Nor og far læser er vinder af DANISH BOOK BLOG AWARD 2021

Online boghandlen Plusbog.dk har på Bogforum 2021 netop offentliggjort, at årets danske bogblogger blev "Norogfarlæser". Nor og far (Jakob) arbejder på at sprede læseglæde hos børnene.

Årets danske bogblogger 2021 er Nor og far læser. Det er første gang, at Nor og far (Jakob) er nomineret, og de har allerede taget læsere og jury med storm. Med deres blog arbejder de for at udbrede budskabet om bogens mange glæder hos børnene. Den gode læseglæde og læsevane synes vi også skal starte allerede, når man er barn.

”Igen i år er det utroligt vigtigt for os, at vi med Danish Book Blog Award kan være med til at støtte de dygtige danske bogbloggere. Hos Plusbog er det vigtigste for os at skabe læseglæde hver eneste dag, og det er netop, hvad de danske bogbloggere gør,” siger Helene Kristensen fra Plusbog.dk.

Finalisterne til Danish Book Blog Award 2021:

• Norogfarlæser, Nor og Jakob Paulsen
  • Bogdoktor, Amanda Petrea.
  • Anettesbookshelf, Anette Mouritzen Knudsen
  • Litfix, Julie Rasmine Larsen
  • Tid til tanker, Victoria Klostermann Olsen

Allerede i september startede Plusbog.dk indsamlingen af nomineringer fra læserne, og over 80 forskellige bogblogs blev nomineret. Ud af de 80 nomineringer gik 16 blogs videre til en afstemning. De 5 blogs med flest stemmer, blev finalefeltet, som en udvalgt jury har skulle vurdere og finde vinderen ud fra.

Plusbog har netop kåret Danmarks bedste bogblogger på den store Bella scenen på årets bogfest Bogforum 2021. Sammen med æren følger omtale på Plusbogs forskellige platforme samt 2000 kroner til at udvide bloggen og dermed komme endnu bredere ud til endnu flere læseglade danskere.

Bloggerne bliver blandt andet vurderet på skrivestil, visuel identitet og visionen med bloggen.

Det er sjette år i træk, Plusbog uddeler Danish Book Blog Award. Ditte Engels Hermansen, som står bag bogbloggen ”litteraturdk”, løb med prisen sidste år.

Årets bogblogger uddeles hvert år af online boghandlen Plusbog.dk.

Plusbog er en online boghandel. Virksomheden har base i Viborg og er ejet af Freeway-koncernen.

Kærlighed i et år med Covid-19 - Dating.dk giver et indblik i året der gik.22.12.2020 11:17:46 CET | Pressemeddelelse

2020 - et år som mange af os sent vil glemme. Covid-19 pandemien, som brød ud i foråret, raser stadig verden over, og håndsprit, mundbind og hjemmearbejde er blevet dagligdag for langt de fleste af os. Vores sociale virkelighed har ændret sig og mange mennesker oplever et afsavn til sociale begivenheder, familie, venner og bekendte. Det er også en udfordrende tid at være single i, for hvor skal man date og møde hinanden, når de vante mødesteder er lukket ned, men behovet for kærlighed og nærvær stadig er der?