountbutikkerne.
’Hverdagspris’ omfatter en lang række varer, som danskerne bruger mest i dagligdagen som f.eks. bananer, mælk, flåede tomater og vaskemiddel.
LIVA Stormarked blev oprindeligt stiftet af købmændene Lissy og Vagner Bro Christensen, som i 1968 flyttede til Kolding med drømmen om at åbne et supermarked. Børnene, Vivi Bro Gregersen og Michael Bro Christensen, har senere taget over, og selvom butikkerne skifter navn og ejer fortsætter Vivi og Michael som ansatte købmænd i butikkerne sammen med de mere end 100 medarbejdere.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Links
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa skaber den bedste driftsindtjening i mere end 20 år21.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa kom ud af 2023 med 426 mio. kr. i driftsindtjening (EBITDA), hvilket er det bedste resultat for fødevarekoncernen i mere end 20 år. Resultatet medvirker til et overskud efter skat på 89 mio. kr., hvilket er en fremgang på mere end 20 procent i forhold til året før. Fødevarekoncernen har fremgang i alle sine forretningsben, hvor særligt logistikforretningen trækker op.
MENY åbner madmarked i Valby14.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Fredag den 15. marts åbner MENY Toften. Med åbningen får Valby et madmarked i absolut topklasse på et travlt trafikknudepunkt ved Toftegårds Plads.
Dagrofa Foodservice har doneret 42.500 måltider til gadens folk gennem JunkFood i 202319.2.2024 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
Organisationen JunkFood hjælper hver dag Københavns gadefolk ved at kokkerere varme og nærende måltider. I løbet af 2023 har fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice doneret 17 tons overskudsvarer, hvilket har medvirket til fremstillingen af 42.500 gode måltider.
Fælles investeringsselskab skal hjælpe med finansiering til borgerdrevne købmænd15.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
I samarbejde etablerer Sparekassen Sjælland-Fyn og fødevarekoncernen Dagrofa et fælles investeringsselskab, som skal yde finansiering til lokale borgerdrevne købmandsbutikker. Dagrofa og Sparekassen Sjælland-Fyn skyder hver især 5 millioner kroner i selskabet
MENY vælger københavnske Reduced som partner i ny satsning, der skal fremme dansk madkultur25.1.2024 11:12:49 CET | Pressemeddelelse
I uge 6 lancerer MENY sit initiativ ’Danske Madskatte’, hvor kæden indledningsvis introducerer fire leverandører og partnere. En af de fire producenter er den københavnske madspildsvirksomhed Reduced, som nu får mere synlighed i alle MENYs butikker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum