KOKKELANDSHOLDET

Morten Juul Andersen ny CEO for Kokkelandsholdet

Det bliver den 51-årige Morten Juul Andersen, der bliver ny CEO for Kokkelandsholdet. Han kommer til Kokkelandsholdet med national og international erfaring indenfor gastronomi, forretningsudvikling og ledelse.
Morten Juul Andersen, CEO, Kokkelandsholdet

Det bliver den 51-årige Morten Juul Andersen, der bliver ny CEO for Kokkelandsholdet. Han afløser Sten Sloth Knudsen, der har stået i spidsen for Kokkelandsholdet siden 2011.

Morten Juul Andersen kommer til Kokkelandsholdet med national og international erfaring indenfor gastronomi, forretningsudvikling og ledelse.

Han er uddannet kok og tjener har arbejdet blandt andet som Køkkenchef på Restaurant Kommandanten i København, og fik som den yngste i Norden (24-årig) den første Michelin-stjerne til restauranten.  Herudover har han arbejdet som Executive Chef på Restaurant Divan 2, Tivoli, privat kok for Oracle`s stifter Larry Ellison og Ledelsesrådgiver for Fazer Food services A/S.

Senest og siden 2012 har Morten Juul Andersen arbejdet Nordisk Direktør for den Amerikanske service koncern ARAMARK i Esbjerg.

Skal sikre fremtidige resultater

Med ansættelsen af Morten Juul Andersen som ny CEO, er Kokkelandsholdet klar til at iværksætte en ny og ambitiøs udviklingsplan, der skal udmønte sig i endnu flere danske medaljer til OL og VM for Kokkelandshold.

- Morten har det rigtige mix af indblik i kokkeverdenen og den markantile profil, der skal til for at kunne udvikle og drifte Kokkelandsholdet. Vi står overfor en spændende tid, hvor vi sammensætter nye Kokkelandshold og hvor der er sket udskiftninger på alle pladser i organisationen henover det seneste halve år. Vi er overbeviste om, at Morten er den helt rigtige styrmand til at sætte og følge kursen fremad, siger Uffe Nielsen, der er formand for Kokkelandsholdet og Præsident for Kokkeforeningen Danmark.

Han betoner samtidigt, at Kokkelandsholdet fremadrettet vil styrke den fremtidige talentudvikling for at sikre fødekæden af kokketalenter til dels Kokkelandsholdet men også branchen generelt.

Udvikling er nøgleordet hos ny CEO

Den nye direktør glæder sig til jobbet.

- Rammerne er netop sat for den nye strategi, så jeg sammen med de mange engagerede og kompetente kolleger kan tage fat på opgaven og eksekvere på tiltag, og dermed sikre den videre udvikling af Kokkelandsholdene. Jeg ser derfor frem til at begynde i mit nye job og bidrage til at styrke Kokkelandsholdets og Danmarks position inden for det gastronomiske felt til gavn for sponsorerne og restaurations- og fødevarebranchen generelt, siger Morten Juul Andersen.

Morten Juul Andersen tiltræder som officielt som CEO den 1. april 2019 på kontoret i Odense. Han bor til dagligt i Kalundborg.

Yderligere information:
CEO Morten Juul Andersen, Kokkelandsholdet, tlf. 2184 6496
Bestyrelsesformand Uffe Nielsen, Kokkelandsholdet, tlf. 2341 1229

Information om KOKKELANDSHOLDET

KOKKELANDSHOLDET
Cookery, C. F. Tietgens Boulevard 26-28
5250 Odense SØ

+45 2621 1145http://www.kokkelandsholdet.dk

Sekretariat for KOKKELANDSHOLDET (Senior), KOKKELANDSHOLDET (Junior) CATERINGLANDSHOLDET samt TJENERLANDSHOLDET.

Følg pressemeddelelser fra KOKKELANDSHOLDET

Flere pressemeddelelser fra KOKKELANDSHOLDET