Nets myy tililtä tilille -maksuliiketoimintansa Mastercardille

Nets, yksi johtavista eurooppalaisista maksamisen alan yrityksistä ja globaalisti toimiva, alan johtaviin tek-nologiayhtiöihin lukeutuva Mastercard ovat sopineet kaupasta, jossa Mastercard ostaa Netsin tililtä tilille maksamisen palvelut. Näihin sisältyvät clearing ja reaaliaikaiset maksut sekä digitaaliset laskupalvelut. Kauppahinta on 2,85 miljardia euroa.

Kauppa on linjassa Netsin eurooppalaisen strategian kanssa, jossa yhtiö keskittyy vahvaan ja skaalattavaan liiketoimintaan kauppiaspalveluissa (Merchant Services) ja prosessoinnissa (Financial & Network Services).

Bo Nilsson, Netsin konsernijohtaja: ”Viimeisten viiden vuoden aikana Nets on rakentanut vahvan tililtä tilille -maksamisen alustan, jolla on mahdollisuudet kasvaa globaaliksi. Kuitenkin täyden kansainvälisen kasvupotentiaalin saavuttaminen yli Netsin tämänhetkisen maantieteellisen ulottuvuuden vaatii maailmanlaajuisen johtavan toimijan kyvykkyyksiä ja resursseja. Mastercard resursseillaan ja globaalilla ulottuvuudellaan on ainutlaatuisessa asemassa avata Netsin tililtä tilille -liiketoiminnan koko potentiaali. Kauppa lisää mahdollisuuksiamme olla joustavasti ja aktiivisesti mukana alamme keskittymiskehityksessä. Se sallii meidän myös laajentaa johtavaa asemaamme yhden pysähdyksen maksamisen palvelujen tarjoajana ja vahvana prosessointipalvelujen tuottajana halki Euroopan”.

Netsin teknologia ja tiimit täydentävät Mastercardin olemassa olevaa tililtä tilille -osaamista.

Michael Miebach, Chief Product & Innovation Officer, Mastercard: “Reaaliaikaisten maksujen globaalit mahdollisuudet avautuvat kiihtyvällä tahdilla. Tämä kauppa vahvistaa ainutlaatuista asemaamme yhden pysähdyksen kumppanina, joka pystyy vastaamaan minkä tahansa pankin, kauppiaan tai hallituksen maksamisen tarpeisiin. Uusi kauppa yhdistettynä nykyisiin Mastercardin voimavaroihin, kuten Vocalink, Transfast ja Transactis tuo meille aidosti erottuvat reaaliaikaisten maksujen kyvykkyydet, innovaatiot ja asiantuntemuksen.”

Mastercardille nyt myydyt toiminnot edustavat suurinta osaa Netsin Corporate Services -liiketoiminnasta ja ne sisältävät clearing-palvelut, reaaliaikaiset maksut sekä digitaaliset laskupalvelut. Näihin sisältyvät Betalingsservice Tanskassa ja AvtaleGiro/eFaktura Norjassa. Netsin sähköisen identiteetin (eID) ja digitalisoinnin palvelut eivät kuulu kauppaan ja ne jäävät olennaiseksi osaksi Netsiä.

Kauppa vaatii vielä lopullisen hyväksynnän viranomaisilta.

Søren Winge
Head of Media Relations
T.: +45 29 48 26 46
Email: swing@nets.eu

Mastercard
Will O’Connor
Mastercard Communications
T: +1 914-325-4025
Email: will.oconnor@mastercard.com

Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. MasterCardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissä @MasterCardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemme Engagement Bureau:sta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Nets