Nets køber polsk e-betalingsvirksomhed Dotpay/eCard

Med købet af den polske e-betalingsvirksomhed Dotpay/eCard for 73 mio. euro udvider Nets sine aktiviteter til Polen, der som det sjette største land i EU i øjeblikket oplever en høj vækst inden for digitale betalinger.

Nets A/S offentliggjorde i dag købet af Dotpay/eCard, en af de førende online betalingsleverandører i Polen. Adm. direktør for Dotpay/eCard, Andrzej Budzik, fortsætter og vil fremover referere til Asger Hattel, chef for Merchant Services i Nets. Dotpay/eCard fastholder deres egne brands.

Med dette opkøb får Nets bedre adgang til det sjette største land i EU målt på indbyggere, der har en økonomi i vækst, og samtidig oplever en solid vækst inden for e-handel. I Polen er der, som i Tyskland, et stort potentiale for at øge andelen af digitale betalinger godt hjulpet på vej af statslige initiativer for at styrke kontantfrihed.

”Med dette opkøb øger vi vores geografiske tilstedeværelse i Europa særligt inden for forretningsservices, der er et højvækstområde, idet vi får bedre adgang til at forfølge nye forretningsmuligheder i Polen. Dotpay/eCard har igennem de seneste år præsteret en flot vækst både i transaktionsvolumen og omsætning. Det er en udvikling, vi gerne vil styrke fremadrettet - både gennem investeringer i organisk vækst og potentielt gennem yderligere konsolidering,” siger Bo Nilsson, adm. direktør i Nets.

Nets og Dotpay/eCard har komplementære styrker og er dermed et godt strategisk match. Med et bredt udbud af løsninger, særligt inden for online betalinger, komplementerer Dotcard/eCard Nets godt, og begge virksomheder vil drage fordel af at få en større industriel skala og via synergier f.eks. igennem fælles innovationsinitiativer.

”Med vores brede pallette af ydelser på e-handelsområdet vil vi yderligere styrke vores samlede portefølje inden for forretningsløsninger, og som en del af Nets-gruppen vil vi kunne øge vores innovationskraft til glæde for både forretninger og forbrugere,” siger adm. direktør for Dotpay/eCard, Andrzej Budzik.

Dotpay/eCard har cirka 100 medarbejdere og forventer i 2018 at nå en omsætning på 19 mio. euro.

Opkøbet skal nu godkendes af de relevante polske myndigheder, før handlen kan betragtes som endelig. Dette forventes at ske i løbet af fjerde kvartal 2018.

Mediakontakt i Nets
Søren Winge
Head of Press Relations
T.: +45 29 48 26 46
Email: swing@nets.eu

Mediekontakt i Dotpay/eCard & MCI Capital
Bartosz Sawulski
Marketing and Corporate Communications Director
T.: +48.694.400.787
Email:               sawulski@mci.eu

Om Dotpay/eCard

Dotpay og eCard er polske betalingsudbydere, som til sammen udgør en førende fuldservice leverandør inden for e-handel i Polen i kraft af deres samlede kompetencer som betalingskortindløser og PSP. De tilbyder forretninger en omfattende omni-channel betalingsløsning, der er skræddersyet til at kunne klare selv de mest krævende forretningsprocesser. Med 15 års erfaring og omkring 100 medarbejdere fordelt på kontorer i Warszawa og Krakow servicerer selskabet 30.000 forretninger inden for alle e-betalingssegmenter.

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse

I juni steg antallet af betalinger med Dankort med 4,6 % og forbruget med Dankort med 1,8 % i forhold til samme måned sidste år. Oversigt over brug af Dankort i juni 2018 2018 2017 Vækst Samlet antal betalinger med Dankort (mio.) 114,3 109,3 4,6 % Dankort-forbrug i alt (mia. DKK)* 33,1 32,5 1,8 % Dankort-forbrug fysisk handel (mia. DKK) 25,2 - - Dankort-forbrug online (mia. DKK)* 6,3 - - Dankort-forbrug øvrige** 1,6 *Tallene for forbrug og betalinger er eksklusive pengeoverførsler via mobil, hvor Dankort er brugt. Disse overførsler udgør omkring 2-3% af det totale antal betalinger med Dankort. Tallene i tabellen er afrundet for overskuelighedens skyld. ** Dækker blandt andet over selvbetjening på broer, parkering, tankstationer osv. Kontaktoplysninger: Mads Allingstrup, presserådgiver hos Nets M: +45 29 48 26 46 E: maall@nets.eu