Nordjysk uddannelsesinstitution sætter igen højeste uddannelsesstandarder, og maner fordomme om e-læring til jorden

Endnu engang høster den lille Nordjyske e-skole, ved navnet Innowell, anerkendelse for sine netuddannelser. Denne gang har virksomheden opnået landets første offentlige kvalifikationsvurdering af en privat massøruddannelse, kosmetologuddannelse samt fagene anatomi, fysiologi, sygdomslære og farmakologi, der er alle er vurderet til kvalifikationsniveau 5, som er lige under bachelorniveau.

Det er ikke første gang, at Innowell har høstet fornem anerkendelse fra landets førende undervisnings- og akkrediteringseksperter.

I 2020 blev Innowells uddannelse til Klinisk Fodplejer ligeledes landets første kvalifikationsvurderede uddannelse, og er stadig landets eneste vurderede private fodbehandleruddannelse. For henholdsvis fodplejeuddannelsen og nu også kosmetologuddannelsen, blev de begge vurderet til at være på et højere kvalifikationsniveau end de tilsvarende offentlige uddannelser.
Innowells kosmetologuddannelse og fodplejeuddannelse blev vurderet til kvalifikationsniveau 5, mens den offentlige kosmetikeruddannelse er vurderet til kvalifikationsniveau 4, og den offentlige fodterapeutuddannelse er vurderet til kvalifikationsniveau 3.
Kvalifikationsrammen består af 8 uddannelsesniveauer fra folkeskole (niveau 1) til Ph.d.-uddannelse (niveau 8).

Vurderingen af offentlige og private uddannelser foretages af Danmarks Akkrediteringsinstitution, der hører under Uddannelses- og Forskningsministeriet.

Det primære formål med niveauvurderinger af private uddannelser m.fl. er at synliggøre sværhedsgraden af læringsudbyttet og give et bedre overblik over det private uddannelsesmarked. Niveauvurderinger af private uddannelser vil styrke mulighederne for samspil mellem private og offentlige uddannelser, fx ved meritvurderinger og realkompetencevurderinger, og dermed give bedre muligheder for sammenhæng mellem uddannelse og arbejdsmarked i et livslangt læringsperspektiv. Niveauvurderingerne vil være en styrket forbrugeroplysning, og kan samtidig være med til at understøtte, at uddannelserne arbejder systematisk med læringsudbytte og sikring af kvalitet.
Kilde: Danmarks Akkrediteringsinstitution

“Det er i høj grad også de studerendes fortjeneste, at vi har opnået et så højt kvalifikationsniveau og tilfredshedsniveau, for det er blandt andet gennem deres evalueringer og vores kvalitetssikringssystem, at vi sammen har kunne udvikle uddannelserne til det kvalitetsniveau, vi har i dag”, udtaler Skoleleder Brian Mosegaard.

Også i 2017 fik Innowell en fornem anerkendelse, hvor Innowells faglærer Ditte Louise Nielsen blev nomineret til “Politikens undervisningspris” i kategorien “Erhvervsuddannelser”. Fem personer blev nomineret til hovedprisen blandt mere end 2500 indstillede, herunder Ditte Louise Nielsen. Nomineringen sker på baggrund af en vurdering fra et fagligt udvalg bestående af fem eksperter i undervisning.

At vi bliver landets første private uddannelsesudbyder af både en fodplejeuddannelse, massøruddannelse, kosmetologuddannelse og en sundhedsfaglig grunduddannelse, der opnår så højt et kvalifikationsniveau af Danmarks Akkrediteringsinstitution, er noget jeg er meget stolt af, og tilegner dette til vores dedikerede undervisere, som brænder for en nærværende kvalitetsorienteret e-læring. En e-læring med mennesket i centrum i begge ender af computeren”, udtaler Brian Mosegaard

Kun 26 privatuddannelser er kommet gennem nåleøjet hos Danmarks Akkrediteringsinstitution, hvoraf Innowell med fodplejeuddannelsen, massøruddannelsen, kosmetologuddannelsen, og den sundhedsfaglige grunduddannelse nu tegner 4 af disse på den prestigefulde liste.

Innowell er en innovativ e-skole, der udbyder wellness og sundhedsuddannelser på e-læring. Virksomheden blev etableret i 2005, og er beliggende i Hjallerup i Nordjylland. Virksomheden beskæftiger pt 11 ansatte, og har lige nu over 400 studerende fra hele landet, samt danske studerende der bor i udlandet. Virksomheden har uddannet knap 8000 fra nær og fjern.

“Vi er glade for, at det i 2019 blev muligt at få privatuddannelser niveauvurderet af en statslig, uvildig og ikke mindst kompetent enhed, Danmarks Evalueringsinstitution, der er hjemmehørende under Uddannelses og Forskningsministeriet. Dette vil uden tvivl højne niveauet, samt skabe mere gennemskuelighed i hele den private uddannelsessektor”, udtaler Brian Mosegaard, der er ejer og skoleleder hos Innowell

Brian Mosegaard
Søndergade 33
9320 Hjallerup
info@innowell.net
T: 98901080 mandag-torsdag 9-16

Information om Innowell

Innowell
Søndergade 33
9320 Hjallerup

Innowell er en online uddannelsesinstitution, der udbyder bæredygtige sundheds- og wellnessuddannelser på e-læring.

Innowell udbyder uddannelser til fodplejer, kosmetolog og massør, samt kortere kurser indenfor samme. Envidere udbydes sundhedsfaglige enkeltfag som fx anatomi, fysiologi, sygdomslære, psykologi m.m.

Innowell
Søndergade 33, 9320 Hjallerup