Nets bliver en af de største online betalingsleverandører i Polen

De polske myndigheder har godkendt den strategiske alliance med Przelewy24, og Nets konsoliderer nu sine polske aktiviteter i et fælles selskab, der bliver førende inden for online betalingsløsninger i Polen.

Den strategiske alliance, som Nets indgik med Przelewy24 i starten af året, er nu formelt godkendt af de polske myndigheder. Przelewy24 bliver hermed en del af et fælles selskab, der i forvejen rummer forretningsaktiviteterne i Dotpay/eCard. Nets bliver hovedaktionær i selskabet, der bliver en af de største online betalingsleverandører i Polen.

”Aftalen med Przelewy24gør os til én af de største inden for online betalingsløsninger i Polen og styrker samtidig vores samlede position i Europa. Ved at gå sammen opnår vi en øget industriel skala og synergier relateret til innovation, hvilket vil styrke selskabets respektive brands, der fortsætter som hidtil,” siger Bo Nilsson, CEO i Nets.

”Med vores samlede ydelser på e-handelsområdet vil vi styrke og udvide vores produkt-pallette og øge vores innovationskraft baseret på vores fælles kompetencer til glæde for kunderne,” siger Piotr Kurczewski, CEO for Przelewy 24 og udpeget til bestyrelsen i det fælles selskab, hvor han ejer 49 procent af aktierne.

”Dette nye set-up er gode nyheder for vores polske kunder. Vi vil fortsat være en lokal spiller, nu med en styrket position, som vil kunne drage fordel af den erfaring og viden, som Nets har som en ledende betalingsudbyder i Europa,” siger Andrzej Budzik, CEO både for det fælles selskab og for Dotpay/eCard.

Det fælles selskab, P24 DotCard, beskæftiger i alt cirka 200 medarbejdere i Poznań, Warszawa og Krakow.

Søren Winge
Head of Press Relations
T.: +45 29 48 26 46
Email: swing@nets.eu

DK-2750 Ballerup

+45 44 68 44 68https://www.nets.eu/

Om Przelewy24 Przelewy24 er en førende polsk betalingsleverandør inden for e-handel, der tilbyder forretninger omfattende omni-channel betalingsløsninger, der er skræddersyet til at kunne klare selv de mest krævende forretningsprocesser. Med omkring 120 medarbejdere i Poznań servicerer selskabet mere end 85.000 forretninger.

Om Dotpay/eCard

Dotpay og eCard er polske betalingsudbydere, som til sammen udgør en førende fuldservice leverandør inden for e-handel i Polen i kraft af deres samlede kompetencer som betalingskortindløser og PSP. De tilbyder forretninger en omfattende omni-channel betalingsløsning, der er skræddersyet til at kunne klare selv de mest krævende forretningsprocesser. Med 15 års erfaring og omkring 80 medarbejdere fordelt på kontorer i Warszawa og Krakow servicerer selskabet 30.000 forretninger inden for alle e-betalingssegmenter.

BOKIS og Nets indgår ny aftale om Dankort og internationale betalingskort8.11.2019 10:15:00 CETPressemeddelelse

BOKIS og Nets har indgået en 5-årig aftale med Nets om fortsat udstedelse af Dankort. Det betyder, at kunder i BOKIS-institutterne fortsat vil kunne betale med Dankort, som de kender det i dag, og dermed gøre brug af den mest udbredte betalingsløsning herhjemme. Samtidig har parterne fornyet deres aftale om håndtering af betalinger med internationale betalingskort. ”Vi bakker op om Dankortet, som er danskernes foretrukne betalingsform. Det har vi gjort indtil nu, og det er aftalen et udtryk for, at vi fortsætter med”, siger direktør i BOKIS og Lokale Pengeinstitutter, Jan Kondrup. Søren Nicolaisen, der udgør den anden halvdel af direktionen af BOKIS og samtidig er direktør for Landsdækkende Banker er enig. ”Uden at løfte sløret for detaljerne, så synes vi, at vi har opnået en særdeles konkurrencedygtig aftale for de mindre og mellemstore pengeinstitutter”, siger han. Til sammen repræsenterer BOKIS-institutterne ca. 45 procent af det danske kortbetalingsmarked. Der er tale om Sydbank, S