NetsNets

Nets indgår strategisk partnerskab og fortsætter ekspansion i Polen

Nets etablerer en strategisk alliance med Przelewy24, en førende polsk online betalingsleverandør. Sammen med købet af Dotpay/eCard styrker Nets dermed sin position i Polen.

Nets har indgået en aftale med Przelewy24, der er en førende online betalingsleverandør i Polen. Dette følger i kølvandet på købet af Dotpay/eCard, der kommer til at indgå i et konsolideret selskab, hvor Nets bliver hovedaktionær. Den nuværende direktør og ejer af Przelewy 24, Piotr Kurczewski, fortsætter som adm. direktør og aktionær i det fælles selskab. Andrzej Budzik fortsætter som adm. direktør i Dotpay/eCard.

De to aftaler repræsenterer en massiv indtræden i Polen, et land der er karakteriseret ved en solid vækst inden for e-handel og med et stort potentiale for at øge andelen af digitale betalinger.

”Przelewy24 har de seneste år leveret høj vækst i både transaktionsvolumen og omsætning. Med denne strategiske alliance øger vi vores tilstedeværelse inden for forretningsservices i Polen, og sammen med polske Dotpay/eCard, der fornyelig blev en del af Nets-koncernen, forventer vi yderligere at styrke vores position gennem konsolidering og kommercielle initiativer,” siger Bo Nilsson, adm. direktør i Nets.

Przelewy24 tilbyder et bredt udbud af løsninger inden for e-handel. Som en del af Nets-gruppen vil de kunne styrke deres pallette af innovative e-handelsløsninger, opnå større industriel skala og realisere synergier f.eks. igennem fælles innovationsinitiativer.

”Med afsæt i vores løsninger på e-handelsområdet kan vi med denne aftale kunne styrke den vifte af ydelser vi tilbyder forretninger, og som en del af Nets-gruppen vil vi kunne øge vores innovationskraft baseret på vores fælles kompetencer til glæde for både forretninger og forbrugere,” siger adm. direktør for Przelewy24, Piotr Kurczewski.

Przelewy24 har cirka 100 medarbejdere og havde i 2018 at en omsætning på mere end 20 mio. euro. Aftalen skal nu godkendes af de relevante polske myndigheder, før handlen kan betragtes som endelig.

Mediakontakt i Nets
Søren Winge
Head of Press Relations
T.: +45 29 48 26 46
swing@nets.eu

Mediekontakt i Przelewy24
Anna Szymanska-Piper
Senior Alliances Officer
T.: +48 506 478 698
anna.szymanska@p24payments.com

Om Przelewy24
Przelewy24 er en førende polsk betalingsleverandør inden for e-handel, der tilbyder forretninger
omfattende omni-channel betalingsløsninger, der er skræddersyet til at kunne klare selv de mest krævende forretningsprocesser. Med omkring 100 medarbejdere i Poznań servicerer selskabet mere end 85.000 forretninger.