NemID runder seks milliarder transaktioner

På blot lidt over et år er der nu foretaget yderligere en milliard transaktioner med NemID. Brugen af NemID har for alvor taget fart siden introduktionen af NemID nøgleappen.

I oktober passerede NemID en vigtig milepæl, da der nu er foretaget seks milliarder transaktioner med NemID. Siden NemID kom i drift i juli 2010, er antallet af årlige transaktioner gradvist steget i takt med, at danskerne har vænnet sig til at bruge løsningen og stadig flere private virksomheder understøtter NemID.

”NemID har de senere år bidraget massivt til både den offentlige og private digitalisering af Danmark og gør det enklere for borgerne at betjene sig selv digitalt på en enkel og sikker måde. Nets har også oplevet en stigning i antallet af private tjenesteudbydere, der ønsker at benytte NemID som service,” fortæller Jens-Jakob Lykke Larsen, der er Head of eSecurity Product and Delivery.

NemID nøgleapp sætter yderligere fart på udviklingen
Allerede én måned efter lanceringen af nøgleappen i maj 2018 rundede appen 500.000 downloads. Hver uge downloader tusindevis af danskere nøgleappen til deres telefon, og den er indtil i dag downloadet knap 2,5 mio. gange.

”Det er dejligt, at så mange danskere har hentet appen og er glade for den. Nøgleappen er med til at gøre hverdagen nemmere for mange danskere, og vi kan se, at mange bruger deres NemID oftere end tidligere,” siger Adam Lebech, vicedirektør i Digitaliseringsstyrelsen.

Digitaliseringsstyrelsen og Finans Danmark lancerede i fællesskab den nye NemID nøgleapp i foråret 2018. NemID nøgleapp er udviklet af e-nettet, og Nets har leveret infrastrukturen.

Klausdalsbrovej 601
DK-2750 Ballerup

+45 44 68 44 68https://www.nets.eu/

BOKIS indgår ny langsigtet aftale med Nets19.12.2022 08:45:10 CET | Pressemeddelelse

BOKIS, der står for indkøb og udvikling på betalingsområdet for medlemmer af Lokale Pengeinstitutter og Landsdækkende Banker, har indgået en ny langsigtet aftale sammen med Nets, en del af Nexi Group. I aftaleperioden, der løber frem til 31. december 2029, vil de i alt 50 danske pengeinstitutter i samarbejdet fortsætte med at udstede og håndtere betalinger med Dankort og internationale beta-lingskort via Nets.