Nets förnyar avtal med drygt 50 danska banker genom BOKIS

BOKIS, ett samarbete inom betalningar mellan drygt 50 danska banker, har förlängt avtalet med Nets om hantering av betalningar med internationella kort. Avtalet säkerställer att bankerna inom Bokis-samarbetet upprätthåller en effektiv och stabil verksamhet för transaktioner med internationella kort.

BOKIS, som är en inköps- och utvecklingsorganisation inom betalningsområdet med drygt 50 lokala och rikstäckande banker som medlemmar, har förnyat sitt avtal med Nets fram till 2021. Det tidigare avtalet har även utökats med nya tjänster som Smart Block och Consumer Protection, vilket hjälper med att förhindra kortbedrägerier.

Bankerna inom BOKIS-samarbetet representerar mer än 40 procent av den danska kortbetalningsmarknaden och har haft ett avtal med Nets sedan 2014.

För mer information:

Head of Press Relations Nets, Søren Winge: +45 2948 2646, swing@nets.eu

Om Nets

På Nets ser vi enklare produkter och lösningar som grunden för tillväxt och framsteg - både inom handeln och samhället. Med 2 400 medarbetare i Danmark, Norge, Finland, Sverige och Estland hjälper vi finansinstitut, företag och handlare i både Norden och Baltikum att göra morgondagen lite enklare för sina kunder, samtidigt som man levererar oöverträffad säkerhet och stabilitet. Att skapa en morgondag som är lättare än idag är vad som driver oss.

Nets jatkaa laajentumistaan Puolassa muodostamalla strategisen allianssin Przelewy24:n kanssa11.2.2019 10:00:00 CETPressemeddelelse

Nets muodostaa strategisen allianssin Puolan johtavan online-maksupalvelutarjoajan Przelewy24:n kanssa. Uusi yhteistyö on jatkoa hiljattain loppuun saatetulle Dotpay/eCard-kaupalle ja se vahvistaa entisestään Netsin asemaa Puolassa, jossa digitaalinen maksaminen on voimakkaassa kasvussa. Przelewy24:n asiakkaat pääsevät yhteistyön myötä hyötymään laajemmasta, alan kehittyneintä tekniikkaa edustavasta sähköisen kaupan tuotevalikoimasta.