NemID runder seks milliarder transaktioner

På blot lidt over et år er der nu foretaget yderligere en milliard transaktioner med NemID. Brugen af NemID har for alvor taget fart siden introduktionen af NemID nøgleappen.

I oktober passerede NemID en vigtig milepæl, da der nu er foretaget seks milliarder transaktioner med NemID. Siden NemID kom i drift i juli 2010, er antallet af årlige transaktioner gradvist steget i takt med, at danskerne har vænnet sig til at bruge løsningen og stadig flere private virksomheder understøtter NemID.

”NemID har de senere år bidraget massivt til både den offentlige og private digitalisering af Danmark og gør det enklere for borgerne at betjene sig selv digitalt på en enkel og sikker måde. Nets har også oplevet en stigning i antallet af private tjenesteudbydere, der ønsker at benytte NemID som service,” fortæller Jens-Jakob Lykke Larsen, der er Head of eSecurity Product and Delivery.

NemID nøgleapp sætter yderligere fart på udviklingen
Allerede én måned efter lanceringen af nøgleappen i maj 2018 rundede appen 500.000 downloads. Hver uge downloader tusindevis af danskere nøgleappen til deres telefon, og den er indtil i dag downloadet knap 2,5 mio. gange.

”Det er dejligt, at så mange danskere har hentet appen og er glade for den. Nøgleappen er med til at gøre hverdagen nemmere for mange danskere, og vi kan se, at mange bruger deres NemID oftere end tidligere,” siger Adam Lebech, vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen.

Digitaliseringsstyrelsen og Finans Danmark lancerede i fællesskab den nye NemID nøgleapp i foråret 2018. NemID nøgleapp er udviklet af e-nettet, og Nets har leveret infrastrukturen.

DK-2750 Ballerup

+45 44 68 44 68https://www.nets.eu/

BOKIS og Nets indgår ny aftale om Dankort og internationale betalingskort8.11.2019 10:15:00 CETPressemeddelelse

BOKIS og Nets har indgået en 5-årig aftale med Nets om fortsat udstedelse af Dankort. Det betyder, at kunder i BOKIS-institutterne fortsat vil kunne betale med Dankort, som de kender det i dag, og dermed gøre brug af den mest udbredte betalingsløsning herhjemme. Samtidig har parterne fornyet deres aftale om håndtering af betalinger med internationale betalingskort. ”Vi bakker op om Dankortet, som er danskernes foretrukne betalingsform. Det har vi gjort indtil nu, og det er aftalen et udtryk for, at vi fortsætter med”, siger direktør i BOKIS og Lokale Pengeinstitutter, Jan Kondrup. Søren Nicolaisen, der udgør den anden halvdel af direktionen af BOKIS og samtidig er direktør for Landsdækkende Banker er enig. ”Uden at løfte sløret for detaljerne, så synes vi, at vi har opnået en særdeles konkurrencedygtig aftale for de mindre og mellemstore pengeinstitutter”, siger han. Til sammen repræsenterer BOKIS-institutterne ca. 45 procent af det danske kortbetalingsmarked. Der er tale om Sydbank, S