NIC Denmark´s vægpaneler er nu brandsikrede og sparer tid og penge

NIC Denmarks wall panel system (WPS) er nu blevet brandgodkendte efter EU´s klassifikationer, og det betyder, at de danskproducerede paneler nu har en K1 10 B-s1 d0 certificering og kan anvendes som vægbeklædning i huse med brandkrav.

- Vores vægpaneler sikrer en brandsikring, der svarer til at sætte to lag alm. gips op. Fordelen ved vores løsning er, at man kan nøjes med et lag, der monteres med et NIC beslag, ligesom panelerne med vores folie gør, at man ikke skal spartle, pudse og male efterfølgende. Dermed opnår man store besparelser på materialer samt tidsforbrug, påpeger Arne Spicer Lindgren, der er partner i NIC Denmark.

Vægpanelerne leveres i standard størrelse 2500x610 mm eller 2500x300 mm. De sælges BTB og ønsker man opskæring i bestemte mål, kan det også lade sig gøre ved større ordrer.

Vægpanelerne er som standard hvide, men har kunden lyst til at få vægge med egefolie eller krydsfinerfolie eller lignende, kan vi tilpasse dette til den enkelte ordre, fortæller Arne Spicer Lindgren.

Han påpeger, at løsningen også er bæredygtig i en tid med pres på verdens ressourcer.

- Vi vil gerne være med at begrænse indhugget i naturens ressourcer. Det er også baggrunden for, at vi kan anvende folie med træ dekor på Fermacell plader, og derved undgå brugen af vores knappe træressourcer, fortæller Arne Spicer Lindgren.

Arne Spicer Lindgren glæder sig over brandgodkendelsen, der er helt i tråd med NIC Denmarks ambition om at udvikle nye innovative løsninger til byggeindustrien.

Arne Spicer Lindgren, tlf. 2722 9011