Norske jernbaner vælger Nets-løsning

NSB vælger Nets-produktet Netaxept som betalingsplatform for net- og mobilhandel. Aftalen gælder i seks år.

De norske statsbaner, NSB, har efter et længere udbudsforløb valgt Nets-platformen Netaxept som betalingsplatform de næste seks år.

Netsaxept-løsningen bliver en central del af NSBs betalingsinfrastruktur, og skal bruges i Norge og Sverige i NSBs passagertoge og i selskabet Netbuss.

Nets overtager dermed både håndtering af kortbetalinger for alle NSBs kunder - både på nettet, via apps eller telefonbestillinger.

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse

I juni steg antallet af betalinger med Dankort med 4,6 % og forbruget med Dankort med 1,8 % i forhold til samme måned sidste år. Oversigt over brug af Dankort i juni 2018 2018 2017 Vækst Samlet antal betalinger med Dankort (mio.) 114,3 109,3 4,6 % Dankort-forbrug i alt (mia. DKK)* 33,1 32,5 1,8 % Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK) 25,2 - - Dankort-forbrug online (mia. DKK)* 6,3 - - Dankort-forbrug øvrige** 1,6 *Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld. ** Dækker blandt andet over selvbetjening på broer, parkering, tankstationer osv. Kontaktoplysninger: Mads Allingstrup, presserådgiver hos Nets M: +45 29 48 26 46 E: maall@nets.eu